Gjest nevèsta Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Jeg skal skrive sang til min kjære, men klarer ikke bestemme meg for melodi. Ønsker ikke melodi som "lykkeliten" og "blåveispiken", og teddybjørnens vise er brukt opp etter at jeg lagde en sang for venninna mi da hun giftet seg. Kjærlighetsvisa er fin, men syns refrenget kan bli litt dumt i sånne sanger. Ellers lurte jeg på Hovedøen, men lurer på om det er en sang folk flest kan. Noen gode forslag så jeg kommer igang?
jento Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen er veldig fin å dikte til
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Enig med deg i at det er lurt å styre unna de oppbrukte melodiene som Lykkeliten, Blåveispiken, Napoleon med sin hær, Musevisa, Tyrralleri-tyrrallera etc. Jeg diktet på melodien "Stilleste gutt på sovesal 1" av Lillebjørn Nilsen da vi giftet oss. En melodi alle kan, og som det er lett å skrive tekst til ettersom det ikke gjør noe om det blir en stavelse ekstra noen steder i verset. Andre tips: En Solskinnsdag av Diderre. Det er ihvertfall originalt Blåbærturen - av Alf Prøysen Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen er og fin å dikte til. Vet om flere som har gjort det i sine bryllup. Uansett hvilken melodi du velger - husk å velge en som ikke går altfor tregt. Jeg synes det er fryktelig å synge allsang til melodier som "Vi har ei tulle med øyne blå" etc fordi de går så sakte, og man føler at man aldri blir ferdige. Og så er det lurt å begrense seg. Ikke lag ti vers! Hilsen en som er oppvokst med mye allsang. Jeg synes det er gøy å synge, men jeg synes ikke man trenger å overdrive.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Hva med Julepresangen (Og det var vesle Jensemann, han strever dagen lang...)? Men pass på å ikke begynne for lavt når sangen skal synges.
Elise_ Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 (En solskinnsdag er Postgirobygget, ikke Di Derre...)
yvoesp Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Jeg diktet etter "You are my sunshine" Første vers ble slik: Min kjære drøm jeg elsker deg du er alt hva jeg ønsket meg av en mann som livet ut også skulle elske meg
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Kor e alle helter hen av Jan eggum har en fin melodi som alle kan
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Kor e alle helter hen av Jan eggum har en fin melodi som alle kan ← Ikke jeg. Kan bare refrenget og det høres ikke ut som om det egner seg til en bryllupssang.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #9 Skrevet 13. mai 2006 Hva med "ingen er så nydelig som du" av Tor Endersen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå