Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jeanette
Skrevet

har en samboer som ikke klare bryte kontakten med eks kjæreste.han ringer og sender henne tekstmeldinger ganske ofte mens han sier til meg at han ikke gjør det.hva synes dere om å ha kontakt med en eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DEt er greit å kontakt med x'er men å lyve om det er ikke greit.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det synes jeg ingenting om. Spesielt ikke siden han nekter for det. Konfronter ham med det, og få et skikkelig svar. Konfronter gjerne eksen også. Kanskje hun tør å si ting som de er, hvis ikke han tør.

Gjest Gjest
Skrevet
Sjekker du mobilen hans?

Ja, hun gjør vel det, da, siden hun vet at han sender eksen meldinger. Det er veldig mange som sjekker mobilen til kjæresten. Særlig unge, litt usikre folk.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Ja, hun gjør vel det, da, siden hun vet at han sender eksen meldinger. Det er veldig mange som sjekker mobilen til kjæresten. Særlig unge, litt usikre folk.

... og folk med dårlig magefølelse, som ikke ønsker å bli utnyttet?

Gjest Gjest
Skrevet
... og folk med dårlig magefølelse, som ikke ønsker å bli utnyttet?

Ja, sikkert det og. Veldig vanlig er det, ihvertfall.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er veldig vanlig, og jeg vil strekke meg så langt som til å si at det ikke har noe med tillit å gjøre. Man skal ikke være naiv heller. Det er klart, har man ingen som helst grunn til å tro at noe er galt, så er det unødvendig og en krenkelse av privatlivet. Men hvis man har grunn til å tro at noe er i veien, men ikke får noe ut av personen, så synes jeg det er verre å la seg utnytte enn å sjekke mobilen.

Oppdager man noe, så er man i hvert fall i sin fulle rett. Oppdager man ingenting, og det er tydelig at ikke alle spor er slettet, så bør man kanskje skamme seg litt.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er veldig vanlig, og jeg vil strekke meg så langt som til å si at det ikke har noe med tillit å gjøre.

Jo, det har det. Man sjekker ikke mobilen til partneren for sikkerhes skyld. Hvis mannen min begynte å sjekke min mobil, måtte jeg da tro at han mente at han hadde en grunn til det? Uansett skjønner jeg ikke at de som driver og tusker rundt ikke sletter meldinger med en gang de er lest/sendt og sletter anropsloggen. Er folk helt idioter???

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jo, det har det. Man sjekker ikke mobilen til partneren for sikkerhes skyld. Hvis mannen min begynte å sjekke min mobil, måtte jeg da tro at han mente at han hadde en grunn til det? Uansett skjønner jeg ikke at de som driver og tusker rundt ikke sletter meldinger med en gang de er lest/sendt og sletter anropsloggen. Er folk helt idioter???

Les resten av innlegget mitt en gang til, så ser du at vi er ganske enige.

Grunnen til at folk ikke sletter sånt med en gang, det vet jeg ikke, men en teori er jo at de ønsker å bli oppdaget.

Gjest Gjest
Skrevet
Les resten av innlegget mitt en gang til, så ser du at vi er ganske enige.

Grunnen til at folk ikke sletter sånt med en gang, det vet jeg ikke, men en teori er jo at de ønsker å bli oppdaget.

OK. Jeg tror folk bare er dumme, jeg. Stokk dumme. Men de som oppdager sånt ved å sjekke mobiler og ikke konfronterer partneren med funnet, er vel ikke helt gode de heller. Hvorfor sjekket de mobilen, da? Bare for å finne ut av det, og la han holde på videre?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
OK. Jeg tror folk bare er dumme, jeg. Stokk dumme. Men de som oppdager sånt ved å sjekke mobiler og ikke konfronterer partneren med funnet, er vel ikke helt gode de heller. Hvorfor sjekket de mobilen, da? Bare for å finne ut av det, og la han holde på videre?

Aner ikke. Er vel litt av samme greia som at jenter ikke klarer å gå fra menn som slår dem, selv om de vet at de må. Jeg skjønner ikke det heller, men hvis noen ber meg om hjelp, så skal jeg hjelpe dem så godt jeg kan.

Gjest Gjest
Skrevet
Aner ikke. Er vel litt av samme greia som at jenter ikke klarer å gå fra menn som slår dem, selv om de vet at de må. Jeg skjønner ikke det heller, men hvis noen ber meg om hjelp, så skal jeg hjelpe dem så godt jeg kan.

Det skal jeg også, det er sikkert.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
har en samboer som ikke klare bryte kontakten med eks kjæreste.han ringer og sender henne tekstmeldinger ganske ofte mens han sier til meg at han ikke gjør det.hva synes dere om å ha kontakt med en eks?

For å svare en gang til, Jeanette:

Snakk med ham. Rolig og samlet. Spør om han er helt ferdig med eksen, for du har inntrykk av at han ikke er det. Si at du heller vil være singel til han finner ut av hva han egentlig vil, enn å være i et forhold hvor du ikke er sikker på at du spiller førstefiolin. Kanskje en pause er et godt alternativ? Sånn at han kan gjøre de sprella han føler han må? Kanskje han ikke kommer tilbake til deg etterpå, men i så fall så var han aldri din i utgangspunktet.

Gjest Gjest
Skrevet
For å svare en gang til, Jeanette:

Snakk med ham. Rolig og samlet. Spør om han er helt ferdig med eksen, for du har inntrykk av at han ikke er det. Si at du heller vil være singel til han finner ut av hva han egentlig vil, enn å være i et forhold hvor du ikke er sikker på at du spiller førstefiolin. Kanskje en pause er et godt alternativ? Sånn at han kan gjøre de sprella han føler han må? Kanskje han ikke kommer tilbake til deg etterpå, men i så fall så var han aldri din i utgangspunktet.

:klappe::klappe::klappe:

Skrevet

Her har vi begge kontakt med våre ekser, problemet syns jeg oppstår når man lyver om det.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje grunner er at han ikke har det helt bra med deg og savnet til eksen ble for stort?

Kan det ha med måten du er mot han?

Nå kjenner jeg verken deg eller han, men det var det som slo meg.

Jeg har nemlig hatt kontakt med min eks bak min tidligere samboeres rygg. Og det var fordi jeg ikke hadde det så bra med samboeren min.

Ta en prat med han. Det er det beste.

Skrevet

Faktisk så kommer det litt an på. Dersom man har vært gode venner før en ble kjæreste og har felles venner så er det nok normalt å ha litt kontakt, men det at han ringer og sender sms ganske ofte synes jeg virker mistenksomt. at han i tillegg nekter for det er ihvertfall ikke bra. For meg (sorry at jeg sier det) virker det nesten som han ikke klarer glemme henne helt selv om han har følelser for deg (for det tror jeg nok han har). Jeg har ingen kontakt med ekser utenom dersom jeg treffer dem i fester hos felles venner eller ute på byen og for min del er det det riktige men vet mange nok ikke er enige med meg (jeg er kanskje "gammeldags"? :) )

-Regine

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg syns det er helt greit, så lenge man er ærlig om det.

Det kan være han nekter for det fordi han er redd du skal innbille deg ting som ikke har rot i virkeligheten, men det gjør deg selvsagt bare enda mer mistenksom og virker bare mot sin hensikt.

Men, å ha kontakt med eksen syns jeg faktisk er helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...