Gå til innhold

Dette blir noen tøffe uker.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sulten_*
Skrevet

Fra og med dette sekund er jeg på slankern.

Det blir bare frukt og grønnsaker på meg ifra nå av,

og kanskje litt fisk og skalldyr.

:grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette klarer du :tommelsmil:

Det høres ut som en god ide å spise fisk og skalldyr - spis gjerne mye av det, for det er sunne proteiner som gir metthetsfølelse, og sunt fett, det lille som er :)

I tillegg kan jeg anbefale å drikke rikelig med vann til maten, gjerne en halvliter eller så, det gjør både at du føler deg mett fortere og at du tar opp mindre næring fra maten du spiser.

Hvis du i tillegg passer på å få i deg alle viktige matgrupper og gjerne går turer/sykler eller finner på noe annet aktivt innimellom, så kan du ikke annet enn å være på rett vei :)

Gjest Fruktkake
Skrevet
Fra og med dette sekund er jeg på slankern.

Det blir bare frukt og grønnsaker på meg ifra nå av,

og kanskje litt fisk og skalldyr.

:grine:

Det går ikke an å leve kun på frukt og grønnsaker. Da er du dømt til å mislykkes. Fisk og skalldyr er bra, grov bakst og hvitt kjøtt likeså. Husk å få i deg nok mat. Den største blemma slankere gjør er å spise for lite. Det som skjer da er at forbrenningen blir satt ned, og man går opp igjen alle kiloene og vel så det etter endt slankekur. Hvis man ikke allerede har sprukket etter første dagen...

Lykke til!

Gjest Malina
Skrevet
Det går ikke an å leve kun på frukt og grønnsaker. Da er du dømt til å mislykkes. Fisk og skalldyr er bra, grov bakst og hvitt kjøtt likeså. Husk å få i deg nok mat. Den største blemma slankere gjør er å spise for lite. Det som skjer da er at forbrenningen blir satt ned, og man går opp igjen alle kiloene og vel så det etter endt slankekur. Hvis man ikke allerede har sprukket etter første dagen...

:Nikke: Viktig poeng!

Ikke tenk at du skal slanke deg med å pine kroppen din med lite og "ultrasunn" mat i noen måneder, så er alt som før igjen...Tenk på det som en livsstilsendring hvor du GJØR noe med de faktorene som gjør at du legger på deg. Som at man ikke trener, spiser alt for mye om kvelden, spiser for mye godterier eller fete og store middager- som noen eksepler. Det er fullt mulig å "leve" selv om man ønsker å kvitte seg med litt fett på kroppen!

Gjest Gjest_Sulten_*
Skrevet

Uff jeg sprakk i dag jeg... :tristbla:

Stor big-mac meny på Mc Donalds og soft is med sjokoladesaus til dessert.

Trenger jeg å si mer? :tristbla:

Nå gir jeg blaffen i hele kuren og går å kjøper meg en stor pose potetgull med rømmedip.

Gjest Malina
Skrevet
Uff jeg sprakk i dag jeg... :tristbla:

Stor big-mac meny på Mc Donalds og soft is med sjokoladesaus til dessert.

Trenger jeg å si mer? :tristbla:

Nå gir jeg blaffen i hele kuren og går å kjøper meg en stor pose potetgull med rømmedip.

Neida...jeg skal ikke være stygg...

Skjønmer at det er kjedelig når man sprekker, men du ba egentlig om det...

Hvis du har en "diett" med for eks èn utskeielsesdag(som er veldig vanlig),så KAN du unne deg mat på Mc Donalds, og annet Usunt du har lyst på- i visse mengder.

Synes IKKE du skla gi blaffen i alt og kjøpe deg noe usunn mat(trøstespise). Tenk heller at i morgen er det en ny uke- nye muligheter, og hvis du bare vil det setrkt nok kan det blir en sunn uke. Skriv ned målene dine og HVORFOR du vil slanke deg. Så ser du på dem hvis du har "et svakt øyeblikk".

Gjest Gjest_Sulten_*
Skrevet

Jeg er vant til ganske store mengder fett og sukker.

Derfor ble jeg svimmel.

De siste to dagene har jeg levd på epler,gulrøtter,salat og vann.

Jeg har nesten ikke tenkt på noe annet enn mat og idag sprakk jeg.

Jeg spiste så mye at jeg ble kvalm.

Men nå er jeg sulten igjen og potetgull med dip frister veldig.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta deg noen skiver med sunt pålegg istedet, det er mye mer konstruktivt når du har lyst til å spise.

Skrevet

de færreste vil greie å gå fra fet kost og masse godteri til kun frukt, grønt og skalldyr, det er rimelig stor sjans for at du sprekker da uansett hvor sterk du er.

prøv heller å endre til ett variert men sunt kosthold.

fyser du, ta en grov brødskive, friske salatblader på, tørrstek (altså uten fett i panna) litt skinke/hamburgerrygg, kylling/kalkunpålegg el. legg på, litt advokado og ett dryss basilikum el press noen dråper sitron over.

godt, sunt og mettende.

spis kjøtt og brød og pasta og slikt, men kutt det virkelig usunne. stek og kok med oljer istedenfor smør.

legg MER grønnsaker på tallerkenen i tillegg til litt kjøtt og pasta el.

unn deg en kurv jordbær om søtsuget blir for stort, eller kjøp frosne bringebær, bananer, juice og litt yoghurt naturell og lag en fruktsalat eller en smoothie.

det er masse du kan gjøre for å klare å legge om kostholdet, trener du i tillegg, ikke begynne for hardt om du ikke er vant til godt med trening, så vil du få en sunnere kropp og gå ned i vekt om det er det du ønsker.

behold en eller to dager hvor du kan kose deg litt, ikke gå amok da, pass likevel på å ha sunne alternativer i tillegg, men unn deg å virkelig kose deg litt innimellom, gjerne på faste dager. da blir det mye enklere å knipe igjen suget til skeiutdag.

jeg har gått fra å spise godteri hver dag, til kun å spise fredag og lørdag. nå kan jeg for første gang i mitt liv ha åpnet godteri i huset uten å røre det, så lenge det ikke er godteridag.

det gikk ikke ved at jeg kuttet alt med en gang, men omlegging av kosthold hjalp.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er vant til ganske store mengder fett og sukker.

Derfor ble jeg svimmel.

De siste to dagene har jeg levd på epler,gulrøtter,salat og vann.

Jeg har nesten ikke tenkt på noe annet enn mat og idag sprakk jeg.

Jeg spiste så mye at jeg ble kvalm.

Men nå er jeg sulten igjen og potetgull med dip frister veldig.

Men altså.....når du velger å gå den veien for å gå ned i vekt, har du tenkt til å leve på det kostholdet resten av livet du da eller?

For den dagen du har gått ned de kiloene du ville og starter å spise som før igjen vil jo alle kiloene du har gått ned og flere til komme tilbake. Det er da bare sunn fornuft og sier seg selv.

Det finnes ingen lettvint måte å gå ned i vekt på. Legg om til et sunt kosthold (ikke bare grønnsaker og frukt) og for all del TREN!!!!!

Nå vet ikke jeg stort om slanking men poenget er vel aldri at man skal sulte. Da fucker man jo bare opp systemet desto mer.

Skrevet

Tell kalorier og kaloriforbruk! Det finnes flere gode nettsider der det er lagt ut kalkulatorer på slike ting. I fjor slanket jeg meg 11 kg ved hjelp av en slik en og bare 2 av dem er kommet på igjen, -det ene har jeg fjernet ved å begynne å telle igjen.

Skriv ned alt du putter i munnen. Jeg kan love deg at du får noen aha-opplevelser. Etterhvert merker du hvor mye mer du kan spise av sunne ting og hvor mye mindre sulten du blir hvis du spiser mye sunt i stedet for lite usunt. Da vil du automatisk kutte en del av de usunne tingene. Det går også sport i å trene mer når du får "fratrekk" i kaloriregnskapet når du rører på deg.

Jeg har ikke tenkt spesielt mye på sunt/usunt når jeg har brukt disse kalkulatorene, men jeg ser jo etterhvert hva som lønner seg i regnskapet.....

Gjest Gjest
Skrevet

Du må ha i deg brødmat og middagsmat også. Du kan ikke bare spise frukt og grønt. Da blir alle svimle. Jeg hadde gått rett i bakken.

spis frokost - 1-2 skiver grovt brød, 1 glass melk eller juice

spis lunsj - 2 skiver grovt brød, eller salat, drikk vann eller te.

spis middag - en normal middagsporsjon, varm mat, variere med det du liker, drikk vann.

evt spis kveldsmat -knekkebrød, brødskive eller frukt.

Putt inn 1 eller 2 mellommåltider i form av et eple, pære, banan. Mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag.

Kroppen din går på sparepluss om du spiser for lite, du ødelegger forbrenningen.

Ved og spise mange små måltider holder du forbrenningen opp, og frokost er et MUST!!! Det setter i sving hele forbrenningen.

Drikk vann gjennom hele dagen.

Og ikke bli fanatisk, unn deg en sjokolade om du brenner for det. Men prøv å hold deg til en godte dag i uka. Og ikke kjøp brus til hverdags, LØrdag er alt lov. Med måte.

Dette fikser du :) Lykke til.

Husk å spis ordentlig mat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...