Amanlis Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Det er på tide å ta fram sandalene igjen, men de stinker tåfis. noen som har noen tips om hvordan jeg skal få vekk lukta? Har prøvd å legge dem i fryseboksen, men synes ikke det fungerte noe særlig.
Gjest vimse Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Jeg vasker skinnsko i maskina på 30 grader jeg, og har ikke merket noe annet enn at tåfislukta forsvinner
Amanlis Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2006 Jeg vasker skinnsko i maskina på 30 grader jeg, og har ikke merket noe annet enn at tåfislukta forsvinner ← Da skal jeg prøve det. Takker og bukker.
Gjest vimse Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Men det jeg glemte å si, var at det kan være lurt å redusere sentrifugehastigheten.
Little sister Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Du kan også vaske de i milovann. Så kan du bruke en myk børste til å skrubbe litt. Husk at de må få "natur-tørke" (dvs ikke på varmekabel gulv).
Svart Katt Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har sett sånn spray i skobutikken som visstnok skal fjerne lukt (noe ala x-it på en måte). Men jeg har aldri prøvd det, så aner ikke om det fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har prøvd å vaske sko i vaskemaskinen, men formen blir veldig stygg etterpå. Tips: legg dem i fryseboksen. Ta gjerne en plastikkpose rundt, for hygienes skyld. Bakteriene dør, og skoene lukter som normalt igjen.
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Skulle ikke edikk virke? Ikke hør på meg, men jeg synes jeg har hørt noe om det.
^me^ Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Skulle ikke edikk virke? Ikke hør på meg, men jeg synes jeg har hørt noe om det. ←
Mini_me Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Mitt tips ved lukt er å kjøpe nye sandaler..... av erfaring vet jeg at lukt er nesten helt umulig å få bort......
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #11 Skrevet 6. mai 2006 Tåler de vaska kan du vaske dem i maskin. Eller legg dem i et vannbad med edikk. Edikk fjerner all lukt.
Velvet Skrevet 6. mai 2006 #12 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har prøvd å vaske sko i vaskemaskinen, men formen blir veldig stygg etterpå. Tips: legg dem i fryseboksen. Ta gjerne en plastikkpose rundt, for hygienes skyld. Bakteriene dør, og skoene lukter som normalt igjen. ← Har prøvd dette og frysebokstrikset virker bare til skoene taes i bruk igjen. Da kommer lukta tilbake.
Gjest Binna Skrevet 6. mai 2006 #13 Skrevet 6. mai 2006 Jeg har sett sånn spray i skobutikken som visstnok skal fjerne lukt (noe ala x-it på en måte). Men jeg har aldri prøvd det, så aner ikke om det fungerer. ← De såkaldte skodeoene jeg har prøvd(og samboern), har fått det til å stinke værre enn det gjorde i utgangspungtet. Parfymen prøver å overdøve tåfislukta... Men jeg har god erfaring med å bruke X- it! Hvis ikke lukta blir borte med X- it er det bare å kaste skoene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå