Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sett noen hus som har en slags glassplate eller plexiglassplate som ser ut til å bare stå lent inntil vinduet, dekker litt i overkant av halve høyden på vinduet, disse er litt ruglete, prikkete eller hva som helst....

noen som har anelse om hvor man får tak i, hvor mye slikt koster eller om dere har andre ideer til kjekk skjerming av innsyn uten å ta lyset?

jeg har hele naboblokka som kan titte rett inn i leiligheten min, hadde vært deilig å kunne hatt gardinene helt fratrukket og fått alt lyset inn i leiligheten samtidig som jeg slapp ha hele naboblokka her inne.

tette skjermer er jeg litt skeptisk til både for lyset inn og til plantene mine i vinduskarmen....

leier, så vil heller ikke teipe på sånn rugleplast på vinduet.

men altså plater, omvendt rullgardin? ett eller annet som gjør susen?

noen som har ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKEA har slik ting som ikke er tape men som man bare fester ved hjelp av såpevann og fint kan ta av igjen. Var litt vrien å få til å henge, men det gikk da på noe vis

Skrevet

sånn som mange bruker på baderomsvinduer?

så bra om det ikke er tape da, for da kan jeg jo prøve meg på det ja.

tror nok jeg bør en tur på ikea når jeg får penger igjen, for jeg vil ha sommern inn og naboene ut. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes en type "rullegardiner" som skjermer for sola men visstnok skal slippe lyset inn. Har ikke prøvd det selv bare sett det hos andre. Ser ut som aluminimsfolie når du ser det fra utsiden. Kanskje noen som selger markiser kan hjelpe.

Skrevet

skal sjekke ut litt forskjellig i løpet av uken ja, takk for tips.

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har slik som Groo beskriver. Veldig greit! Koster bare 39kr for en rull "Amorf frost", 50x 150cm.. Det ser bare ut som frostet glass, helt uten mønster. Vet de hadde en type med rutemønster, men de ble solgt ut for 5 kr da jeg var der sist..

Skrevet

Jeg har aldri prøvd (bor midt i skogen, så er ikke plaget av innsyn ;) ) men jeg leste at man kan bruke skummet melk for å få sånn frostet effekt. Billig og enkelt, og helt ok hvis det ikke funker? Og greit å fjerne.

Skrevet

ah.. supert.

tusen takk, nå har jeg fått plenty ideer som kansje ikke kommer til å koste meg en krone engang!! :)

har en lengde myggnetting igjen, enkel hvit, om jeg klipper til den så den dekker det av vinduet jeg ønsker å skjerme, også kan jeg enten brodere kanten øverst eller pynte med perler eller ett eller annet sånt, så kan det bli stilig og helt annerledes.

glimrende.

Skrevet

http://www.kirsch.no/sw123.asp

Disse finnes i ulike typer slik at de evnt. vil skjerme for innsyn men slippe inn lys. Forskjellige prisgrupper - men ikke veldig billig. Du får tilpasset målene etter vinduet. Disse kan jo skrus ned igjen hvis du senere får deg et vindu som er like stort ;)

Skrevet

mener jeg engang så noen type rullgardin-ting som går nedenfra og opp, ingen som vet hvor jeg har sett det? :ler:

Skrevet

Hva med sånne skjermer, ala sånn som er i Spar Kjøp avisene?

Skrevet

Hm...var nok ikke Spar Kjøp jeg tenkte på, men det der lille heftet med masse rare varer som kommer innimellom (sminkebriller, "stilige" bukser, do-sett etc).

Skrevet

fant noen fine sånne skjermer på ellos, men de er ikke høye nok, også var de tette, så de slapp ikke igjennom noe lys.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv i en blomsterforretning, mener å ha sett sånne små "skjermbrett" som brukes for å forhindre at sola tørker ut blomstene i vinduskarmen.

Skrevet
Prøv i en blomsterforretning, mener å ha sett sånne små "skjermbrett" som brukes for å forhindre at sola tørker ut blomstene i vinduskarmen.

Sånne?

Skrevet
Var sånne jeg tenkte på!

Men jeg tror jeg hadde prøvd skummet melk først jeg da... :sjenert:

Skrevet (endret)

Sivmatter da?

De gir utsyn , men ikke innsyn samtidig som de slipper inn lys.

Endret av marta
Skrevet
Sivmatter da?

De gir utsyn , men ikke innsyn samtidig som de slipper inn lys.

akkurat det har jeg tenkt på, men hvor får jeg tak i det da?

og finnes de bare som sånne rullegardiner?

kunne i utgangspunktet tenke meg noe som kun dekker de nederste to tredjedelene av vinduet.

Gjest gjesta
Skrevet

Hvis vinduene er litt store kan du jo feste en hylle ca en tredjedel ned på vinduet, og så feste rullegardin/kappe/bambus der. Da får du nedtrekksgardin på de siste to tredjedelene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...