Tusseline Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har vært for sen med levering av selvangivselsen (en uke). Vil jeg få bot? Og i såfall, hvor mye?
Gjest gotthard Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 vil ikke få bot, men har du uflaks får du oppgjøret i oktober. hørte på p4 at ligningskontoret så gjenom fingrene med de som leverte litt for seint, men hva lit for seint er sa de ikke noe om.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Står det ikke i vedlegget hva som er "straffen"? *lete* Har visst kasta vedlegget, men var det ikke snakk om straffeskatt på 3 promille av inntekten eller noe sånt?
Usikker Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 (endret) Det er en promille-sats som avgjør hvor mye straffeskatten er. Du finner det sikkert på Skatteetaten sine hjemmesider Endret 7. mai 2006 av Usikker
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Når var siste frist, da? En uke siden? ← Siste frist er 31. april.
Brunhilde Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Siste frist er 31. april. ← Er du helt sikker..? Det er bare 30 dager i april.)
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Er du helt sikker..? Det er bare 30 dager i april.) ← Ja, helt sikker så klart! Pøh! Ok da. 30. april.
Nella Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 - De som leverer i mai må betale en forsinkelsesavgift på en promille av formuen og to promille av inntekten. Om du leverer natt til 1.mai eller 31.mai spiller ingen rolle, forsinkelsesavgiften er den samme, forteller informasjonsdirektør i Skatteetaten, Lise Halvorsen. http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...ticle624060.ece her står resten.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. mai 2006 #12 Skrevet 7. mai 2006 Kommer an på hvor sent du har levert den. Dersom man sender den i postetn to dager for sent går det stort sett greit, og du blir lignet som vanlig. Og man får ikke nødvendigvis straffeskatt ved å levere senere heller, jeg leverte en måned for sent ett år, og den eneste konsekvensen var at jeg ble lignet til høsten istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå