Gjest Gjest_sunnygirl_* Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Jeg er typisk guttejente. Aldri hatt noe særlig jentevenner, var eneste jente i klassa på vdg og er en av to kvinner som driver med min hobby her i distriktet - den andre er 30 år eldre. Så jeg har masse guttevenner. Og jeg har en flott kjæreste, som jeg har vært sammen med i mange år. Problemet er at kjæresten min ikke liker guttevennene mine. OG han liker ikke de få jentevennene jeg har. Om jeg tar med kjæresten på en fest (50/50 begge kjønn normalt), så kjeder han seg, blir sur, forlanger å gå hjem klokka 11. Vel, jeg har derfor pleid å bare dra ut med ei av jentevennene mine. Som han har "akseptert". Men nå har hun flyttet til utlandet og vi sees kanskje annenhver måned. Det blir jo aaaaltfor lite sosialisering for min smak. Har lest mange tråder her om at man ikke skal ha venner av motsatt kjønn.. Og det er iallefall hauger med fy-lister over ting man kan gjøre med dem. Men er det "normalt"/ok å: - dra på kafè med en venn av motsatt kjønn? - dra på fest/byen med en gjeng der de fleste er av motsatt kjønn? - dra på hjemmebesøk til? - dra på ferie sammen med nevnte gjeng? Alt dette er jo ting jeg ikke ville nølt et øyeblikk med å gjøre med jentevenner.. Men jeg har jo ingen igjen
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Det er bra med guttevener! Aldri drittprat! Bare playstation og need for weed (ikke speed)
Jasmin Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Ikke la kjæresten din bestemme vennene dine!! ...men, pass på dersom du ser fare for at det kan oppstå "søt musikk" mellom deg og en av guttevennene dine... Da ville jeg heller holdt meg unna, dersom du vil satse på forholdet til kjæresten din...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg tror ikke noe på at det går an å være "bare venner" med noen av det annet kjønn. Når det er snakk om par som er venner med andre par, så er det noe helt annet. Da treffes man sammen alle sammen, som regel. Jeg skjønner godt at kjæresten din er skeptisk - og hvordan skal han vite om noen av guttevennene dine er ute etter deg? Eller du er ute etter en av dem? Man skal stole på andre, men ikke være naiv og godtroende. Det er en stor forskjell. Mitt råd: Gå på byen med kjæresten din, dra på ferie med ham, alt det andre du ramser opp, eller finn deg jentevenner å gjøre det med.
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Så da skal jeg be kjæresten min (en jente) bare få leke med gutter, og jeg med kun ha guttevenner. Vis vi føler for å ta en prat med en god venninne om mensen, bleieskift, og fnise over gamle tider så skal vi ikke få det? Tåpelig! Ha de vennene du vil ha, og be han akseptere det.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har guttevenner som jeg kan sove i samme seng med uten sex. Noen er ekser i tillegg. Nå er jeg singel så ingen dømmer meg, men jeg vet jo selv om det ligger sex i lutfta eller ikke, og jeg sover ikke i samme seng som en kamerat dersom det er noe "mer"... Ikke uten at jeg vil det selv, og jeg vil heller ha en god kamerat enn en Ons med en god venn. Jeg pleier å avklare det før en overnatting, og si at jeg ikke er interessert, bare for å ha saken avklart på forhånd. Hvis jeg skal ha sex, kan jeg få det andre steder f.eks. ved å gå ut på byen og dra med meg en kamerat av en kamerat... Men noen ekser ville jeg ikke hatt i min seng igjen, pga faren for sex og gjenopptagelse av gamle bitre minner. Det er som Bjørnsdatter sier. Om man var homofil, skulle jeg da ikke kunne omgås noen av mine venninner mer? Det handler om tillit, og om å stole på seg selv. Jeg kan bli kåt i visse situasjoner men det medfører ikke sex, selv om jeg er singel og har draget.
Gjest baby-E Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Jeg tror ikke noe på at det går an å være "bare venner" med noen av det annet kjønn. ← Det går da fint! To av mine beste venner er gutter. Har vært venn med de i ca 12-13år...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Min erfaring med jenter som påstår at de bare har guttevenner, er at de enten er så lite pene at det å bli kompis er eneste måten å komme innpå gutta. Eller at de er bimbo som faen og holder harem. Og ingen er over 25 år. Gutta som driver slik er enten han snille som aldri får dame men bare venninner, eller han som puler rundt og viser muskler. De andre er vanlige jenter med venner av begge kjønn. Egne venninner og interessefelt som er ganske kjønnsdelt. Og som blir enda mer delt når barna kommer. Men som møtes som par når det passer. Og har respekt for at partneren ikke synes det er greit å flakse rundt med andre menn/kvinner i tide og utide.
Gjest baby-E Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Den dagen sambo hadde nektet meg å være sammen med mine venner hadde jeg flyttet. Enkelt og greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå