Pimbila Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Kjenner du til noen morsomme/fine barnesanger der de bruker kroppen på forskjellig vis? Jeg ønsker tips
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Lille Petter Edderkopp og hode skulder kne og tå er de som jeg kommer på.
Brunhilde Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Den som begynner slik: "Med krøllete hale og nesevis, i bingen springer en gris". Ellers er jo "Min hatt den har tre kanter" i samme kategori. Og hva med den "Hode henger fast i nakkebenet, nakkebenet henger fast i ryggbenet" (eller noe sånt), der beveger man seg vel også? Så kom jeg på den som, jeg tror, heter "Vi har ei gammel tante", der kan man bevege seg mye.
Sun Mei Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 En tiger er for diger En elefant kom marsjerende 5 små apekatter Olle Bolle Napoleon
Amanlis Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Per Sjuspring Boogie Boogie (så tar vi høyre hånda frem...) Karusellen (som skal gå til kvelden, fem for de voksne og tre for de små)
liv Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Fader Abraham og så er det en eller annen som slår med en hammer, to hamre, tre hamre osv. men nå husker jeg ikke tittelen..
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Jeg er en liten undulat (flakse med armene) som får så dårlig med mat ( med hånden lag sulten-sirkler på magen) for de jeg bor hos (2x) er så gjerrig som så. (bor hos= lag et tak med armene) (gjerrig= tomler og pekefingre sammen-begge hender mot hverandre) De gir meg sild hver eneste dag, (fisk som svømmer ~) men sild vil jeg ikke ha. (riste på hodet) Nei, jeg vil heller, ja mye heller (nikke) ha Coca Cola og is. (cola= drikke fra flaske dvs hånden) (is=late som man sleiker på en is) Også husker jeg at vi varierte med at veldig små bevegelser, veldig stive bevegelser, veldig store bevegelser osv. Melodien er jo litt vanskelig å forklare da.. hm
Amanlis Skrevet 7. mai 2006 #9 Skrevet 7. mai 2006 Fader Abraham og så er det en eller annen som slår med en hammer, to hamre, tre hamre osv. men nå husker jeg ikke tittelen.. ← Petter
Within my guitar Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 Lilllegutt kan tromme,tromtromtromtromtrom (trom ut i luften) Han har ti soldater som kan snu seg om(snu litt på ti fingre) Han har fått en ball så stor og rund som så (lag en ball så stor og rund som så) Og en liten hammer, hei hvor den kan slå (slå i luften) Lillegutt kan blåse, tuturututu (lag trompet med fingrene og blås) Han kan gjemme fjeset,budibudibu (gjem fjeset med begge hendene) Han kan gå i regnet for han har paraply (pekefinger er menneske,bruk den andre hånden som paraply over fingeren) Og en liten vugge,byssebysseby (ta armene rundt deg og vugg) http://www.pan.no/kompcd/komp.htm#Julesanger%201 Sjekk ut denne linken, og bla ned til barnas karaokecd og sangen Lillegutt kan tromme, så får du høre melodien. Denne sangen sang jeg med broren min da han var liten Han var så veldig engasjert i alle bevegelser.
Gjest Gjest_Marius_* Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 tusen takk for alle sangene, dere gave meg mange ideer til sangboka mi
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 noe med troll i eske for de aller minste, eller 3 år er kanskje denne kjedelig, men hvordan var nå denne igjen? ja, hokus og pokus begynner den med.
Gjest maya Skrevet 23. januar 2012 #14 Skrevet 23. januar 2012 Fadder abrahm har fire sønner fire sønner har fadder abraham også spiste de også drikka de også morret de seg så venster hånd ( slå den på låret mens du syger sangen om igjen høyre hånd, venstre fot osv
Surriball Skrevet 23. januar 2012 #15 Skrevet 23. januar 2012 Aramsamsam aramsamsam, golli golli golli golli golli ramsamsam. osv. Fingerleddet henger fast i håndleddet, håndleddet henger fast i albuleddet... osv. Hund med kommodeben.
Hedda-78 Skrevet 23. januar 2012 #16 Skrevet 23. januar 2012 Vet ikke tittelen, men den starter sånn: "Pekefinger, pekefinger, hvor er du? Her er jeg, her er jeg, goddag, goddag, goddag" Jeg er en liten blå ballong Ro-ro til fiskeskjær, bake-bake søte (litt for barnslig for en 3åring) Jeg gikk meg over sjø og land (hoppeland, trampeland, hinkeland osv) Bjørnen sover (veldig morsomt å gjemme seg og så sprette fram på slutten av sangen!) Har du hørt hisorien om de tre små fisk Fuglesangen!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2012 #17 Skrevet 27. oktober 2012 noe med troll i eske for de aller minste, eller 3 år er kanskje denne kjedelig, men hvordan var nå denne igjen? ja, hokus og pokus begynner den med. hokus og pokus hei filiokus troll nedi esken sover du? nå skal vi trolle, kaffe og bolle. hei filiokus kom frem, HEI HÅ!
fruBeist Skrevet 27. oktober 2012 #18 Skrevet 27. oktober 2012 Lille Petter Edderkopp og hode skulder kne og tå er de som jeg kommer på. Hode, skulder, mage, lår, rompa går! Mine 2-åringer i barnehagen storflirer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå