Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Piper
Skrevet
Mennesker som lever i varme land er mer vant til varme og kroppen takler det på en helt annen måte enn de som lever i kaldere strøk. De føler temperatur forskjellig, og tåler mer sol. At nordmenn blir anbefalt å ikke bli overopphetet synes jeg ikke er noe rart.

Og diskusjonen om at man har andre holdninger og forhåndsregler når man er gravid er blitt tatt flere ganger. Det er helt greit at enkelte ikke ønsker å følge råd fra helsevesenet, men det er da ikke hysterisk å følge de rådene! (*Irritert over alle som skal kritisere gravide som ønsker det beste for barnet sitt*)

Hadde barnet ditt vokst opp i Afrika, ville h*n også vent seg til varmen. Det at du kanskje ikke tåler varmen er noe helt annet enn barnet, for barnet som ligger inne i magen er så godt beskyttet, og tar ikke skade av om du er i solen.

De fleste som er gravid ønsker vel det beste for barnet sitt, men beklageligvis er det enkelte som blir hysteriske fordi de er gravide. Mange kvinner har født barn før oss, og mange kommer til å føde etter oss. Om de nå våger da, for snart er det vel farlig å gå gravid.

Sunn for nuft er stikkordet, for selv de lærde strides om mange ting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

føler sånn at viss jeg skriver her at jeg soler meg vil jeg ikke det beste for barnet mitt...

så at noen blir kalt hysteriske blir vi andre kalt uansvarlige...

det irriterer like mye! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet
føler sånn at viss jeg skriver her at jeg soler meg vil jeg ikke det beste for barnet mitt...

så at noen blir kalt hysteriske blir vi andre kalt uansvarlige...

det irriterer like mye!  :frustrert:

Jeg er enig i dette til en viss grad. Men de som bruker "de klarte seg før i tiden" som begrunnelse for å ikke følge legens råd føler jeg er uansvarlige. (Det gjelder IKKE å sole seg!)

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde barnet ditt vokst opp i Afrika, ville h*n også vent seg til varmen. Det at du kanskje ikke tåler varmen er noe helt annet enn barnet, for barnet som ligger inne i magen er så godt beskyttet, og tar ikke skade av om du er i solen.

De fleste som er gravid ønsker vel det beste for barnet sitt, men beklageligvis er det enkelte som blir hysteriske fordi de er gravide. Mange kvinner har født barn før oss, og mange kommer til å føde etter oss. Om de nå våger da, for snart er det vel farlig å gå gravid.

Sunn for nuft er stikkordet, for selv de lærde strides om mange ting.

Jeg mente: Dersom mor blir overopphetet vil det jo gå utover barnet. En mor som ikke er vant til varmen vil dermed bli fortere overopphetet. Derfor bør vi passe oss ekstra i sola. (I tillegg så sitter sjelden de som bor i varme land i sola på samme måte som oss. De dekker seg ofte til og sitter i skygge.)

Jeg står for mine meninger om at det ikke er hysterisk å følge helsemyndighetenes råd, selv om de også fødte barn før i tiden. Begrunnelsene jeg får av legen min er nok til at jeg synes det er sunn fornuft å unngå de få tingene den korte tiden jeg er gravid.

Gjest Hubbis Bubbis
Skrevet
Hva gjør mennesker som lever i varme land når de er gravide? feks i land i Afrika?

De soler seg ikke de da vettu, tullebukk. :ler: Det er ingen som ligger/sitter i sola der nede for å bli brun, i motsetning til oss nordmenn. Har bodd i Afrika et halvt år, og på Filippinene et halvt år også.. har aldri sett disse folkerasene solet seg!

Akkurat  :ler:

:ler: Jepps, det er sant. Disse folket er jo redd sola!! Rett og slett redd for å bli brune. :ler: Dermed bruker de heller paraply når de er ute og går i sola.

Mennesker som lever i varme land er mer vant til varme og kroppen takler det på en helt annen måte enn de som lever i kaldere strøk. De føler temperatur forskjellig, og tåler mer sol. At nordmenn blir anbefalt å ikke bli overopphetet synes jeg ikke er noe rart.

Helt enig. ;)

Hilsen

Hubbis Bubbis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...