iselin Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Hvis du mener at gud ikke finnes,men tror på jesus.Og kan stå for mye av det som står i bibelen. Er det da riktig å gifte seg i kirka?
NinjaTurtle Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Hmm.. kommer litt an på hvem du gifter deg med. Hvis det var sønnen av en sicilliansk mafioso, ville du turd å gifte deg borgerlig?
Lille Grete Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på spørsmålet ditt. En må bare gjøre det som føles riktig for seg selv. Ikke bry seg så alt for mye om hva andre mener.
KR-øst Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Hvis du mener at gud ikke finnes,men tror på jesus.Og kan stå for mye av det som står i bibelen. Er det da riktig å gifte seg i kirka? ← Jeg tror det er lettere å finne svar på spørsmålet ditt, enn å forstå hvordan du har kommet fram til en slik tro. Ellers så ser det ut for at du kan ha en sterkere tro enn mange av prestene i Statskirken, så dette blir bare et spørsmål om hva du føler for selv.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #5 Skrevet 6. mai 2006 Hvis du mener at gud ikke finnes,men tror på jesus.Og kan stå for mye av det som står i bibelen. Er det da riktig å gifte seg i kirka? ← Nei tror du ikke på Gud. Så burde du ikke gifte seg i kirken. Du skal ikke lyve i kirken for i kirken lover du GUD at du skal elske og ære og alt dette tøvet. Så jeg vil si det er galt. Så lenge du skal love noe i GUDS HUS så synes jeg du skal tro på Gud.. Ellers så er det bare en farse
Gjest Piper Skrevet 6. mai 2006 #6 Skrevet 6. mai 2006 Jeg forstår ikke helt hvordan man kan tro på jesus, men ikke på Gud. Jesus fremstår jo som Guds sønn i bibelen. Jeg forstår heller ikke hvordan man kan stå for noe i bibelen, men velger å ikke tro på andre ting. Enten tror man på det, eller så gjør man det ikke. Tror man på jesus, så bør man vel tro på Gud også. Virker litt fjernt for meg, men jeg er åpen for forklaring Jeg syns ikke det er riktig å gifte seg i kirken på det grunnlaget, for selv om kirken setter Jesus høyt, er kirken Guds hus. Det heter ikke Jesus hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå