Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Er det en innekatt? Innekatter trives sjelden som enslige uten en kattekompis. Jeg passet en innekatt som hadde fått adferdsproblemer som følge av den understimulanden det medfører å være enslig innekatt. Hvorfor er det ikke aktuelt å anskaffe seg en katt til? Det er ikke mer arbeid med to stk, faktisk er det mindre. Og det er heller ikke dobbelt så dyrt med to stk. Men når det er sagt finnes det katter som trives best i sitt eget selskap. Men utfra det jeg vet om devon rex-rasen er dette en temmelig aktiv og sosial katt. Det er ikke bare snakk om at den trenger selskap, den trenger også en lekekamerat som den kan lekesloss med, galoppere rundt med osv. Du får snakke med tidligere eier (fordi den er ganske gammel?) og høre hva katten er vant med. Men selv ville jeg aldri hatt en enslig innekatt, det hadde jeg ikke hatt samvittighet til Lykke til med katt
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har ikke hatt rasen selv, men mora til ei venninne av meg har en. Den er veldig sosial og litt eiesyk kanskje. Den følger etter overalt og "prater" masse i bakgrunnen når hun snakker i telefonen. Tror denne rasen har lettest for å knytte seg veldig til en person i huset. Og akkurat denne katten er faktisk utekatt! De har katteluke, så katten går bare inn når den synes det blir for kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå