Cymbidium Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har ikke fått registrert EL hos FertilityFriend denne syklusen, selv om jeg selv mener jeg har hatt det. Jeg har selv lagt inn et kryss for EL og coverline, da jeg mener at det er en temperaturstigning, om en ikke så stor eller rask. En kombinasjon av det på den ene side og utflod, åpen/lukket livmortapp, trøtthet/energi, hvorvidt brystene er hovne eller ikke, ryggsmerter og EL-smerter på den annen forteller meg at EL var forrige lørdag. Men FF registrerer det altså ikke. HER er en link til syklusen, samt en tidligere syklus med registrert EL. Kan det kun være fordi jeg ikke fikk med temperaturene akkurat på EL-dagen og dagen før og etter at ikke EL er registrert? Jeg mener som sagt at det er et temperaturskifte og jeg har også fått en høyere temp i dag. Hva mener dere mer erfarne tempere? Vanskelig å si kanskje, men hvis jeg fortsetter et par dager til med samme høye temperatur, er det da sannsynlig at jeg har hatt EL?
Iceglow Skrevet 6. mai 2006 #2 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har vært borti liknende selv når jeg ikke får tempet nøye rundt EL, og om jeg husker rett, så vil du trolig ikke få notert EL dag i denne syklusen. Mulig du kan få en stiplet linje (“usikker EL dag”) den dagen du eventuelt får menstruasjon, men jeg tviler pga at det ser ut som om FF har lite data til å fastsette lutealfasen din med. Om du har tidligere sykluser så bør du putte de inn. Det er faktisk til stor hjelp selv om du bare har oppnotert når menstruasjonen startet i en periode, det i seg selv hjelper på databehandlingen selv om du ikke har begynt temping, sekretskjekk osv før nå nylig. Men slik jeg anser charten din, ja, jeg tror du har hatt EL enten dag 10, 11 eller 12. Baserer dette mest på sekretet og livmortappen, men og til en viss grad på den ene tidligere syklusen du viser til her. Pleier du ha sykluser på rundt 20 dager? Et tips: Jeg ser du bruker EL tester, men ikke får + utslag. Har du forsøkt å teste når du begynner å få fruktbart sekret? Du ser ut til å ha EL tidlig i syklusene, og en ikke ekstremt lang periode med fruktbart sekret, så om du tester fra 2 eller 3 dag med EL eller Watery sekret så vil du trolig ha større mulighet for å oppdage LH stigningen. Håper dette kan være til litt hjelp?
Cymbidium Skrevet 6. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2006 Takk for innspill Ja, jeg har hatt flere korte sykluser, som jeg er litt bekymret for. Men nå venter jeg på time på en privat klinikk for utredning, så da håper jeg det snart klaffer! Jeg spør mest fordi jeg ikke vet helt om jeg skal håpe litt på klaff denne gangen eller bare innse at jeg ikke har hatt EL denne syklusen. Vel, vel, svaret vil jo gi seg selv med mensen eller en positiv test, så jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet.
Gjest Chiquita i.i Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er også enig med Iceglow, og tror at du nok har hatt EL denne syklusen ja. Enten på dagen du selv har satt som EL-dag, eller dagen før/etter... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå