Gå til innhold

Healing

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere har forsøkt healing, evt. for hva, og virket det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det, men har en tante som prøver å heale. Hun forsøkte å kjenne etter hvor min far hadde vondt og hun følte det trakk fra kneet. Probelemet er bare det at kneet er vell den eneste delen av kroppen han ikke har eller har hatt vondt i.

Vet ikke helt om jeg tror på dette, og tror at det er nødt til å være litt psykisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange uggabuggafolk innen alternativ behandling, men når man finner en seriøs en så kan det virke. Det kommer også mye an på deg selv, hvor mottakelig du er.

Jeg tror egentlig ikke på slikt, men vet jo at det virker.

Skrevet

jeg lå på sykehuset, og etter jeg ble healet, ble jeg fort bedre.. så jeg tror det funker.

Skrevet

Virker nok ikke utover placeboeffekten.

Skrevet

Det virker dersom du tror det virker. Det gjør det meste...

Skrevet

Ja, jeg har prøvd. Og ja, jeg har opplevd at det virker.

Skrevet

Jeg prøvde det da jeg var mindre, for en kronisk sykdom jeg har. Jeg hadde egentlig ingen formening om det skulle virke eller ikke på den tiden, men det virket uansett ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også prøvd det flere ganger for kronisk sykdom. I mitt tilfelle gjelder det noe som i utgangspunktet er umulig å helbrede, men håpet var at det skulle lindre og mildne symptomer. De to healerne jeg var hos hadde stor tro på at de kunne hjelpe meg (de ba faktisk på eget initiativ om å få prøve), og jeg følte at jeg selv stilte med åpent sinn, selv om jeg ikke kunne si at jeg trodde 100% på det. Det var seriøse mennesker som oppriktig trodde på det de gjorde, og jeg følte ikke at de prøvde å lure meg på noe vis. Iallefall: jeg følte jeg merket litt bedring én gang, men etter alle de andre "behandlingene" så merket jeg ingenting, så jeg konkluderte med at det ikke ga resultater i mitt tilfelle, og kommer neppe til å prøve det igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg som har tro på healing som alternativ behandling. Ikke sikkert healing kan hjelpe alle. Ei heller kurere, men det kan lindre symptomer. I verste fall kan man bli bra.

Barnet mitt prøver healing nå, pga depresjoner. I beste fall blir h*n bedre og helt uten bivirkninger.

Ikke alltid skolemedisin kan hjelpe eller kurere heller, men man får garantert bivirkninger av å prøve.

Men som sagt, det er mange uggabuggafolk som bare er ute etter å tjene penger. Men det er mange som virkelig har evner, det gjelder bare å finne de rette.

Skrevet

Jeg har fått behandling av healer flere ganger, med varierende virkning.

Hos meg har grunnen vært alt fra generell “tja, hvorfor ikke? Kan være gøy å prøve”, via “jeg føler meg ikke helt bra, kan du se om du kan lappe litt på meg?” til “jeg har VONDT i rygg/ben, og hormoner som går i alle retninger, HJELP!”, og en akuttbehandling på en alternativmesse pga seiglivet UVI (var nesten slutt på kuren, og kjente at det var i ferd med å blusse opp igjen.)

Slik det har fungert hos meg er det at to av tre jeg har vært hos har klart å ordne det meste hos meg, alt fra å få lappet på ryggen, stabilisert syklusen, fjerne UVI (men den gangen fikk jeg en nærmest skremmende kraftig reaksjon et par timer etter behandlingen, fikk feber, frostrier osv. Men det var verdt det, etter 4 UVI på rappen har jeg ikke hatt noen nevneverdige plager på over et år) og et par andre småting som har blitt enten helt utbedret eller betydelig bedret. Tredje personen merket jeg ingenting fra, noe jeg antar er pga at vi generelt ikke har så god kjemi som de to førstnevnte. Hun er trivelig, men av en eller annen grunn virker det ikke som om hun kommer gjennom til meg.

Hvorfor det virker vet jeg ikke, jeg kan bare si at første gangen hadde jeg ingen bevisste forhåpninger, og takket egentlig ja mest for at jeg var nysgjerrig/desperat og ville se hva som eventuelt kom til å skje. På mange måter var det en opplevelse jeg ennå har en sterk undring over. Med tanke på at dette var en person som aldri hadde møtt meg, kjente meg kun helt perifert, visste lite annet enn at “jeg har litt vondt i ryggen” og ikke var i samme by som meg selv når det hele stod på, så er det litt spesielt at han kunne “se” problemene mine på avstand. Etter den behandlingen forsvant plagene jeg har hatt i ryggen i flere år, og menstruasjonssmertene jeg hadde i den perioden forsvant i ca et halvt år.

Så jeg kommer antakeligvis til å oppsøke healer igjen, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er placebo, overnaturlige krefter, eller noe annet som gjør at jeg blir bedre.

Gjest gjest1
Skrevet

Mamma og mormor dro meg til masse healere, en indisk guru etc da jeg var liten (også sammen med kusinen din med han viltre eldstesønnen).

Jeg føler ikke det hjalp, men så er jeg en skeptisk person også da. Bestis går til det og føler det funker.

Så jeg må nok si som en annen her sa; det funker om du tror på det

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hvor finner dere alle disse healerne?? Står jo ikke i telefonkatalogen akkurat. Mye går vel gjennom jungeltelegrafen. Det er vel ikke så lett å renske ut de seriøse heller... Kunne gjerne prøvd meg å gå til en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...