Gå til innhold

Jeg én sølvkre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Carrie_*
Skrevet

Grøss, fant og drepte akkurat en sølvkre i stua. Er det som med skadedyr flest, du ser én, men det finnes faktisk flere tusen gjemt i kriker og kroker..?

Og er det sant at de lever i flere år??

Æsj :sjokkbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis har den venner ja. Om de lever i flere år vet jeg ikke, men jeg har til gode å se bare en.

Gjest Gjest_carrie_*
Skrevet

Huff..den er antagelig ikke venneløs nei.

Men jeg har bodd her i 5 år nå, og har kanskje sett tre sølvkre på den tiden. Hvis de var mange, ville jeg ikke sett flere? *griper desperat etter halmstrå*

Synes det er så rart at de alltid er i stua, når de vanligvis er i fuktige rom som feks bad. Akk

Skrevet

Ja, det reagerte jeg også på. Da jeg bodde sammen med noen så var det på badet de holdt til. Og et par slang innom soverommet i ny og ne...

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det reagerte jeg også på. Da jeg bodde sammen med noen så var det på badet de holdt til. Og et par slang innom soverommet i ny og ne...

Merkelige greier. Men hvor ofte så du dine sølvkre?

Hehe, ser forresten at overskriften mangler ett ord. "Jeg, en sølvkre" hører muligens inne på Kropp og sjel hvor alle mulige personlighetsforstyrrelser diskuteres :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

:ler:

Hvordan ser en sølvkre ut?

Gjest Gjest_Carrie_*
Skrevet

Hvordan ser en sølvkre ut?

Som en sølvfarge dråpe. De bukter seg avgårde på en veldig lettgjenkjennelig måte

Du finner sikkert skremmende bilder på internett, men jeg føler at psyken min ikke er sterk nok til å se på slike bilder akkurat nå.

Skrevet
Merkelige greier. Men hvor ofte så du dine sølvkre?

Hehe, ser forresten at overskriften mangler ett ord. "Jeg, en sølvkre" hører muligens inne på Kropp og sjel hvor alle mulige personlighetsforstyrrelser diskuteres :ler:

Tror jeg så dem hver morgen etter at badet hadde ligget i mørke over natta. Det var en leieleilighet som jeg bare hadde midlertidig, så jeg bodde der bare et par månender. Hater småkryp, men sølvkreene var jo forholdsvis fredelige samboere da, ettersom de holdt seg på badet.

Gjest Gjest
Skrevet

Den var jo bare snill. Denne fikk meg til å klø over hele kroppen :hår:

Må kjempe over trangen til å vaske hele leiligheten. Og ser de anbefaler å brenne/fryse støvsugerposen etter støvsuging...dyrt. Håper jeg glemmer dette snart.

Gjest Gjest
Skrevet

Angående oppholdssted for sølvkre hadde jeg en selskap av en gjeng slike i en hybel i Canada; der var det hverken varmt eller fuktig midtvinters, kan jeg love. Kanskje litt fuktig forresten, og det var murvegg. Og ganske støvete.

Men de er tross alt helt ufarlige.

Skrevet

Er "kre" det samme som "småkryp"?

I så fall syns jeg navnet egentlig var litt kult. Har selv hatt en venneløs sølvkre i hus.

Gjest Gjest
Skrevet
Har selv hatt en venneløs sølvkre i hus.

Tror du er litt naiv nå :ler:

Skrevet

Nåvel. Jeg så ihvertfall bare en om gangen... ;)

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Jeg klikket meg inn i håp om å få lese en sølvkres dagbok, eller noe slikt...

At en eller annen kreativ person hadde talt sølvkreenes sak og beskrevet deres liv og følelser... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Sølvkre er ingen skadedyr. :)

Hilsen en biolog :)

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om sølvkre før i dag da jeg leste denne tråden. (Og så på bildene fra linkene)

I dag fant jeg en sølvkre på badet....... :overrasket:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg leide tidligere en litt shabby leilighet, og der bodde det en koloni på badet. Det var gjerne 4-5 voksne og 5-6 barn.

"Hei hei alle sammen" mumlet jeg alltid i halvørska når jeg skulle tisse om natten, og de løp rundt på gulvet :ler:

Skrevet

Jeg syns faktisk de er litt søte jeg...

Mamma hadde en bra uttalelse om dem en gang, den var ca slik: "Sølvkre, ja det er de som kan spise limet som bokstavene festes til sidene i en bok de!" :ler:

Men helt alvorlig, gjør de noe galt da? Og så så skjøre de er... De tåler jo ingenting stakkars små. Da er det verre med alle "bolekoppene"(bole-edderkopper) som tåler at du dasker dem både tre og fire ganger i hodet før de senker ned farten *grøss!*

Gjest Gjest
Skrevet

Mamma hadde en bra uttalelse om dem en gang, den var ca slik: "Sølvkre, ja det er de som kan spise limet som bokstavene festes til sidene i en bok de!" :ler:

Heh, men det er vel faktisk nesten sant, bortsett fra at bokstavene ikke er limt inn i bøkene (da ville jeg betakket meg fra å være typograf i hvert fall). Men sølvkreene spiser "overflaten" i papiret så teksten kan bli borte, tror jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...