diddi Skrevet 3. desember 2002 #1 Del Skrevet 3. desember 2002 Nå skal vi få svigers på besøk i jula, og jeg hadde tenkt meg å bake 7 (!!) sorter. (Må jo prøve å imponere litt!) Men mannen min kan ikke fordra disse venlige tørre kakene. Så da må jeg komme opp med noe nytt, som kan overraske alle på julaften (mamma, svigers og mormor skal feire hos oss!!!). Har noen en god pepperkakeoppskrift? (Må jo lage det, og tenkte også å henge noen i vinduene. Og sønnen vår på 2 kan jo da hjelpe til (Han har fått kjevle i posten fra farmoren sin!! :D ) Så kan vi lage pepperkakebordkort!! Men jeg trenger også hjelp til andre småkaker. Må jo komme opp med 6 til!! Så da må jeg ty til dere. :kgblunk: Hjelp meg den som kan!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia Skrevet 6. desember 2002 #2 Del Skrevet 6. desember 2002 Colakaker er godt: 200 gr sukker 200 gr smør 2 ts vaniljesukker 2 ts natron 1 ss sirup 300 gr mel Sukker og smør røres hvitt før resten haes opp i. Blandes godt. Del deigen (i fire deler) og trill ut tykke pølser. Legg 2 pølser på langplata og trykk dem nesten flate. Stekes på 200 c i ca 15 min. Etter at du har tatt dem ut så skjærer du kakene på skrå og avkjøler dem på rist Sjokolade-risboller er også godt. Kjøp en pakke puffet ris og bruk oppskriften som står på pakken. Bruk gjerne lys kokesjokolade istedet for mørk. Godt for barn & voksne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå