Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt 22-årige liv har jeg hatt mine nedturer i forhold til damer.

Jeg har hatt kontakt med endel jenter, men ikke veldig mange.

Etter omstendighetene har vel så og si alle svunnet hen. Og den hyggelige kontakten er ikke lenger. Jeg forstår ikke hvorfor kontakten skal forsvinne når en har hatt det så fint i sammen...

Den jenten som jeg for eksempel selv har gjort sitt til at det ikke blir noe mer med - hun holder kontakten, mens de jeg ønsker å iallfall holde kontakten med svinner bort..

Hvorfor er det slik at dere jenter brenner broer? Hvorfor vil dere ikke ha vennskaplig kontakt når en tidligere har vært nære eller venner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du har nok bare vært veldig uheldig.

Gjest splæsj
Skrevet

Tenker du på etter endt forhold? Det kan være flere grunner til det.

- Jenta har funnet ut at du er en dust

- Jenta ønsker ikke å bli minnet på smerten ved bruddet ved å være venner

- Hun har intet ønske om å omgås ekskjærester

Skrevet

Tenker hovedsaklig ikke på et endt forhold.

Det jeg hovedsaklig tenker på er etter et forhold si på litt over en måned eller dyp kontakt på kortere perioder... En har liksom ikke "fått" den offisielle "sammen-statusen".

Å derfor brytes kontakten, noen ganger grunnet avstand vil jeg tro. Men om denne avstanden skulle være eliminert ved at jeg er nærmere henne er det liksom ikke noe ønske om kontakt. Muligens er det fordi denne jenten ikke ønsker at følelsene skal blusse opp for henne igjen...

Og, det kan absolutt ikke være tilfelle at jeg har vært en dust. Det som muligens kan ha vært tilfelle er at jeg har vært litt for snill og omtenksom med jenten.

Jeg har til nå erfart at gir jeg dere jenter for mye av meg selv får dere det for godt. Jeg tror jeg fremover må bli litt mer fæl og ikke være like hyggelig mot dere og varm for at kontakt og relasjoner skal skapes og beholdes over tid...

Eller?

Skrevet

Jeg har til nå erfart at gir jeg dere jenter for mye av meg selv får dere det for godt. Jeg tror jeg fremover må bli litt mer fæl og ikke være like hyggelig mot dere og varm for at kontakt og relasjoner skal skapes og beholdes over tid...

Eller?

Hvis det er innstillingen din til kvinner er det jo ikke noe rart at de forsvinner.....menn som synes vi har det alt for godt når de er snill med oss er DUSTER :frustrert:

Skrevet (endret)

En suveren feiltolkning av mine ord...

Sagt på en annen måte (generelt): Hvis en gir et annet menneske for mye goder kan det føre til at dette mennesket drukner i alt det gode.

Derfor at en ikke må gi dere for mange gaver, for da blir det ingenting igjen å bryne seg på i en mann...

Det burde la alle som leser tråden forstå...l

Endret av The-Man
Gjest Gjest
Skrevet

Er dette enda en "kvinner liker ikke snille gutter" tråd?

Nei, jeg foretrekker å ikke ha noe kontakt med menn som jeg har vært på dealer'n med, men som det ikke ble noe mer ut av. Enten så er man bare venner fra startem av, eller så er man kjærester, eller så har man ikke kontakt. Gidder ikke sånne "kanskje" opplegg.

Skrevet

Kanskje denne/disse damene ikke ønsket å bli sammen med deg...?

Det kan ofte være vanskelig å ha et nært vennskap med en gutt, viss en ikke skal bli sammen...

Det nære vennskapet vil en kanskje spare til sin fremtidige kjæreste...?

Skrevet
Den jenten som jeg for eksempel selv har gjort sitt til at det ikke blir noe mer med - hun holder kontakten, mens de jeg ønsker å iallfall holde kontakten med svinner bort..

Du sier jo at en av jentene ønsker å holde lkontakten, men at DU ikke vil..

Kanskje er disse andre jentene som deg, da? At de ikke vil...

Skrevet
Er dette enda en "kvinner liker ikke snille gutter" tråd?

Nei, jeg foretrekker å ikke ha noe kontakt med menn som jeg har vært på dealer'n med, men som det ikke ble noe mer ut av. Enten så er man bare venner fra startem av, eller så er man kjærester, eller så har man ikke kontakt. Gidder ikke sånne "kanskje" opplegg.

det kan nesten se sånn ut.. :forvirret:

der tar mange gutter veldig feil, min erfaring er også at mange gutter blander sammen begrepene snill og uselvstendig, uten at jeg derved mener at trådstarter er uselvstendig.

men i mange tidligere tråder om selverklærte snille gutter som har funnet ut at de må være mer slemme for å få jenter, så har de bommet helt siden snill er noe de fleste voksne jenter/kvinner liker. mange selverklærte snille gutter, fremstår ihvertfall for meg, som klengete, uselvstendige og litt bedende. ville jeg hatt en hund, altså en som diltet etter meg og gjorde alt jeg sa, så ville jeg skaffet meg en hund, ikke en kjæreste.

så istedenfor å bli mer slem, hvorfor ikke starte med å være voksen, ha ett eget liv i tillegg til at man har interesse for kvinnen man møter.

det å være interessert i hennes velbefinnende er supert, men er man ikke i tillegg godt interessert i egne interesser, egne venner og liv, så kan det bli klengete.

personlig vil jeg ikke ha en mann som gjør alt for meg, jeg vil ha en mann som gir OG tar, som vil bruke tid sammen OG bruke tid på egne ting, med egne venner men også ønske om felles venner.

snill/slem gutt er kanskje riktig for noen, og kanskje mer i yngre år, mange (håper på de fleste jeg) vokser av seg det men beholder ønsket om å ikke bli kvalt fra dag en.

Skrevet (endret)

:klappe: til aline.

Og til trådstarter: Hvorfor vil du ikke beholde kontakten med hun ene? Kan det tenkes at det er av samme grunn at de andre ikke vil beholde kontakten med deg....?

Endret av *melis*
Skrevet

For snill og omtenksom kan være det samme som at du kanskje ikke gir henne fred, overøser henne med komplimenter, sender masse sms`er og hopper om hun ber deg om det?

Det finnes slike gutter, og det er bare kjedelig. All spenning blir borte - interessen svinner hen. Føttene blir kalde!

Det er værtfall slik for meg og mange andre.

Ha det gøy, flørt og vær selvsikker!

Ikke virk desperat - det er turnoff!

Skrevet

du har nok kommet bort i feil type jenter kanskje.. jeg holder kontakten, men alle er jo forskjellige på det punktet. mange syns kanskje det blir litt rart å ha kontakt med x`n..

Skrevet
For snill og omtenksom kan være det samme som at du kanskje ikke gir henne fred, overøser henne med komplimenter, sender masse sms`er og hopper om hun ber deg om det?

Det finnes slike gutter, og det er bare kjedelig. All spenning blir borte - interessen svinner hen. Føttene blir kalde!

Det er værtfall slik for meg og mange andre.

Ha det gøy, flørt og vær selvsikker!

Ikke virk desperat - det er turnoff!

helt enig.. er enkelte jeg ikke holder kontakten, og svaret finner du ovenfor..

Gjest Gjest_The-Man_*
Skrevet

Svaret/skrivet mitt om at jeg ikke holder kontakten ble nok litt for bastant - og mistoppfattet...

Jeg holder kontakten med "alle" jeg. Hun jeg skrev at jeg ikke vil ha kontakt med har jeg kontakt med - da på MSN. Jevnlig snakker vi sammen, men vil liksom ikke gi henne oppfattelsen av at det direkte kan bli noe mer - noe hun har forstått og nå har sitt liv med annen kjæreste..

Det samme kan selvsagt gjelde den andre vei - at de jenter jeg har hatt kontakt med ikke ønsker kontakt med meg lenger, men det finner jeg uansett litt rart. Det å som sagt brenne alle broer når en har vært så nære og så bare gi det en hard slutt. Et forhold/vennskap varer ikke for meg i en måned, men hele livet ut når jeg har gitt av meg selv og fått varme fra et annet menneske.. Da er det vondt å erfare at de fleste ikke handler og er slik tilbake...

Klok blir en aldri, iallfall ikke på dere jenters handlingsmønster :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe poeng i å holde kontakten med ekser. For det første er det en grunn til at det ble slutt, for det andre mister jeg veldig interessen for en person etter noe sånt, og for det tredje så skaper det fort konflikter i et nytt forhold.

Er jeg ferdig med en eks, så er jeg ferdig.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok ikke bare kvinner som brenner broer. Vi menn gjør det og. Å jeg har brent mange broer

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke det er noe poeng i å holde kontakten med ekser. For det første er det en grunn til at det ble slutt, for det andre mister jeg veldig interessen for en person etter noe sånt, og for det tredje så skaper det fort konflikter i et nytt forhold.

Er jeg ferdig med en eks, så er jeg ferdig.

Dette er jeg helt enig i. Er mitt forhold over (uansett om det har vært "nestenforhold" på to uker eller et langvarig forhold over år), så er jeg ferdig med typen. Hadde jeg/vi ikke vært ferdige med hverandre, hadde vi ikke blitt "eks'er"...

Jeg må forresten moderere meg selv litt. Jeg var engang sammen med en gutt i 7 år. Da det ble slutt (han slo opp), hadde jeg litt problemer med å gi slipp på han, men siden han avviste meg, måtte jeg innse at det var over. For min del har nok lengden på forholdet litt å si på hvor "fort" man kan bli ferdig med hverandre (Oh my God - dette er jo en velkjent sannhet da!)

Så om du synes at de du ikke helt får kommet igang med et forhold til, raskt går videre uten deg, så er det ikke så rart.

Jeg ville synes det var rarere om folk ville ha mye med hverandre å gjøre (med mindre de hadde barn sammen).

Gjest gjest1
Skrevet

Og jeg som trodde du mente de damene som droppet alle sine venner så fort de fikk seg en kjæreste. De er det nemlig en del av....

Noen ekser er det naturlig å beholde vennskapet til, andre ikke.

Skrevet

Det er stor forskjell på guttevenner og ekskjærester. Jeg har kontakt med mine gamle, gode kamerater. Disse har jeg aldri dealet med og vi er fortsatt venner. Ekser, eller gutter jeg har datet, ønsker jeg ikke å ha kontakt med dersom det ikke ble noe ut av det. De fleste gutter kutter også kontakten med jenter det ikke ble noe med heller.

Hvorfor ønsker du egentlig å beholde kontakten med disse jentene hvis det ikke ble noe forhold ut av det? Var det jenter du gjorde det slutt med, eller var det de som gjorde det slutt med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...