Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Jeg ser andre småbarnsforeldre kle barna sine i sommertøy(shorts, t-skjorte og t.o.m kun i ført bleie)nå om dagen, men det er da ikke sommer enda Det er greit at gradestokken viser 20+, men hallo, vi er da bare i begynnelsen av mai!! Det kunne aldri falt meg inn å kle barnet mitt i sommertøy nå. Til nød(om h*n blir varm) en t-skjorte. Hva mener dere andre om dette? Synes dere det er for tidlig å kle av ungene på denne årstiden? Det er jo vår...
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Jeg la merke til det samme på torsdag, første dag med over 15 grader her. Småunger i nabolaget i shorts og singlet. De samme ungene hadde fram til dagen før bukse, tynn jakke og tynn lue. I dag flyr de rundt og hoster og hepser på snørra. Ikke bra å ta av alle klærne på en gang. Kjempevarmt i solveggen der foreldrene sitter, men ikke så veldig når man beveger seg bort fra den. Når jeg var liten måtte jeg ta av meg gradvis. Var vel ikke nede i shorts og tskjorte før etter 17. mai i hvert fall, kom jo an på varme og vind.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Vel... Da jeg hentet barna i barnehagen fredag, gikk de i t-skjorte alle sammen- og det er jeg glad for!! Klart man skal være litt forsiktig, men når det er VARMT så er det VARMT, og unger sitter ikke stille heller... Bekymrer meg mer for alle disse stakkarene som fremdeles sitter i skinnpose, svette og røde i toppen, mens foreldrene selv har kastet jakka forlengst.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Det er greit at gradestokken viser 20+, men hallo, vi er da bare i begynnelsen av mai!! ← Men er det kalenderen eller varmegradene som avgjør hva man skal kle på barna? Det er da viktigst hvor varmt eller kaldt det faktisk er!
Gjest Gjest1 Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 Det er ikke bra om de blir for varme heller. Ser dem som har ullpledd og ullposer på ungene sine i vogn selv om det er over 20 grader ute, ungene kan bli dehydrert av varme de også. Sunn fornuft er lov.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Skinnpose er jo litt drøyt da! Men det er ikke bra å kaste alle klærne på en gang. Tynn bukse og tynn genser duger.
Orestes Skrevet 6. mai 2006 #7 Skrevet 6. mai 2006 20+ i Mai er akkurat det samme som 20+ i Juli. Det eneste er at man må være mer oppmerksom på at det kan slå fort om.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #8 Skrevet 6. mai 2006 20+ i Mai er akkurat det samme som 20+ i Juli. Det eneste er at man må være mer oppmerksom på at det kan slå fort om. ← Hm.. er litt uenig der. Det står jo fremdeles kald luft fra bakken og det gjør det såvidt jeg vet ikke i juli. Noen steder ligger det faktisk igjen snø..
Nala Skrevet 7. mai 2006 #9 Skrevet 7. mai 2006 Når det er over 20 grader og vindstille ser jeg ingen grunn til at ikke ungene skal kunne få på seg shorts og t-skjorte, selv om vi bare er i mai. Hva så at det ligger snø igjen enkelte steder? Snøen ligger ikke i hagen vår for eksempel. I hagen vår står sola tvert imot på hele formiddagen. Det er varmt og deilig nå. Så her får ungene kaste klærne når de leker og blir varme. Så har vi heller bukse og genser lett tilgjengelig om det plutselig skulle komme vind.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2006 #10 Skrevet 7. mai 2006 Kle på ungene det du ville kle på deg selv. Jeg har ikke for vane å ha svært mye tøy på meg når det er tyve varme og sol ute, uansett hva kalenderen sier.
Gjest Nylig forkjølet Skrevet 7. mai 2006 #11 Skrevet 7. mai 2006 20+ i Mai er akkurat det samme som 20+ i Juli. Det eneste er at man må være mer oppmerksom på at det kan slå fort om. ← Feil. Nå er luften svært skarp, og mange (inkl. meg selv) blir ekstremt fort syk eller forkjølet dersom man tar av seg for mye, slik det er nå. Juli er sommer. Blir ikke syk av å gå lettkledd i 20 + i juli.
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #12 Skrevet 7. mai 2006 Feil. Nå er luften svært skarp, og mange (inkl. meg selv) blir ekstremt fort syk eller forkjølet dersom man tar av seg for mye, slik det er nå. Juli er sommer. Blir ikke syk av å gå lettkledd i 20 + i juli. ← Nå kommer det jo mye an på hvor man bor i dette landet. Jeg nekter å tro at mai i sørnorge er det samme som mai i nordnorge for eksempel.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 7. mai 2006 #13 Skrevet 7. mai 2006 Her hvor jeg bor (på østlandet) er ikke luften skarp. Merket stor forskjell så fort været slo om her. Når barn er ute er de gjerne i bevegelse, og de blir fort varme. Ser ingen grunn til at man på død og liv holde på strømpebuksen og luen da. Selv om man kler barnet godt om morgenen før de sendes på skole eller barnehage, så kler de av seg i løpet av dagen når sola kommer til å tar tak. Kanskje heller på tide å tenke solkrem istedenfor?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #14 Skrevet 7. mai 2006 Min ebarn har startet med skjørt og shorts allerede. De springer rundt og leker og sier de ikke fryser. Man må jo høre litt på barna også.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. mai 2006 #15 Skrevet 7. mai 2006 Nå kommer det jo mye an på hvor man bor i dette landet. Jeg nekter å tro at mai i sørnorge er det samme som mai i nordnorge for eksempel. ← Det er jeg helt enig i, men 20 grader og vindstille er nok akkurat det samme både her og der
Gjest Gjest1 Skrevet 7. mai 2006 #16 Skrevet 7. mai 2006 Det er jeg helt enig i, men 20 grader og vindstille er nok akkurat det samme både her og der ← Ikke om det enkelte steder er tele i jorden. Det hadde jeg vært litt forsiktig med.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2006 #17 Skrevet 7. mai 2006 Her er det iallefall ikke mye tele, og mine unger løper ute i bare shorts
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #18 Skrevet 7. mai 2006 Klart jeg kler av barna når det er varmt, enten det er mai eller juli. Merker fort når ungene fryser, og det gjør de overhodet ikke nå. vi skal snart frem med bassenget her i gaten, det hadde vi gjort om det var midtsommers med denne temperaturen, så her bryr vi oss ikke om kalenderen. minstemann på 1 år har de siste dagene hatt på tynn genser og bukse, og de eldste løper rundt i t-skjorte og shorts. det er da like varmt for de som det er for meg. Hadde ikke orket å sitte fullt påkledd selv i varmen.
Sun Mei Skrevet 7. mai 2006 #19 Skrevet 7. mai 2006 Det er ikke bra for barna å ha for mye klær på seg heller
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2006 #20 Skrevet 7. mai 2006 Lillemann ligger på solseng på verandaen og storkoser seg i bare shorts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå