Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på tide å ta fram sandalene igjen, men de stinker tåfis. noen som har noen tips om hvordan jeg skal få vekk lukta?

Har prøvd å legge dem i fryseboksen, men synes ikke det fungerte noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest vimse
Skrevet

Jeg vasker skinnsko i maskina på 30 grader jeg, og har ikke merket noe annet enn at tåfislukta forsvinner :)

Skrevet
Jeg vasker skinnsko i maskina på 30 grader jeg, og har ikke merket noe annet enn at tåfislukta forsvinner :)

Da skal jeg prøve det. Takker og bukker.

Gjest vimse
Skrevet

Men det jeg glemte å si, var at det kan være lurt å redusere sentrifugehastigheten. ;)

Skrevet

Du kan også vaske de i milovann. Så kan du bruke en myk børste til å skrubbe litt. Husk at de må få "natur-tørke" (dvs ikke på varmekabel gulv).

Skrevet

Jeg har sett sånn spray i skobutikken som visstnok skal fjerne lukt (noe ala x-it på en måte). Men jeg har aldri prøvd det, så aner ikke om det fungerer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har prøvd å vaske sko i vaskemaskinen, men formen blir veldig stygg etterpå.

Tips: legg dem i fryseboksen. Ta gjerne en plastikkpose rundt, for hygienes skyld. Bakteriene dør, og skoene lukter som normalt igjen.

Gjest gjesta
Skrevet

Skulle ikke edikk virke? Ikke hør på meg, men jeg synes jeg har hørt noe om det.

Skrevet
Skulle ikke edikk virke? Ikke hør på meg, men jeg synes jeg har hørt noe om det.

:Nikke:

Skrevet

Mitt tips ved lukt er å kjøpe nye sandaler..... av erfaring vet jeg at lukt er nesten helt umulig å få bort......

Gjest Gjest
Skrevet

Tåler de vaska kan du vaske dem i maskin.

Eller legg dem i et vannbad med edikk.

Edikk fjerner all lukt.

Skrevet
Jeg har prøvd å vaske sko i vaskemaskinen, men formen blir veldig stygg etterpå.

Tips: legg dem i fryseboksen. Ta gjerne en plastikkpose rundt, for hygienes skyld. Bakteriene dør, og skoene lukter som normalt igjen.

Har prøvd dette og frysebokstrikset virker bare til skoene taes i bruk igjen. Da kommer lukta tilbake.

Gjest Binna
Skrevet
Jeg har sett sånn spray i skobutikken som visstnok skal fjerne lukt (noe ala x-it på en måte). Men jeg har aldri prøvd det, så aner ikke om det fungerer.

De såkaldte skodeoene jeg har prøvd(og samboern), har fått det til å stinke værre enn det gjorde i utgangspungtet. Parfymen prøver å overdøve tåfislukta... Men jeg har god erfaring med å bruke X- it! Hvis ikke lukta blir borte med X- it er det bare å kaste skoene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...