Gjest Alea Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Noen som har linker til sider, eller tips til flotte dikt om kjærlighet som vi kan bruke i festprogrammet? Har søkt litt på nettet, men ikke funnet så mye ennå. Kanskje dere bruder her inne vet om noen fine?
Nordlandspia Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 (endret) ,, Endret 1. juli 2009 av Nordlandspia
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Åtte roser er nydelig Bjørnemannen leste det for meg i bryllupet vårt, og ga meg en langstilket rød rose for hver linje...
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Haldis Moren Vesaas har skrevet mye fint om kjærlighet
snøfnugg Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 http://www.vanillaart.com/bryllup/profeten.htm Dette er flott.
kitekatt Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Noen som har linker til sider, eller tips til flotte dikt om kjærlighet som vi kan bruke i festprogrammet? Har søkt litt på nettet, men ikke funnet så mye ennå. Kanskje dere bruder her inne vet om noen fine? ← "Nå gifter jeg meg med min beste venn Den jeg ler med, drømmer om, elsker...." Skal vi ha i programmet vårt
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 "Nå gifter jeg meg med min beste venn Den jeg ler med, drømmer om, elsker...." Skal vi ha i programmet vårt
Gjest Liss Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Vil anbefale et dikt av Egil Ulateig som heter "Ikke for nær". Diktet synes jeg er nydelig. Har fulgt meg i mange år, og ble lest under vår vielse.Handler om å være nær, men å bevare sitt selv på samme tid. Dersom du googler navnet på diktet og dikteren kommer det opp i en blogg, bare bla litt ned på siden.
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Noen som har linker til sider, eller tips til flotte dikt om kjærlighet som vi kan bruke i festprogrammet? Har søkt litt på nettet, men ikke funnet så mye ennå. Kanskje dere bruder her inne vet om noen fine? Hei! Det kommer jo litt an på om en er troende eller ikke da..men jeg elsker det som står i Bibelen i Rut 1.16... For dit du går, vil jeg gå, og hvor du blir, der vil jeg bli. Ditt folk er mitt folk, og din Gud er min Gud. Hvor du dør, vil jeg dø, og der vil jeg begraves. Måtte Herren la det gå meg ille både nå og senere om noe annet enn døden skulle skille meg fra deg. Er ikke et dikt da,så er kanskje ikke så vesentlig her,men fint er det synes jeg
Fun Light Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Vil anbefale et dikt av Egil Ulateig som heter "Ikke for nær". Diktet synes jeg er nydelig. Har fulgt meg i mange år, og ble lest under vår vielse.Handler om å være nær, men å bevare sitt selv på samme tid. Dersom du googler navnet på diktet og dikteren kommer det opp i en blogg, bare bla litt ned på siden. Wow.. Det var vakkert!! Leste det høyt for meg selv og fikk klump i halsen! Hadde bestemt meg for å lese "Å være to i lag" som tale til min tilkommende, men dette var nesten vel så fint..
Gjest Liss Skrevet 28. juni 2008 #12 Skrevet 28. juni 2008 Wow.. Det var vakkert!! Leste det høyt for meg selv og fikk klump i halsen! Hadde bestemt meg for å lese "Å være to i lag" som tale til min tilkommende, men dette var nesten vel så fint.. Ja,ikke sant det er nydelig? Jeg fikk det lest av en lærer da jeg var 15 år, og glemte det liksom aldri. Så kom forberedelsene til bryllupet, og vi prøvde å finne noe som kunne gjøre vielsen mer personlig- Da kom jeg på dette. Og det er jo nydelig, og så sant. Gøy at andre enn meg synes det var fint:) Lykke til med deres dag!
Gjest Liss Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 Ja,ikke sant det er nydelig? Jeg fikk det lest av en lærer da jeg var 15 år, og glemte det liksom aldri. Så kom forberedelsene til bryllupet, og vi prøvde å finne noe som kunne gjøre vielsen mer personlig- Da kom jeg på dette. Og det er jo nydelig, og så sant. Gøy at andre enn meg synes det var fint:) Lykke til med deres dag! HAHA, jeg mente ikke at læreren leste det som en kjærlighetserklæring til meg altså! Han leste det høyt bare! Hihi, måtte le da jeg så hva jeg hadde skrevet her!!!
Fun Light Skrevet 28. juni 2008 #14 Skrevet 28. juni 2008 HAHA, jeg mente ikke at læreren leste det som en kjærlighetserklæring til meg altså! Han leste det høyt bare! Hihi, måtte le da jeg så hva jeg hadde skrevet her!!! Litt av en lærer det der var da..?! Hehe, skjønte hva du mente!
Gjest Gjest_ml_* Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 Her er mange fine dikt: http://minlilleverdenidag.blogspot.com/sea...Kj%C3%A6rlighet
Gjest 94B535 Skrevet 3. oktober 2008 #17 Skrevet 3. oktober 2008 Avsluttet talen min med denne: Yes, I'll marry you my dear, and here's the reason why: So I can push you out of bed when the baby starts to cry It's you who has to work the drill, and put up curtain tracks. And when I've got PMT it's you who gets the flack. I do see great advantages but none of them for you. And so, before you see the light; I do, I do, I do!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #18 Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Mange fine dikt her! :rødme: Er det noen som vet om det finnes en norsk oversettelse av "i carry your heart" av e.e. cummings?
Gjest Gjest_Mathias_* Skrevet 26. oktober 2008 #19 Skrevet 26. oktober 2008 gå innpå dikt.no og let litt der inne. der finner du mange dikt.
Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 26. oktober 2008 #20 Skrevet 26. oktober 2008 Hvordan går "å være to ilag"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå