Gjest Hot stuff Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Jeg er i mitt første seriøse forhold nå, og tankene mine vandrer hen på kjæresten min i stort sett alle ledige stunder. Har til nå bare sagt at jeg er glad i, veldig glad i, eller veldig veldig glad i henne. Har ikke lyst til å si 'jeg elsker deg' bare for å si det liksom. Men på en annen side så vet jeg ikke hvor dette glad i/elsker-skillet går hen. Hva synes dere, jenter? Hvor mye betyr tidspunktet når man sier disse tre orda? Og hvor langt uti forholdet var dere når dere sa det eller fikk høre det?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Dette høres ut som en klisjè: Men når du elsker noen, så vet du det. Vanskeligere er det ikke.
Gjest Hot stuff Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Dette høres ut som en klisjè: Men når du elsker noen, så vet du det. Vanskeligere er det ikke. ← Sorry, men det der stemmer ikke. Jeg er i midten i tjue-åra, og har aldri vært i et forhold som har vart mer enn ti dager. Jeg er totalt uerfaren med alle disse følelsene man har i et fast forhold, og har ikke noe grunnlag til å bedømme om følelsene mine for henne er det ene eller det andre.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Tror mange ikke helt vet hva det vil si å elske. Er ikke sikker på om jeg vet det selv en gang. Tok med meg en fyr jeg knapt kjente hjem en gang, hadde fantastisk sex, hvorpå han neste morgen så meg dypt i øynene og sa: "Jeg elsker deg" Jeg fikk selvsagt panikk og dyttet ham ut døren så fort jeg kunne. Ikke den mest modne reaksjonen kanskje? Pointet er: Ikke forhast deg! Det er mange måter å vise følelser på uten å involvere det "fryktede" E-ordet. Gin
Ginen Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Min kjære sa han elsket meg etter 2 mnd. Kanskje litt tidlig syns noen, men det var det han følte, og jeg følte vel det samme. Har vært sammen i 4 år, og det har bare blitt bedre Si det når du føler det er riktig du! Lykke til!
Gjest Hot stuff Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Takker for svar. Virker som at det er veldig individuelt når folk mener det passer å si e-ordet. Det rare er at jeg flere ganger har tatt meg i å holde på å skrive "Good morning, my love" i meldinger til henne. Men etter bare ti dager føler jeg blir for tidlig. Etter bare én natt føler jeg blir bare latterlig, med mindre hun var himmelsk god i senga. To måneder? Veeel, det er der vi er nå, og føler ikke det hadde vært heeelt latterlig å si det til henne nå. Men så var det det at stemninga skal passe óg da.
Nita Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Jeg visste at jeg elsket kjæresten min da jeg så "feilene" han hadde, men synes han var det beste som fantes uansett. Jeg elsker fregnene og kulemagen hans, men mest av alt personligheten hans
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2006 #8 Skrevet 8. mai 2006 Jeg tror det er viktig å skille mellom forelskelse og kjærlighet. Når du er forelsket , så føler du ofte at du elsker den personen, men jeg tror ikke det nødvendigvis er riktig.
Gjest Neffi Skrevet 8. mai 2006 #9 Skrevet 8. mai 2006 Jeg visste at jeg elsket kjæresten min da jeg så "feilene" han hadde, men synes han var det beste som fantes uansett. Jeg elsker fregnene og kulemagen hans, men mest av alt personligheten hans ← det var da du visste at du var forelsket det
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #10 Skrevet 8. mai 2006 hvem er det som pleier å si det først, sånn generelt? Gutten eller jenta?
Nita Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 det var da du visste at du var forelsket det ← Nope for da så jeg ikke at han hadde noen feil i det hele tatt
Gjest Neffi Skrevet 8. mai 2006 #12 Skrevet 8. mai 2006 Nope for da så jeg ikke at han hadde noen feil i det hele tatt ← Greit da, greit da! ... Jeg ser poenget
yvoesp Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 Jeg er i mitt første seriøse forhold nå, og tankene mine vandrer hen på kjæresten min i stort sett alle ledige stunder. Har til nå bare sagt at jeg er glad i, veldig glad i, eller veldig veldig glad i henne. Har ikke lyst til å si 'jeg elsker deg' bare for å si det liksom. Men på en annen side så vet jeg ikke hvor dette glad i/elsker-skillet går hen. Hva synes dere, jenter? Hvor mye betyr tidspunktet når man sier disse tre orda? Og hvor langt uti forholdet var dere når dere sa det eller fikk høre det? ← Jeg og mannen min har holdt sammen i 10 år og var henholdvis 16 og 20 da vi ble sammen. Etter en måned var det han sa som sa de magiske ordene først. Jeg kunne gladelig sagt dem før han, men så er det denne usikkerheten om man virkelig tråkker i salaten med slike seriøse emner. Kanskje dette var veldig tidlig å si, men vi hadde kjent hverandre i flere år allerede og visste det meste om hverandre. Å elske noen definerer jeg bl.a. slik: - man kan ikke se for seg et liv uten den personen - tross negative sider er han/ hun fortsatt akkurat den du har drømt om - man tør å vise alle sider ved seg selv & å være seg selv
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2006 #14 Skrevet 9. mai 2006 Venninna mi sa det til kjæresten etter en måned. DET er litt for tidlig syns jeg. Hvis jeg tror at jeg elsker noen, går jeg veldig lenge og tenker det for meg selv før jeg er sikker og tør og si det til dem. Jeg har alltid sagt det etter å ha blitt sagt det til, tør ikke være den første iallfall!
svartku89 Skrevet 9. mai 2006 #15 Skrevet 9. mai 2006 denen siden ga meg en sikkerhet på ett punkt.. jeg elsker en jeg aldri kan få
Gjest Gjest_sophie_* Skrevet 9. mai 2006 #16 Skrevet 9. mai 2006 kan man føle at man elsker noen når man innser at det en gang blir slutt? når man er redd for at motparten vil finne noen bedre?
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 9. mai 2006 #17 Skrevet 9. mai 2006 kan man føle at man elsker noen når man innser at det en gang blir slutt? når man er redd for at motparten vil finne noen bedre? ← Hvem i all verden har en garanti på at ens elskede ikke skal finne seg en annen? Ikke jeg. Ingen jeg kjenner heller. Har faktisk aldri hørt om noen som kan være dønn sikker på at alt skal vare for evig. Den eneste måten å være helt sikker på å ikke bli dumpet på, er å velge en kjæreste som er så vannvittig frastøtende og usympatisk at det er helt umulig at noen som helst andre vil like vedkommende. Eller du kan forbli singel for alltid. Fælt å bli såret, ja visst. Men alternativene er ikke særlig lystelige de heller. De fleste av oss avfinner oss etterhvert med at man må ta sjanser i livet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå