Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Samboeren min sa det til meg i går da vi snakket om utroskap. Jeg ble kjempe snurt. Han mente at grunnen til at man ikke gikk rundt og var utro var fordi man klarte å styre seg. Hadde du blitt snurt om kjæresten sa det?
Gjest Piper Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Var jo kanskje ikke den beste måten å si det på, men på den andre siden var han jo ærlig. De fleste møter jo noen de kanskje tenner på, men fordi de klarer å styre seg gjør de ikke noe med det. Beklageligvis er det en del som ikke klarer å styre seg, så du kan jo være glad du har en mann som klarer det. Gi han litt kredit for det
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Det er ingen tvil om at de som IKKE er utro, har noen kvaliteter som gjør at de holder seg på matta. Lysten på noen annen vil alltid dukke opp fra tid til annen.
mari Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Uten tvil en sannhet også i mine øyne. Det er for meg naivt å tro at man vil gå hele livet uten å se på andre mennesker og være fristet til å gjøre noe som faller inn under utroskap. Men er man i et forhold så bør man klare å ta det valget som gjør at man ikke er utro.
Nabodama Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Det er jo ikke så ofte man havner i situasjoner hvor man blir nødt til å styre seg, tror det er nokså sjelden. Ihvertfall om man prøver å unngå dem litt. Jeg tror de færreste av oss tipper borti nesten-utroskap særlig ofte, men i de tilfellene man kommer borti, er det jo greit at man faktisk er bevisst på å styre seg.
Fortuna Skrevet 8. mai 2006 #6 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Jeg hadde ikke reagert negativt på det, nei. Han var ærlig, for de fleste kommer før eller senere opp i situasjoner der man blir tiltrukket av andre enten man liker det eller ei. Da er det opp til hver enkelt å selv ha såpass selvkontroll at man styrer unna fristelser og holder seg på matta til man kommer hjem. Endret 8. mai 2006 av Fortuna
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #7 Skrevet 8. mai 2006 Greit med en ærlig mann da Hadde heller reagert om han sa: "Du kommer alltid til å være den eneste kvinnen for meg, og jeg vil ikke ha andre enn deg, verken i fantasien eller i virkeligheten. Du er den eneste tiltrekkende kvinnen i hele verden!!" :grine2: DA hadde jeg begynnt å lure. Jeg sier til min mann at jeg fantaserer om andre og vet selvfølgelig at han gjør det samme. Men fantasi er en ting, det behøver jo ikke bety at man kaster seg over andre eller ikke klarer å si nei om fristelsen skulle komme. Om typen din kunne tenke seg andre, i tankene, så er det et pluss i boken til han om han vet å holde seg unna situasjoner hvor han kan komme til å bli utro. Noen forhåndsregler er bra å ha. Snydens dritafull på guttetur i redlight district i amsterdam f.eks....er å IKKE være føre var.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Sånn til daglig er jeg jo ikke utro fordi andre menn rett og slett ikke frister. Jeg kan ikke tenke meg å ha sex med andre menn, fordi jeg får alt jeg trenger hjemme. Menn jeg treffer er ikke "sexkandidater", de er bare... personer. Men innimellom treffer man jo menn som kunne ha vært "sexkandidater", dersom man var singel, altså. Menn man kunne ha tenkt seg å bli bedre kjent med (evt hoppe rett til køys med...), men man gjør det bare ikke, fordi man har moral og tenker før man handler. I slike tilfeller er man jo ikke utro fordi man klarer å holde seg på matta, ikke fordi man ikke er fristet. Men slike situasjoner havner jeg sjelden i, heldigvis
Gjest BagLady Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Det høres veldig kynisk ut, men det kan jo være at grunnen til at han klarer å styre seg er deg og det du betyr for ham?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 For min del er grunnen til at jeg klarer å være utro, at jeg klare å styre meg. Det har ingenting med at jeg ikke elsker eller begjærer mannen min å gjøre. Det har med at jeg har stor seksuell apetitt, og finner andre mennesker enn mannen min seksuelt tiltrekkende, å gjøre. Ikke hiss deg opp over utsagnet hans. Legg godviljen til, så forstår du nok.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Det blir nesten som da samboeren min sa til meg at han ikke turte dra på guttetur til syden..... Ja jeg ble SINT og SKUFFET!! Fy faen. Spurte hvordan i helvete jeg kunne stole på han, når han ikke engang stoler på seg selv. Og vi begynte og diskutere det at man trenger jo ikke dra til syden for å møte fristelser.. Han skyldte faktisk på dårlige kamerater at de kunne dra han med på så mye tull. Helvete heller. Han har også sagt at han må konsentrere seg når han går sammen med meg på gata for ikke ¨å snu seg etter pene jenter. Koselig å høre..
kiri Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Sånn til daglig er jeg jo ikke utro fordi andre menn rett og slett ikke frister. Jeg kan ikke tenke meg å ha sex med andre menn, fordi jeg får alt jeg trenger hjemme. Menn jeg treffer er ikke "sexkandidater", de er bare... personer. Men innimellom treffer man jo menn som kunne ha vært "sexkandidater", dersom man var singel, altså. Menn man kunne ha tenkt seg å bli bedre kjent med (evt hoppe rett til køys med...), men man gjør det bare ikke, fordi man har moral og tenker før man handler. I slike tilfeller er man jo ikke utro fordi man klarer å holde seg på matta, ikke fordi man ikke er fristet. Men slike situasjoner havner jeg sjelden i, heldigvis ← Skriver under på denne. Når man treffer noen som man kan se på som "sexkandidater" eller som "potensielt kjærestemateriale", tar man mange valg før man er utro. Jeg tror ikke at det bare finnes en til oss hver eller at man aldri vil møte noen som man lurer på om er bedre enn det man har. Derfor er det etter min mening evnen til å styre seg som avgjør om man er utro eller ikke.
Skyler Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde ikke reagert på det - fristelser vil oppstå for alle i et forhold, og om man gjør noe med det, kommer gjerne an på viljestyrken.
Nabodama Skrevet 10. mai 2006 #14 Skrevet 10. mai 2006 Det blir nesten som da samboeren min sa til meg at han ikke turte dra på guttetur til syden..... Ja jeg ble SINT og SKUFFET!! Fy faen. Spurte hvordan i helvete jeg kunne stole på han, når han ikke engang stoler på seg selv. Og vi begynte og diskutere det at man trenger jo ikke dra til syden for å møte fristelser.. Han skyldte faktisk på dårlige kamerater at de kunne dra han med på så mye tull. Helvete heller. Han har også sagt at han må konsentrere seg når han går sammen med meg på gata for ikke ¨å snu seg etter pene jenter. Koselig å høre.. ← Høres ut som han lar være å være utro fordi han ennå ikke har havnet i en situasjon hvor utroskap er aktuelt. Fint så lenge han greier å unngå det da, men ettersom han høres såpass viljeløs ut selv, kommer det altså an på kameratene om han er utro eller ikke. skjønner godt at du reagerer! Men å skylde på dårlige kamerater holder bare ikke. En er selv ansvarlig for det en gjør.
Gjest Chrizzy Skrevet 10. mai 2006 #15 Skrevet 10. mai 2006 Jeg tror det bare er du selv som vet om han sa dette på en "riktig" måte. Alt avhenger av hva som var sagt først, måten det ble sagt på, og om han ellers gir deg noen grunner til å være utrygg på han. Om du kjenner godt etter så vet du sikkert selv, om det var greit for deg eller ikke. Tror egentlig ikke noen her kan svare på det, annet enn du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå