Gå til innhold

Proteinpulver

Gjest Malina

Anbefalte innlegg

Gjest Malina

Hei!

Jeg skal kjøpe et nytt proteinpulver, og trenger tips til noe som smaker godt og har grei konsistens. For tiden har jeg Fitness protein i jordbærsmak, som har en smulete og utvannet konsistens/smak, så det kjøper jeg ihvertfall IKKE en gang til....

Jeg vil helst ha et med så høyt proteininnhol som mulig.

Har tittet på dette! Helsekosten fører vel dette merket?

Noen som har smakt dette?

Takker for alle svar! :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vil isteden anbefale normal mat. Bønner, kylling, indrefilet, fisk, grønnsaker, kornprodukter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et helt greit pulver, men vær oppmerksom på at det er mysekonsentrat (i motsetning til myseisolat), som kan gi litt fordøyelsesproblemer hos enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har Whey Tech fra Proteinfabrikken, kjøpt i helsekostbutikk. Smaker greit, men jeg blir utrolig kvalm og uvel av det, selv om jeg blander med vann. Men hvis du tåler melk, er det sikkert bra.

Jeg har gitt opp litt, må jeg innrømme. De "bra" proteinpulverne er jo laget av myse, som er et melkeprodukt, og magen min krangler ved tanken på melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale deg og heller spise kylling,nøtter og belgfrukter i steden for proteinpulver.

Proteinpulver innholder ganske mye kalorier og det er dumt å få i seg kalorier igjnnom drikke når vi får i oss nok igjennom mat.

Proteinpulver kan gi deg kanskje en liten gevinst om du trener mye,men som regel så fungerer proteinpulver bedre på gutter enn på jenter. Dette er dumme forskjeller...Så om du ikke trener veldig mye så anbefaler jeg ikke proteinpulver siden det har lite gevinst på oss.

Mye bedre å få i seg proteinene igjennom mat..alt som kommer naturlig igjennom kost tas bedre opp enn pulver og kostilskudd...

Du får bare kanskje i deg halvparten av proteinene igjennom proteindrikker.

Jeg anbefaler dette kun til folk som er veldig overvektige,eller trener veldig ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest camillo

Ernæringsfysiolog: hvorfor fungerer proteinpulver bedre på gutter enn på jenter? :klø:

Jeg bruker Whey Tech fra Proteinfabrikken, med jordbærsmak - synes det smaker ganske OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale deg og heller spise kylling,nøtter og belgfrukter i steden for proteinpulver.

Proteinpulver innholder ganske mye kalorier og det er dumt å få i seg kalorier igjnnom drikke når vi får i oss nok igjennom mat.

Proteinpulver kan gi deg kanskje en liten gevinst om du trener mye,men som regel så fungerer proteinpulver bedre på gutter enn på jenter. Dette er dumme forskjeller...Så om du ikke trener veldig mye så anbefaler jeg ikke proteinpulver siden det har lite gevinst på oss.

Mye bedre å få i seg proteinene igjennom mat..alt som kommer naturlig igjennom kost tas bedre opp enn pulver og kostilskudd...

Du får bare kanskje i deg halvparten av proteinene igjennom proteindrikker.

Jeg anbefaler dette kun til folk som er veldig overvektige,eller trener veldig ekstremt.

Hei du.

Dette er omtrent 80% galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Proteinpulver, sportsdrikker og alt som heter "pulver" i forbindelse med dette er : HARRY.

Spis vanlig variert mat og tren normalt. Dere må vel ikke se ut som trailerlass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog: hvorfor fungerer proteinpulver bedre på gutter enn på jenter? :klø:

Jeg bruker Whey Tech fra Proteinfabrikken, med jordbærsmak - synes det smaker ganske OK.

Det er en del forskjeller på kroppen på en jente og en gutt og hvordan de fungerer.

Gutter har lettere for å gjøre mat om til eller noen typer drikker til sukker og næring i kroppen slik at det tas lettere opp.

Til og med sportsdrikker fungerer bedre på gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Dette er omtrent 80% galt.

Dette er med 97% riktig ellers tror jeg de ernæringfysiologene og biologene på Universitetet i oslo tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Det er en del forskjeller på kroppen på en jente og en gutt og hvordan de fungerer.

Gutter har lettere for å gjøre mat om til eller noen typer drikker til sukker og næring i kroppen slik at det tas lettere opp.

Til og med sportsdrikker fungerer bedre på gutter.

Ok, hvilke kilder henter du dette fra? Og hvor stor er forskjellen, relativt nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ølgjær er en naturlig proteinkilde. Jeg tar det hver dag, men det smaker ikke godt for å si det sånn.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vi har Whey fra proteinfabrikken med sjokoladesmak, men det er ikke jeg som bruker det, så jeg vet ikke så mye om det. Han jeg bor sammen med har peiling på sånt og syns det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malina

Jeg spiser nok av både kylling, nøtter, belgfrukter og annen proteinrik mat. MEN en proteinshake er et veldig greit og enkelt tilskudd for å få i seg nok proteiner.

Jeg trener en del(både styrke og kardio), og prøver å ligge på 30-40% proteiner.

Å tygge på en kyllingfilèt som et mellom måltid, kunne jeg selvfølgelig gjøre, men det er ikke fullt så greit... :forvirret:

Proteinpulver inneholder ikke mye kcal; det jeg har nå gir 100 kcal pr 30 g som metter en del.

Er enig at det er dumt å få i seg for mye kcal gjennom drikke; f eks alkohol, iste,brus og saft- men det er jo noe helt annet.

Hvis jeg skulle spist alle proteinene tror jeg det hadde blir mangle flere kcal; hvis jeg da ikke skulle gumlet på en kyllingfilet eller fiskepudding :forvirret:

Til dere andre; takk for tips! :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...