Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert av mange av disse kommentarene på artikkelen...

Hvorfor er det så grusomt å anerkjenne at husmødre/fedre gjør et realt dagsverk de også?

Selv er jeg hjemmeværende (ikke frivillig sådan, men likevel...) og jeg har sjelden 10 minutter for meg selv, dette er en fulldagsjobb!!

I tillegg til å være til stede for egne barn, holde huset i orden, være leksehjelp, "konfliktløser", kokk, vaskehjelp, sjåfør mm, så er jeg også tilstede for de barna som IKKE har en mor som er hjemme.

Krangel med bestevennen? Jeg trøster.

Skrubbsår? Jeg blåser på og plastrer.

Mamma glemt å skjære opp brød? Kom inn å få en skive.

Får du ikke til matematikken? La oss se på den sammen..

Dette er daglig, og noe jeg ikke hadde hatt tid til om jeg hadde vært ute i full jobb! Men kom ikke å si at innsatsen min ikke er verdiskapende.

Det som overrasker meg mest, er at enkelte andre kvinner føler seg truet av meg (?), eller kanskje de er misunnelige? Uansett grunn, så får jeg ofte høre kommentarer om de late hjemmeværende husmødrene, når de så får høre grunnen til at jeg er hjemme blir de vanligvis temmelig flaue: "jeg mente jo ikke de som er hjemme p.g.a "ditt og datt" da, jeg snakker om de som velger å være hjemme".

Mange snakker om likestilling mellom kjønnene, men det er like stort behov for å jobbe med likestilling kvinner i mellom, for her er det ikke stor valgfrihet!

Beklager, dette ble litt utenfor tema, men jeg skulle av og til ønske at jeg slapp å forsvare meg hele tiden, det blir litt slitsomt i lengden... :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjenner jeg blir provosert av mange av disse kommentarene på artikkelen...

Hvorfor er det så grusomt å anerkjenne at husmødre/fedre gjør et realt dagsverk de også?

Selv er jeg hjemmeværende (ikke frivillig sådan, men likevel...) og jeg har sjelden 10 minutter for meg selv, dette er en fulldagsjobb!!

I tillegg til å være til stede for egne barn, holde huset i orden, være leksehjelp, "konfliktløser", kokk, vaskehjelp, sjåfør mm, så er jeg også tilstede for de barna som IKKE har en mor som er hjemme.

Krangel med bestevennen?  Jeg trøster. 

Skrubbsår? Jeg blåser på og plastrer.

Mamma glemt å skjære opp brød?  Kom inn å få en skive.

Får du ikke til matematikken? La oss se på den sammen..

Dette er daglig, og noe jeg ikke hadde hatt tid til om jeg hadde vært ute i full jobb!  Men kom ikke å si at innsatsen min ikke er verdiskapende.

Det som overrasker meg mest, er at enkelte andre kvinner føler seg truet av meg (?), eller kanskje de er misunnelige?  Uansett grunn, så får jeg ofte høre kommentarer om de late hjemmeværende husmødrene, når de så får høre grunnen til at jeg er hjemme blir de vanligvis temmelig flaue: "jeg mente jo ikke de som er hjemme p.g.a "ditt og datt" da, jeg snakker om de som velger å være hjemme".

Mange snakker om likestilling mellom kjønnene, men det er like stort behov for å jobbe med likestilling kvinner i mellom, for her er det ikke stor valgfrihet!

Beklager, dette ble litt utenfor tema, men jeg skulle av og til ønske at jeg slapp å forsvare meg hele tiden, det blir litt slitsomt i lengden... :tristbla:

Kunne ikke vert mer enig..Er selv hjemmeværende med ei jente på 1år, og det er overhodet ikke noe latmannsliv..

Gjest Gjest
Skrevet

:klappe::klappe::klappe::klappe:

Hva gjør de hjemmeværende i dag da, nå som solen skinner??? Jeg sitter inne på et iskaldt kontor, jeg....

Skrevet

Hva gjør de hjemmeværende i dag da, nå som solen skinner??? Jeg sitter inne på et iskaldt kontor, jeg....

Vi gjør visst det samme som deg.... Sitter på KG... :sjarmor:

Nei, jeg er ikke hjemmeværende.

Jeg drar på jobb når du tar kvelden... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Antakeligvis det de vanligvis gjør? Vasker og ordner?

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var i permisjon med mitt første barn så nei,-det var ingen heldagsjobb.

Nå når jeg er hjemme med 4 barn,-jo, helt klart en heldagsjobb. Nå blir det ikke en eneste pause fra de står opp til de legger seg. Ingen av de sover om dagen lenger og aktivitetsnivået (og lydnivået) er helt noe annet enn med førstemann.

Så alt som heter husarbeid må taes mens de fyker rundt her og når vi er ute så er det umulig å få sitte i ro siden en av de alltid "forsvinner."

Men, dette er tross alt bedre enn å være i jobb. Når jeg begynner i jobb igjen, så blir det 100% jobb og så må jeg ta alt det arbeidet jeg nå gjør i løpet av dagen om kvelden.

DET gruer jeg meg til. Har heldigvis 1 år igjen.... :grine2:

Gjest Gjest
Skrevet
Vi gjør visst det samme som deg.... Sitter på KG... :sjarmor:

Nei, jeg er ikke hjemmeværende.

Jeg drar på jobb når du tar kvelden...  :sjenert:

men da er du vel ikke hjemmeværende?

Gjest Gjest
Skrevet

Å stelle barn og hjem er da ikke en jobb??? Det er da et nødvendig "onde" for oss alle.... Skjønner at det er mye å holde orden på i det norske hjem, men å være hjemme er et privilgium de færreste av oss kan unne oss. Dere hjemmeværende er så sytete. Dere skal liksom ha ALT - både heder og fortjeneste. Makan...

Gjest toleria
Skrevet

Vi velger selv livet vårt, og uansett hva vi velger så vil det komme noen negative reaksjoner. Hovedsaken er at vi gjør det vi trives med og når mor trives så vil også resten av familien gjøre det, enten hun jobber hjemme eller jobber både ute og hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...