Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hentet jenta vår i barnehagen i dag, kom det for en dag at de ansatte ikke hadde skiftet bleie på henne i løpet av hele dagen! Dvs. at hun hadde samme bleie som jeg tok på henne klokken syv i morges. Hun var våt på både bukse og body, og hadde utslett i rumpa.

De hadde vært ute på tur, så det "hadde ikke blitt tid", sa de. Det må da gå an å skifte en bleie i friluft! De hadde ikke en gang skiftet på barna (det dreide seg om flere - alle som ikke hadde bæsjet, tenker jeg) med en gang de kom tilbake til barnehagen. Neida, da satte de seg til å spise.

Blir kjempesint, jeg! Turte ikke å si så mye heller, det er bare andre uka hun går der. Men jeg tror de fattet det selv om jeg ikke sa det rett ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Det er noe av det verste jeg har hørt! Det der er fullstendig uholdbart. Har dere foreldrerepresentanter som kan ta det opp med styret i barnehagen?

Skrevet

Hjelp!! :overrasket: Dette må du si fra om!

Du er nok ikke alene om å være irritert!

Skrevet

Jeg vet ikke helt enda. Jeg merket meg at de ikke har noe opplegg for tilvenning, jeg måtte selv ta initiativet og foreslå fremgangsmåte. Det var ikke noen primær tilknytningsperson eller noe.

Ellers er det jo småting jeg har lagt merke til, som at alle barna må folde hendene og synge O du som metter før mat. Selv om jeg er kristen, synes jeg det er ytterst problematisk.

Men jeg skal ikke være for kresen. Kom fra en veldig bra studentbarnehage, der alt var på stell. Alle kan ikke være like bra heller. Jeg tenker jeg ser an saken, eller tar det opp hvis det passer sånn under en foreldresamtale.

Gjest StoreSky
Skrevet

Høres ut som en "mindre bra" barnehage...

Ikke noe skift og ikke noe opplegge for tilvenning?? Klag til styrer!!

Hilsen pedagogisk leder!

Gjest Gjest1
Skrevet

Det er da såpass elementært at man ikke skal la et barn gå med våt bleie en hel dag at det rettferdiggjør å si fra!

Skrevet
Det er da såpass elementært at man ikke skal la et barn gå med våt bleie en hel dag at det rettferdiggjør å si fra!

Signerer på denne.

Jeg har selv tatt kontakt med styrer når vi hadde sluttet med bleier til vår datter. Hun hadde vært uten bleie helt i 4 mndr hjemme,så kom hun en dag og sa at hun ikke greide og bæsje uten. I barnehagen hadde de brukt bleier på henne for å unngå søl i buksa ute. Dette var på vinteren! Hallo... De ødela for oss. Jeg sa klart i fra at de fikk vaske klærne hennes selv hvis hun gjorde på seg-siden de hadde ødelagt såpass. Styrer tok tak i det med en gang.

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra med en gang. Det er jo helt uakseptabelt.

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra med en gang jeg og. Vi hadde et sånt tilfelle med sønnen vår og - jeg venta for å se det an og det hele endte med UVI.

Det var ikke noe koselig. Og tenk å måtte gå med våt bleie hele dagen da?

I vår bhg har de lister der de skriver klokkeslett for hvert skift. Kanskje det hadde vært en ide du kunne foreslått om de ikke har gode rutiner på dette.

Skrevet

Ettersom ungene ikke kan si ifra selv syns jeg det er vår plikt som foreldre å følge opp sånt som det der! ;)

Gjest baby-E
Skrevet
Jeg tenker bare at barnehagen må få en, bitteliten sjanse til å motbevise sitt dårlige førsteinntrykk.. trenger ikke være fullt så ille som det man tror!

det er jo ille når de ikke har skiftet på barnet på en hel dag! Konsekvenser, konsekvenser.

Skrevet

De har vanligvis rutiner på det. Bleieskift to ganger om dagen, pluss at de skifter hvis noen bæsjer. I dag hadde de vært ute på tur nesten hele dagen, og så hadde hun sovnet i vogna på vei tilbake. Men det jeg synes er rart er at de ikke skiftet på alle sammen før de gikk ut. De visste jo at de kom til å være lenge borte.

Jeg gir dem en sjanse til, men skal følge nøye med.

Gjest Gjest
Skrevet

Følg godt med. Selvfølgelig kan kan man oppleve en og annen situasjon man ikke er førnøyd med, men når barnehagen lar ting "gli ut" så tidlig, ringer det en varselklokke hos meg. I tillegg virker det rart at de ikke har noe opplegg for tilvenning. Hvordan en barnehage planlegger oppstart og hverdag har mye å si for meg. (I tillegg til hvordan hverdagen faktisk fungerer over tid, selvsagt.) I dagens situasjon er de fleste av oss så glade for i det hele tatt å ha fått barnehageplass, at vi vegrer oss for å klage og sette krav. Ja, det er mange rar foreldre, og ja, det er mange gode barnehager (de fleste). Men vi må ikke glemmer at det også er dårlige barnehager, og det må ikke bli slik at vi skal bli tatt for å være vanskelig med en gang vi setter krav til den institusjonen som har omsorgen for barna våre store deler av dagen. Selv har jeg opplevd å ha den ene barnet mitt i en svært dårlig barnehage. Dette gikk utover barnas trivsel i lengden, så det er viktig at du er bevisst. Lykke til!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Herregud som dere overdriver. Har dere noensinne jobbet i en barnehage?

Skrevet
Herregud som dere overdriver. Har dere noensinne jobbet i en barnehage?

Ja...dessuten vet jeg at i den barnehagen mine barn går i,der skifter de bleier FØR de skal ut på tur.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette må du si ifra om ja, ta kontakt med skole og barnehagesjefen i kommunen hvis du ikke vil snakke direkte til barnehagen.

Jeg hadde følt at ungen min hadde opplevd vannskjødsel.

Noe så tankeløst av barnehagepersonale.

Skal ikke disse ha utdannelse i å ta vare på barn??

Stakkars liten, nei gjør noe med det du.

En ting til hvis man skal se det litt annerledes : Og dette betaler du for ???

Gjest Gjesta
Skrevet
Dette må du si ifra om ja, ta kontakt med skole og barnehagesjefen i kommunen hvis du ikke vil snakke direkte til barnehagen.

Jeg hadde følt at ungen min hadde opplevd vannskjødsel.

Noe så tankeløst av barnehagepersonale.

Skal ikke disse ha utdannelse i å ta vare på barn??

Stakkars liten, nei gjør noe med det du.

En ting til hvis man skal se det litt annerledes : Og dette betaler du for ???

Gjør for ordens skyld oppmerksom på at de som har utdannelse for å jobbe i barnehage er i mindretall rundtom i Norges barnehager. I fex Finland får man ikke jobb i barnehage med mindre man er førskolelærer. I Norge trenger man ikke kunne norsk engang.

Gjest gjesta
Skrevet

Du er rask å beskytte barnehagepersonalet. Tror nok vi alle skjønner at du er flink i jobben din selv om du innrømmer at slikt ikke burde skje. For det burde det ikke. Sjansen for bleieutslett og UVI er langt større uten bleieskift. Og UVI hos et barn er vel noe man helst vil unngå. Noen ganger tror jeg barnehager har litt godt av konstruktiv kritikk slik at de kan bli mer oppmerksom på rutiner og gamle vaner. Slik som å skifte bleie før tur osv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Så klart burde det ikke skje. Det er jeg den første til å være enig i. Men samtidig har vi ikke alle fakta her. Hvor mange var på jobb den aktuelle dagen? Ble fex noen av de andre barna skadet og måtte passes ekstra på?

Skjedde det noe annet som gjorde at en voksen måtte bli igjen med alle barna ute, og derfor naturligvis ikke kan skifte bleie og la de andre være overlatt til seg selv?

Klart at man skal reagere dersom dette er noe som skjer i tide og utide. Men ærlig talt, etter bare fjorten dager bør man la folk få en sjanse. Dessuten går det an å si noe sånt som

... var det hektisk her i går eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Men samtidig har vi ikke alle fakta her. Hvor mange var på jobb den aktuelle dagen? Ble fex noen av de andre barna skadet og måtte passes ekstra på?

Fakta og hva som skjedde holde lenge nok for meg.

Jeg har hatt 3 barn i barnehage og den barnehagen la lista så høyt at jeg krever ikke noe mindre.

Om det var mangel på personale så skjønner jeg ikke hvorfor de måtte ut på tur for enhver pris når det gitt utover vanlif stell av barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...