engelen Skrevet 3. desember 2002 #1 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei Jeg er gravid i uke 12 (termin 22 juni) og har til torsdag, den 5 desember, time hos legen. Jeg var i uke 7 på en slik liten legetime, hvor jeg tok blodprøve, urinprøve og fikk bekreftelse på at jeg er gravid. Nå lurer jeg på sånn egentlig hva er det som skjer på denne legetimen jeg skal på til torsdag? Jeg har ikke hatt underlivsundersøkelse ennå, og heller ikke ultralyd. Men jeg syns det er så mange her i forumet som har hatt ultralyd så tidlig, hvordan får dere til dette? Jeg har hørt at man ikke har ultralyd før uke 17 e.l Engelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 3. desember 2002 #2 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg var på min første legekontroll i uke 8. Da ble det foretatt en GU og fylt ut et helsekort for gravide. Blodprøvene hadde jeg tatt i forbindelse med et annet legebesøk to uker tidligere. Når legen tok GU, tok han også en innvendig UL, fordi han så etter cyster og i tillegg hadde jeg hatt et par småblødninger, og da var det greit å sjekke om det var liv. Og det var det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2002 #3 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg var på min første kontroll veldig tidlig i svangerskapet grunnet en blødning. Min andre var jeg på i uke 11 og der leverte jeg urinprøve samt at vi pratet om det at jeg var Rhesus Negativ. Prøvde å lytte etter fosterlyd, men det var litt tidlig ennå for det. Ellers så var det helst prat om hvordan svangerskapet kom til å forløpe seg videre. Jeg har hatt alle mine celleprøver samt at jeg har vært hos gynekolog og jordmor to ganger grunnet cyste som jeg har på høyre side. Nå er min tredje kontroll hos legen lille julaften så da regner jeg med at vi får litt mer info om hvordan vi skal gå frem mht svangerskapskurs samt vi håper å høre fosterlyden også da 13+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 3. desember 2002 #4 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei engelen! Vi har eksakt samme termindato - moro! GU tas som regel ved første undersøkelse, så dette skal du sikkert gjennom denne gangen. Hvis det ikke er lenge siden forrige GU og celleprøve, så dropper de celleprøven denne gangen. Grunnen til at mange har hatt ultralyd før uke 18 er nok at mange går til gynekologer istedetfor fastlegen og siden gynekologen har UL så benytter de også ved hver undersøkelse. Ander som får tidlig UL får dette pga komplikasjoner, arvelige sykdommer eller at foreldrene til den lille er bekymret......... På meg blir det ingen UL før 15. januar - alt for lenge å vente føles det som! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå