Belit Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Nå har vaskemaskina røket, og vi må kjøpe ny. Ser at prisene varierer fra 2000 for de rimelige, anonyme merkene til 13-14000 for Miele. Er det verdt så stor forskjell?? Den vi har ga vi 3000 for for 3-4 år siden, og den har arbeidet hardt og jeg har hittils vært veldig fornøyd. Kanskje er det også vår feil at den har gått i stykker ved at vi ikke har vært nøye nok med å tømme lommer. Hva slags vaskemaskin har du? Er du fornøyd? Hvilken pris er verdt å betale i forhold til hva du får igjen?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Miele: ingen over, ingen ved siden. Vi har hatt vår Miele i over 10 år, ikke en eneste feil på den...
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har hatt min nå i tre år, går som en klokke. Betalte ca. 5000,- for den. Har inntrykk av at de dyreste har en masse fancy programmer som jeg ikke har bruk for. Den er en zanussi.
Gjest -eline- Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 (endret) Man faar stort sett det man betaler for, ogsaa naar det gjelder vaskemaskiner. Anbefaler tyskproduserte maskiner, de er mer holdbare, bedre elektronikk og mer robust oppbygget, der kan man gjoere kupp med jevne mellomrom (AEG til 3795,- feks er et knalltilbud!) Har akkurat vaert en traad om det samme: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=vaskemaskin Endret 7. mai 2006 av -eline-
Gjest Gjesten Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Akkurat nå har vi en Elektrolux med elektronisk betjeningspanel og 1400 omdreininger på sentrifugen. Det er veldig greit, kan programmere maskinene til å starte i løpet av natta og være ferdig til vi står opp. Helt grei maskin med stor dør - som dessverre ikke kunne hengsles om - fungerer veldig bra synes jeg. Tror den kostet omlag 5000 kroner på Elkjøp.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 For rundt 5000 kr bør du få en bra maskin av et kjent merke. Måtte nylig ut og handle selv, og da ble det en AEG til snaue 5000 på elkjøp. Det er lurt å finne seg en med minst 1400 omdreininger på sentrifuga
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har nylig kjøpt meg ny vaskemaksin. Valget falt på Siemens til ca 5.500. Jeg er ikke interessert i en miele til over 10.000. Jeg har ikke små barn og jeg vil gjerne bytte ut maskinen etter 5 år dersom jeg vil pusse opp badet. Jeg gikk opp en ca 500 kr. for siemensmaskinen fordi jeg ønsket et elektronisk display som viste hvor lenge det var igjen av vasketiden. Jeg er vant til det fra oppvaskmaskinen min og synes det er veldig greit. Har bare hatt den en drøyt måned så har intet negativt å si. Har tidligere hatt Zanuzzi. Den først ei ca 10 år. Den andre røyk etter 6 år. Følte for å bytte merke.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Har nettopp kjøpt en Whirlpool vaskemaskin og er dforeløpig veldig fornøyd. Vi kjøpte nettopp det merket fordi vi er veldig fornøyde med tørketrommelen som vi har hatt i 4 år.
lillesky Skrevet 7. mai 2006 #9 Skrevet 7. mai 2006 Miele til 14.000 som har garanti på 20 år. Den bruker dessuten mindre vaskepulver og energi enn andre vaskemaskiner.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #10 Skrevet 7. mai 2006 Miele til 14.000 som har garanti på 20 år. Den bruker dessuten mindre vaskepulver og energi enn andre vaskemaskiner. ← Mja. Men hvis du kan kjøpe tre andre maskiner på samme tidsrom, så tror jeg det går omtrent opp i opp.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 Angående omdreininger, 1400 holder. Ved 1600 omdreininger så fjerner du ca et eggeglass mer vann enn med 1400.. Tenk også om du faktisk har bruk for alle mulige fancy vaskeprogram, silkeprogram etc..
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #12 Skrevet 7. mai 2006 Mja. Men hvis du kan kjøpe tre andre maskiner på samme tidsrom, så tror jeg det går omtrent opp i opp. ← Bruk og kast.. Er litt mer miljøvennlig å kjøpe en maskin som holder noen år, da... Og man sparer seg jo irritasjon og plutselige ekstrautgifter også når den andre går dunken. Men å betale 14-15.000 for en maskin om en ikke tømmer lommene og behandler den feil, er kanskje litt unødvendig...Selv har vi en Miele-maskin, kjøpt brukt for to år siden. Sikkert ti-femten år gammel og fungerer strålende. Men jeg tipper man får gode meskiner ned i 5-6 000 når man kjøper nytt, altså.
Gjest -eline- Skrevet 7. mai 2006 #13 Skrevet 7. mai 2006 Tenk også om du faktisk har bruk for alle mulige fancy vaskeprogram, silkeprogram etc.. ← De fleste maskiner som er dyrere er ikke det nødvendigvis fordi de har flere programmer enn de billigste. Det er en stor begrensning på hvor mange program som finnes og de fleste har de samme. Noen yderst få maskiner har silkeprogram, ellers så har alle tyskproduserte maskiner ullvugge/håndvaskprogram (de som ikke har ullvugge/håndvask har ullprogram).
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #14 Skrevet 7. mai 2006 Angående omdreininger, 1400 holder. Ved 1600 omdreininger så fjerner du ca et eggeglass mer vann enn med 1400.. ← Det var interessant, har du lest det et sted eller er det bare noe du tror? Ikke at jeg betviler at det er sant, men det hadde vært så interessant å lese noe dokumentasjon på det. Har nemlig alltid lurt på det der.
lillesky Skrevet 7. mai 2006 #15 Skrevet 7. mai 2006 Mja. Men hvis du kan kjøpe tre andre maskiner på samme tidsrom, så tror jeg det går omtrent opp i opp. ← Men hvorfor skal man det? Det er jo like greit å kjøpe en god en som varer livet ut. De fleste maskiner som er dyrere er ikke det nødvendigvis fordi de har flere programmer enn de billigste. Det er en stor begrensning på hvor mange program som finnes og de fleste har de samme. Noen yderst få maskiner har silkeprogram, ellers så har alle tyskproduserte maskiner ullvugge/håndvaskprogram (de som ikke har ullvugge/håndvask har ullprogram). ← Vår Miele har både ull- og silkeprogram. Veldig greit, for jeg kan putte alt i vaskemaskinen.
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #16 Skrevet 7. mai 2006 Vår Miele har både ull- og silkeprogram. Veldig greit, for jeg kan putte alt i vaskemaskinen. ← Det har min Zanussi til 5000,- og. Jeg også putter alt i vaskemaskinen, ingenting har blitt ødelagt av den grunn så langt.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #17 Skrevet 7. mai 2006 Men hvorfor skal man det? Det er jo like greit å kjøpe en god en som varer livet ut. ← Det er vel ikke alle som har råd til 10000,- mer på en gang?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #18 Skrevet 7. mai 2006 Det var interessant, har du lest det et sted eller er det bare noe du tror? Ikke at jeg betviler at det er sant, men det hadde vært så interessant å lese noe dokumentasjon på det. Har nemlig alltid lurt på det der. ← Det stemmer nok det. Jeg merker absolutt ingen forskjell på fuktigheten av håndkler etter 1600 sentrifugering kontra 1400. Klær og sengetøy kan man bare glemme å sentrifugere, det blir så krøllete
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #19 Skrevet 7. mai 2006 Det stemmer nok det. Jeg merker absolutt ingen forskjell på fuktigheten av håndkler etter 1600 sentrifugering kontra 1400. Klær og sengetøy kan man bare glemme å sentrifugere på 1600, det blir så krøllete ← *rettet*
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #20 Skrevet 7. mai 2006 *rettet* ← Var bra du rettet det opp, begynte å lure om du hang opp dryppende vått sengetøy til tørk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå