Gin Tonic Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Før hadde jeg visst noe som heter pop-up blocker. Hvis jeg gikk inn på nettsider med pop-ups så kom de ikke opp. Hørte bare en "popp"-lyd og nederst på skjermen sto det "a po-up window has been blocked" Denne virker ikke lenger og nå blir skjermen min invadert av disse ekle pop-up'ene. Har prøvd å endre Security-innstillingene i nettleseren min med det resultat at jeg hverken kom inn på mailen min eller nettbanken, (selv om jeg la inn disse adressene som always allow.) så det funket ikke! Har alltid brukt XP med internet explorer. Kan en vennlig sjel der ute være snill og fortelle meg hva jeg gjør feil! Gin Tonic
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 På alternativer for internett - personvern - kryss av for blokkering av popups. funker her i hvert fall.
Gin Tonic Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2006 Må ha det inn med teskje, og gjerne på engelsk. Finner ikke noe sted der det står pop-up. Gjør jeg dette når jeg er på internett eller går jeg inn via fex control panel? GT
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Ok: Øverst på nettleseren din er det nest siste valget (til venstre for hjelp) verktøy (husker ikke i farten hva det heter på engelsk). Nederst på den menyen er det alternativer for internett (eller options eller noe sånt). Avsnitt nr 3 heter personvern på norsk, og nederst der er det en boks for blokkering av popups. Funker det nå?
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Nå blokkerer IE de meste pop-up'ene, men resten tar Google toolbar vekk for meg. Kan anbefales, spesielt hvis du elsker google
Gin Tonic Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2006 Skjønner hvor jeg skal men det er ikke noen boks å klikke i! Er nettleseren min helt idiot eller er det meg? Takk for at du prøver ihvertfall! GT
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Last ned ad-aware og spybot search & destroy fra: www.download.com Tror du har spyware/adware på maskinen.
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 :kremtOperahost: Har ikke hatt en eneste popup på et år jeg.
Grooo Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Du kan forsøke deg med en annen nettleser, feks Opera eller Firefox (min favoritt) Er mange andre fordeler også ved å bytte
Cronos Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 Last ned denne: http://toolbar.google.com/ så er du kvitt problemer med pop-ups.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Skjønner hvor jeg skal men det er ikke noen boks å klikke i! Er nettleseren min helt idiot eller er det meg? Takk for at du prøver ihvertfall! GT ← Kanskje jeg har en annen versjon enn deg?
Cronos Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Kanskje jeg har en annen versjon enn deg? ← Ser at jeg i min versjon 6.0 ikke har den muligheten, ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #13 Skrevet 8. mai 2006 Man må ha Service Pack 2. Oppdater maskinen deres, virusspredere!
Sjokolovski Skrevet 9. mai 2006 #15 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Og hvor får man service pack 2 da? ← http://update.microsoft.com jeg bruker forresten også Opera, og det fungerer utmerket. Endret 9. mai 2006 av Sjokolovski
Gjest Lattermild Skrevet 13. mai 2006 #16 Skrevet 13. mai 2006 Skjønner hvor jeg skal men det er ikke noen boks å klikke i! Er nettleseren min helt idiot eller er det meg? GT ← Du skrev tidligere at du bruker IE, så JA, nettleseren din er helt idiot. Om du er idiot skal jeg unnlate å besvare Uansett: Bytt til Firefox! http://www.firefox.no/ Gjør du dette er det ihvertfall _noe_ håp for deg
Chans Skrevet 14. mai 2006 #17 Skrevet 14. mai 2006 Heh, jeg skulle akkurat til å foreslå Firefox jeg også, til jeg så at den lattermilde gjesten har gjort det. Jeg foreslår det likevel. Firefox!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå