blå Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har så lyst på sånn trillekoffert. det virker jo så praktisk. Men skal man kjøpe en stor til en lang ferie, eller skal man kjøpe en liten til en weekend hos svigermor??? Hva med kvalitet, kan man like gjerne kjøpe en hos europris, eller skal man legge i mange hundre hos en veskebutikk. Hva med design? har god lyst på en som er litt stilig, men hvor finnes de som er stilige??
Gjest -eline- Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Trillekoffert er praktisk det, har brukt min masse. Har en trillekoffert som kan gaa som haandbagasje om jeg maa, men som ogsaa er stor nok til aa faa plass til endel. Ganske dyr modell fra Carlton (de har/hadde 5 aars garanti...), men den har absolutt gjort jobben. Har naa hatt den i 5,5 aar, har reist vanvittig mye fram og tilbake til UK og rundt i Norge de siste aarene, og har ogsaa lastet den stakkars koffert full + brukt trillehaandtaket som avlastning naar jeg har hatt tung bag med meg. Den begynner aa bli litt loes i haandtaket naa, men selve kofferten er fremdeles i fin stand. Den jeg har er i stoff, men sidene er likevel ganske harde slik at alt er godt beskyttet. Har hatt to billige trillekofferter, ala Europris, og disse har ikke taalt stort. 2-3 reiser ogsaa har enten hjulene blitt slitt ut (disse er ogsaa daarlie i utganspunktet) eller stoffet/glidelaasen har revnet. Absolutt ikke verdt pengene. Som alt annet: du faar det du betaler for. Oensker du aa bruke den som haandbagasje saa maa kofferten vaere max 55x40 (35)x20/23 cm. (tallet i paranets er for RyanAir)
Krista83 Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har en Samsonite som jeg er veldig fornøyd med, Hatt den i fem år nå og den er brukt kjempe masse. Denne er også av typen som kan tas med på fly som håndbaggasje, men den er alikevell ganske romslig. Mine foreldre har hatt en fra Europris den gikk i stykker ganske kjapt. Du betaler for kvalitet her, det er mn erfaring.
Søtpotita Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Eg har to trillekoffertar. Den eine er ein stor Carlton, men den er litt dum med at ein må løfte den opp og så dra...Utruleg slitsomt andre plassar enn inne på sjølve flyplassen! Spesielt på brosteinar... Men den tåler utruleg masse, har hatt den i mange år. Ellers på kortare turar har eg ein som er kjøpt hos Rimi (trur eg...), heilt vanleg svart, som ein kun dreg (slepp å løfta). Den er heilt fantastisk, sidan ein slepp å dra og slita på den. Men den er meir mjuk i stoffet, så ein må vera meir forsiktig med innhaldet når den blir slengt hit og dit. Men alt i alt syns eg trillekoffert er eit must. Har lyst på ein sånn rosa Carlton som ein kun dreg (slepp å løfta).
orakel Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 De beste trillekoffertene er fra Travel Pro. Morris selger serien Travel Pro Walkabout Lite. De har den i svart og i rødt. Kvaliteten er veldig god, de har lang garanttid, det er mye innmat og selv de store koffertene veier ikke mer enn andre plast-light-weight-kofferter. Noe som er viktig å se på i forbindelse trillekofferter er plassering av hjulene og hvor solid de er (står de for tett vil kofferten bare vingle fra side til side). Samt at håndtaket er langt. Ikke særlig behagelig å trille på koffert over lengre tid med håndtak som er alt for kort.
Gjest gjesten Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Trillekoffert er kjekke saker. Selv har jeg en fra Carlton med ganske "grov" glidelås som også har målene for å kunne tas med inn i kabinen. tillegg er stoffet kraftigere enn mange andre modeller derfra. Sambo hadde en trillekoffert fra Carlton med vanlig "tynn" (kan nesten sammenlignes med jakkeglidelåser) glidelås, men den røk etter noen få turer ut i verden. Man stapper jo alltid mer oppi enn godt er En annen ting som kan være ok å spørre om, er hvordan hjulene er på kofferten. Noen av modellene har små og skikkelig dårlige hjul (hjullagre?) som gjør det vanskelig å håndtere kofferten. Faren for at du plutselig står der med et hjul av og må bære kofferten er da også høyst til stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå