Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Er kveite best stekt eller kokt? Og hvor lenge må et stykke koke/steke? Hadde vært fint med svar ganske raskt, for den skal snart spises opp :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har bare prøvd stekt,og det er kjempegodt.

stekte først i panna,så en tur i ovnen for å få det gjennomstekt.

laget rømmesaus og potet og grønnsaker til.mmmm.nam!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker nok kveite best stekt eller grillet, men dampet er også godt. Synes kanskje ikke kveite trenger så lang steketid, men det avhenger jo av tykkelsen på stykkene. Jeg bruker å steke til køttet begynner å slippe benet, da er den fortsatt saftig og fin.

Gjest gjesta
Skrevet

Samboeren og jeg klarte ikke å bli enig, så det ble både stekt og kokt. Det var veldig godt begge deler :)

Gjest gjest1
Skrevet
Samboeren og jeg klarte ikke å bli enig, så det ble både stekt og kokt. Det var veldig godt begge deler :)

:ler: Kveite er fast julemat i min familie og da ender det som regle opp med "ja takk, begge deler". Noen foretrekker kveita stekt, andre kokt.

det som faktisk er veldig godt, er kveite dampet på seng av rosmarinkvister og flatpersille og litt tørr hvitvin. Legg urter i bunnen av en ildfast form og legg kveiteskiven oppå. Hell på et glass tørr hvitvin, dekk med al.folie og stek i ovenen ca 20 min på 200 grader.

Kjempegodt med f.eks. asparges, sukkererter, villris og hollandaisesaus eller hvitvinsaus med urter.

Skrevet

det som faktisk er veldig godt, er kveite dampet på seng av rosmarinkvister og flatpersille og litt tørr hvitvin. Legg urter i bunnen av en ildfast form og legg kveiteskiven oppå. Hell på et glass tørr hvitvin, dekk med al.folie og stek i ovenen ca 20 min på 200 grader.

Kjempegodt med f.eks. asparges, sukkererter, villris og hollandaisesaus eller hvitvinsaus med urter.

Det hørtes veldig godt ut :sikle: Tror jeg må prøve det neste gang.

Jeg foretrekker kveita kokt. Eller, den skal jo ikke kokes, bare trekkes. Gjennomkokt kveite er jo bare tørt og kjedelig. Hvis man får til å "trekke" den perfekt er den helt nydelig.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Stekt! Det er vanvittig godt, fast mat når vi besøker svigermor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...