Gå til innhold

Leverte sønnen på 16 til politiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er nok enig med deg der. Kan skjønne henne hvis sønnen har vært umulig å håndtere over lengre tid. Det bør jo som sagt ha gått utrolig langt før en velger å gå til det skrittet.

Men kunne hun ikke ha bedt om hjelp av andre. F.eks barnevernet? Jeg kan fosåvidt forstå at det kan være vanskelig å ta telefonen til dem, men de er jo som regel ikke ute etter å ta ungen fra foreldrene. De er der for å hjelpe.

Endret av Saeria
Gjest Gjest1
Skrevet
Men kunne hun ikke ha bedt om hjelp av andre. F.eks barnevernet?

Dette var det jeg også tenkte. Politiet kan jo ikke gjøre stort, annet enn å bure ham inne. Og jeg tviler på at det vil hjelpe noe.

Gjest Bite me
Skrevet

jeg hadde aldri i verden satt datteren min i arresten på egenhånd. det skal jeg love dere!!! for en syk mor!! å jeg blir så sint av sånt :frustrert::frustrert::sjenert:

Skrevet
jeg hadde aldri i verden satt datteren min i arresten på egenhånd. det skal jeg love dere!!! for en syk mor!! å jeg blir så sint av sånt :frustrert:  :frustrert:  :sjenert:

Jeg tror neppe hun er en syk mor, heller desperat. Dette kan jo ha pågått i lang tid og slikt tærer kraftig på en familie. Spesielt hvis moren har flere barn å ta seg av.

Skrevet

Jo jeg hadde kanskje gjort det helt til slutt, ikke sikkert at å blande inn barnevernet hadde hjulpet, kanskje han hadde blitt enda verre.

Jeg vet godt hvordan det er når noen røyker hasj, nesten ingenting nytter.

Og jeg kjenner også noen som gjorde det samme, og da fikk han seg en liten oppvekker, og moren truet med at hvis hun fant hasj mer og han oppførte seg slik flere ganger så gikk det rett til fengslet, og da ble han faktisk litt bedre å ha med å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde mamma gjort sånt, så hadde jeg aldri snakket med henne mer. Over og ut.

Gjest filosofia
Skrevet

Det har jeg ingen skrupler med å gjøre. Konsekvens kan man like gjerne lære seg først som sist. Fra 16 til 18 og ANSVARLIG i forhold til Norsk lov er det snakk om 24 mnd. Hva er verst, ta en real smekk fra voksne og familien med en gang. Eller sakte men sikkert skli utafor fordi de voksne puser og kaller deg et stakkars barn, så du havner på Ila i en alder av 20? Barnevernet har lite å slå i bordet med ovenfor en rabulist på 16 år.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg hadde aldri i verden satt datteren min i arresten på egenhånd. det skal jeg love dere!!! for en syk mor!! å jeg blir så sint av sånt :frustrert:  :frustrert:  :sjenert:

Mine barn vet at gjør de noe alvorlig så tar jeg ikke fem flate øre for å anmelde de. De må også ta konsekvenser av sine handlinger.

Forøvrig så høres det ut som om mor var rimelig desperat. Vi kan alle komme i den situasjonen

Gjest Bite me
Skrevet
Jeg tror neppe hun er en syk mor, heller desperat.  Dette kan jo ha pågått i lang tid og slikt tærer kraftig på en familie. Spesielt hvis moren har flere barn å ta seg av.

hun kunne heller ha ringt barnevernet dem tar ikke alltid ungene i fra mødrene

Gjest Bite me
Skrevet
Jo jeg hadde kanskje gjort det helt til slutt, ikke sikkert at å blande inn barnevernet hadde hjulpet, kanskje han hadde blitt enda verre.

Jeg vet godt hvordan det er når noen røyker hasj, nesten ingenting nytter.

Og jeg kjenner også noen som gjorde det samme, og da fikk han seg en liten oppvekker, og moren truet med at hvis hun fant hasj mer og han oppførte seg slik flere ganger så gikk det rett til fengslet, og da ble han faktisk litt bedre å ha med å gjøre.

nei vet du hva! jeg røyker meg en joint selv innimellom og jeg blir ikke helt vrang i hodet av den grund.

dette kommer tydeligvis i fra en som aldri har vært borte i stoffet og det er faktisk ikke så ille som man tror.

hasj er ulovlig men det finnes ingen aldersgrense på det. hun kunne ha tatt med ungen til barnevernet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg skjønner moren, og jeg vil tro det var en vanskelig avgjørelse å ta.

Skrevet

Antakelig ikke første gangen foreldrene har hatt problemer med poden - og de har antakelig også prøvd alle andre utveier.

Kanskje denne hendelsen kan bidra til å hjelpe sønnen. Kanskje dette er det som får sønnen "på nye tanker"...................

Vi har jo flere ganger sett desperate foreldre som deltakere i debatter på TV. De får ikke hjelp - hjelpeapparatet fungerer ikke. Hva skal en mor og en far gjøre når de blir hjelpesløse?

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg skjønner henne godt... Jeg kjenner til flere ungdommer som faktisk er blitt umulige for foreldrene å ta hånd om.

Men jeg ville vel kanskje valgt barnevernet... Mulig hun også har prøvd det, uten at det skjedde noe? Det sier historien ingenting om, men jeg vil jo tro at det å ta ungen sin med til politiet er noe en gjør i ytteste konsekvens.

Gjest Gjest1
Skrevet
men jeg vil jo tro at det å ta ungen sin med til politiet er noe en gjør i ytteste konsekvens.

Ja det får vi virkelig håpe, for det er virkelig ikke politiets oppgave å oppdra barna våre. Når det er sagt forstår jeg så godt at hun gjorde det dersom hun ikke følte at hun hadde andre valg.

Gjest Piper
Skrevet

Det står stor respekt av en mor å velge å gjøre noe slikt, for hun er realist nok til å forstå at hun ikke klarer å takle gutten selv. Vet ikke om jeg ville valgt samme løsning, men syns det var tøft gjort.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Ja det får vi virkelig håpe, for det er virkelig ikke politiets oppgave å oppdra barna våre.

Når han brøt loven, så er det politiets ansvar å "oppdra".

Gjest Gjest1
Skrevet
Når han brøt loven, så er det politiets ansvar å "oppdra".

Jovisst, men det bør ikke bli en trend å gjøre slikt. Det bør være absolutt siste utvei.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Selvsagt, og det vil jeg tro det var.

Gjest Gjest1
Skrevet
Selvsagt, og det vil jeg tro det var.

Ja det tror jeg også. Får håpe det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...