Gjest Maddemor Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Jeg var hos frisøren i dag, og hun gispet nærmest da hun fikk tatt en titt på håret mitt og opplyste om at det var veldig, veldig tørt! Det fikk jeg høre da jeg var det forrige gang, og Redken Color Extend har tydeligvis ikke hjulpet så mye som jeg håpet Farger håret mitt blondt hjemme hver 6.uke, og det blir tydeligvis veldig slitt og tørt av det. Frisøren brukte en hårkur som jeg selvfølgelig ikke fikk med meg navnet på, og i dag har håret mitt sett mye sunnere ut. Kan dere anbefale meg en god hårkur som hjelper håret og får det til å se mer glansfullt og smidig ut? Har ikke NOE greie på sånt, for eksempel forskjell på fuktighets- og proteinkurer. Gjerne noe jeg kan bestille på Lookfantastic TUSEN TAKK for svar! Nå må jeg gjøre noe med det slitne håret mitt!!
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Med bleking trenger du nok to kurer; først en proteinkur, deretter en fuktighetskur. Joico K-Pak har bra kurer i begge kategorier, les deg klok på LF, Reconstructor er i hvertfall en proteinkur. Først bruker du proteinkuren. La den ikke sitte lenger enn anbefalt. Deretter fuktighetskur, som gjerne kan få virke så lenge du orker.
Gjest Maddemor Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Takk for raskt svar Er det Joico du anbefaler av disse merkene? Har nemlig hørt mye bra om Kerastase's blå eller turkise serie også. Gikk inn på denne siden: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...ed/Catalog/1309 Hvem av disse er proteinkur egentlig? Det er jo både leave-in, creme, tonic + masse annet rart. Uff, håpløs jeg altså... Veldig glad for at jeg kan få litt hjelp her på Kvinneguiden før håret mitt detter av
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg vile gått for separate kurer siden håret ditt er såpass slitt, og da er ikke Kerastase nok (i mine øyne). Proteinkur Fuktighetskur Eventuelt Redken Extreme Rescue Force (men den gjør håret stråaktig og ekkelt, jeg liker den ikke så godt selv) som proteinkur, og All Soft-kuren i krukke som fuktighetskur.
Gjest Maddemor Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Nå har jeg lagt de to produktene i handlekurven på LF, skal ikke spare på noe Sånn på tampen av kvelden, har du noen sjampo + balsam å anbefale som kan "utfylle" disse kurene? Har hørt mye bra om All Soft, men tror det blir i "tyngste" laget for håret mitt (kan bli fort fett)... Håper jeg får bestilt før jeg legger meg altså Gøy å handle på nett gitt!
Nordlandspia Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 (endret) .. Endret 1. juli 2009 av Nordlandspia
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Nå har jeg lagt de to produktene i handlekurven på LF, skal ikke spare på noe Sånn på tampen av kvelden, har du noen sjampo + balsam å anbefale som kan "utfylle" disse kurene? Har hørt mye bra om All Soft, men tror det blir i "tyngste" laget for håret mitt (kan bli fort fett)... Håper jeg får bestilt før jeg legger meg altså Gøy å handle på nett gitt! ← Jeg bruker begge disse kurene som du fikk anbefalt av Elphaba sammen med All Soft shampoo. Jeg bruker ikke balsamen fra samme serie; da blir håret mitt altfor tungt. Men shampooen er veldig bra for tørt hår. Istedenfor balsamen bruker jeg Redken Anti-Snap leave-in eller All Soft Soft Ends som også er en leave-in.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2006 #8 Skrevet 6. mai 2006 Sikkert altfor sent, men jeg er selv veldig glad i Resistance shampo og balsam fra Kerastase. Jeg har hår som blir farget ofte og som fønes hver dag, men det er ikke tørt. Nå har jeg akkurat gitt den rosa serien fra Kerastase en ny sjanse (forandring fryder), men jeg må si at den grønne Resistance-serien er milevis bedre, i hvertfall til hår som ikke er tørt/frizzy eller grovt i struktur. For mitt hår er fuktighetsprodukter håpløse, de gjør bare håret flatt og glatt og umulig å style.
Mona32 Skrevet 6. mai 2006 #9 Skrevet 6. mai 2006 Jeg vile gått for separate kurer siden håret ditt er såpass slitt, og da er ikke Kerastase nok (i mine øyne). Proteinkur Fuktighetskur Eventuelt Redken Extreme Rescue Force (men den gjør håret stråaktig og ekkelt, jeg liker den ikke så godt selv) som proteinkur, og All Soft-kuren i krukke som fuktighetskur. ← Er det jeg som er blind? Når jeg trykker på linkene så kommer samme side opp... Hvilke produkter viser linken til? Hva er forskjellen på en proteinkur og en fuktighetskur? Bruker selv Kerestase Fine. Hva slags kur er det?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2006 #10 Skrevet 6. mai 2006 Hmm, linkene ser ut til å være utgått. Uansett linket jeg til Joico K-Pak Deep Penetraiting Reconstructor (protein) og Joico K-Pak Reconstruct Intense Hydrating Treatment (fuktighet). En proteinkur bygger opp slitt hår, men gir ikke pleie, så håret kan bli stivt og strå-aktig etterpå. Det er ingen vits i en proteinkur på hår som bare er tørt, det vil gjøre vondt verre. En fuktighetskur tilfører fuktighet, både til tørt hår og etter en proteinbehandling. Kerastase tror jeg har litt proteiner i seg, men den er først og fremst en fuktighetskur. Jeg synes selv den er veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #11 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har tørt hår. Har farget håret litt, men ikke sånn at det har blitt slitt. Bruker masse føning! Kan denne Joico-fuktighetskuren være noe for meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå