Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært klengete og innpåsliten på dama mi den siste tida. Forelskelsen har gjort meg blind og jeg er uerfaren. Vi snakket sammen i dag og jeg sa at jeg var lei meg for at jeg har vært klengete, masete og innpåsliten den siste tida og at jeg skulle skjerpe meg og at jeg har vært litt "blind" i forelskesrusen. Vi snakket veldig ut om dette og hun sa hun har blitt lei det at jeg stadig "masa" på henne. Jeg skjønner _nå_ at hun er lei og det ble for mye og pågående. Jeg skal skjerpe meg. Vi snakket mye. Jeg sa jeg gleda meg når eksamentiden er over slik at vi får mer tid sammen og kan dyrke det fine vi har sammen (sa det slik, og den falt i smak), jeg fikk tilbakemelding om at dette var noe også hun gledet seg til. Vi sa mye til hverandre. Orker ikke remse opp alt, men det var masse følelser. Vi trives i hverandres selskap osv osv, er forelska og liker hverandre godt, men som sagt, jeg har vært masete og pågående og det har fått hun stressa og hun har blitt lei det maset mitt. Er det noe jeg ikke vil så er det å ødelegge det fine vi har sammen, for jeg kjenner virkelig at jeg snart begynner å elske den dama.

Hvordan skal jeg klare å ta vare på henne? Jeg vil holde på henne for evig og alltid.

Hvordan skal jeg nå oppføre meg og gå frem? Skal jeg ta det sakte men sikkert? Ikke være tilgjengelig hele tiden? Ikke ta tlf når hun ringer? Vente å svare på mld , kanskje 30-60 min etterpå? Kan vel ikke gå så drastisk at det er bare hun som skal kontakte meg? at jeg aldri kontakter henne får vel henne til å tenke negative tanker?

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det vil nok være fordelaktig å prøve å gi henne litt mer "luft", hvis hun føler det blir for tett. Du skal ikke være redd for å miste henne av den grunn. Spør henne hvordan hun ønsker at det skal være, og hva det er du gjør som blir for masete/klengete. Løsningen er iallefall ikke å begynne å virke uoppnåelig ved å vente med å svare på meldinger og ikke ta telefonen! Du skal heller ikke la være å ta kontakt på eget initiativ. Men hvis du bruker å sende veldig mange meldinger eller ringe veldig ofte, kan det hende det føles mindre stressende for henne hvis du reduserer litt på hyppigheten/mengden? Snakk med henne - lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det som har vært greia er at jeg har masa om å treffes mye, lagt planer over hodet på henne på en måte. Har vel også sendt litt mye mld, hva hun gjør, hvor er du osv. Vi har snakka sammen da. Lurte bare på hvordan jeg skal ta ting nå? Har selv skjønt hva det er som jeg har gjort som har virka klengete, masete. Hun trenger litt space/luft. Er bare så vanskelig, jeg lever i forelskesrus og det er sinnsykt farlig :) hehe... Men jeg må skjerpe meg ass! :) Jeg må klare det :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Ikke skriv sånn masse meldinger hele tiden med "mas" som "hvor er du?" "hva driver du med?" osv. Noen ganger går greit, men ikke mange ganger om dagen, da føler hun seg kanskje litt overvåket og tror kanskje at du er litt eiesyk (men ikke la det gå så langt at det bare er hun som kontakter deg heller). Men du må IKKE slutte å ta telefonen når hun ringer eller vente lenge med å svare på sms'er. Da blir hun nok bare irritert på deg og syns ikke du prioriterer henne nok/tror ikke du er interessert nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler deg 1 ting.

Få deg et liv

Gjest Gjest
Skrevet

Ro ned litt, la henne få tid til å savne deg.

Gjest gotthard
Skrevet

obs. om du bare lytter til hva hun vil du skal gjøre blir hun fort lei, ingen vil ha en diltete tøffel som lystrer blindt heller.

finn en mellomvei

Gjest Gjest
Skrevet
obs. om du bare lytter til hva hun vil du skal gjøre blir hun fort lei, ingen vil ha en diltete tøffel som lystrer blindt heller.

finn en mellomvei

hva mener du? eksempel?

Gjest Gjest
Skrevet

trådstarter her!

Nå har vi som sagt snakka ut og jeg skal skjerpe meg betraktelig. Snakka litt mer i dag igjen. Nå er hun på jobb. Jeg vil gjør alt godt igjen - og jeg vet jeg trenger tid på meg. Men tenkte kanskje en bukett blomster/roser stående utenfor døra på leiligheten hennes når hun kommer hjem fra jobb kunne være en fin start? Kanskje skrive et lite kort med noen ord på også.

Vil det slå an? Eller blir det overflatisk, for mye? Hun har vært helt i ekstase før når jeg har kjøpt henne blomster.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg tror kanskje det er best å ta det litt med ro hvis hun syns du er for klengete.. Ikke kjøp blomster helt med en gang hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

javel?

hun ville møte megi dag på formiddagen før jobb i dag (hun tok kontakt) Vi gikk en tur., så skulle hun lese te eksamen etter jobb, i kveld. så det hadde ikke vært kos å legge en rosebukett med kort oppi hvor det står at I kveld skal du lese og pugge slik at du gjør det bra på eksamen. at hun må ha en fin lesekveld og at jeg er så glad i henne og liker å overraske henne med blomster.

Da viser jeg at jeg bryr meg, forstår og respekterer henne!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Ja, hvorfor spør du da hvis du allerede har bestemt deg?

Gjest Gjest
Skrevet
javel?

hun ville møte megi  dag på formiddagen før jobb i dag (hun tok kontakt) Vi gikk en tur., så skulle hun lese te eksamen etter jobb, i kveld. så det hadde ikke vært kos å legge en rosebukett med kort oppi hvor det står at  I kveld skal du lese og pugge slik at du gjør det bra på eksamen.  at hun må ha en fin lesekveld og at jeg er så glad i henne og liker å overraske henne med blomster.

Da viser jeg at jeg bryr meg, forstår og respekterer henne!

Blomster og et hyggelig kort er en bra idé så lenge du er fullstendig klar over at blomster ikke er noen langvarig medisin for et forhold. Det er viktig å vise oppmerksomhet på den måten også, men det viktigste er gjensidig respekt.

Jeg mistenker det forsåvidt ikke for å bruke blomster for å lappe over, men det er viktig å være klar over at det er andre ting som er viktigere. Men hvis du skriver omtrent som du foreslo, og deretter gir henne litt mer rom - over tid - vil jeg tro at det er greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tips. Jeg er uerfaren når det kommer til forhold.

Jeg skal skjerpe meg fullstendig og gi henne masse albuerom og space.

Har så respekt for den damen.

Ok, her er det jeg skal skrive:

Hei engelen min.

Jeg er dessverre ikke i nærheten denne gangen, men du føles nærme fordi du er i tankene mine. :)

I kveld skal du lese og pugge slik at du gjør det bra på eksamen :) Det begynner å bli mange

rosebuketter på deg nå, men jeg liker å overraske deg for jeg setter så utrolig stor pris på deg og

er blitt så kjempe glad i deg. :) Ha en fin lesekveld pusen min. Klem fra gutten din

Grunnen til at jeg har sagt at jeg ikke er i nærheten er for sist gang jeg gjorde dette, la bukett utenfor døra og ikke var der, så var jeg i nærheten for jeg visste hun ville be meg med inn.

Høres dette OK ut?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hvis jeg hadde bedt om litt rom så hadde jeg ikke satt så stor pris på en bukett, jeg hadde blitt mer oppgitt, og trodd at kjæresten min ikke hadde egentlig hørt etter ang. hva jeg hadde sagt. Selvfølgelig kan det hende hun blir kjempeglad, men personlig hadde ikke jeg blitt det iallefall. Jeg har ikke noe i mot at gutter er litt "tøffel", men jeg syns du blir for "tøffel" nå. Ikke at du skal spille "hard to get", men jenter blir veldig fort lei når de føler at de har gutten totalt rundt lillefingeren uansett.

Kan jeg få spørre hvor gammel du er, trådstarter?

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, kanskje jeg skal gi faen....

Vente til i morgen når hun kommer hjem fra jobb+

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg ville gjort det uansett om jeg var deg.. Tror hvertfall jeg ville ventet til ting hadde stabilisert seg litt mer..

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere har vært sammen i mange år er det kanskje greit, men hvis forholdet bare har vart i noen få måneder så ville jeg venta en stund med den buketten (og med en stund mener jeg ikke bare til i morgen ;)). Gi henne litt tid for seg selv, det er det hun trenger nå tydeligvis. Ikke mas på henne. En sånn blomsterbukett kan lett oppfattes som mas (jeg ville sett det som mas).

Gjest Gjest
Skrevet

Vært sammen 6 mnd snart.

Hm, så jeg skal bare sitte å vente og ikke gjøre en dritt jeg da. Det er jo ikke et "mas" et slikt kort og bukett vel ? Les hva jeg har tenkt å skrive. Det er jo kun for å vise at jeg respekterer henne.

Noen andre som kan komme med sin mening om saken? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hun dessuten til meg i dag før hun dro på jobb: send meg en mld eller ring meg senere i dag.

Så hun oppforderer meg jo til å ta kontakt - så om jeg gjør det på dette viset, sende blomst blir kanskje verdsatt og satt mer pris på? Jeg vet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...