Arkana Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Det årlige besøket av min samboers nevø og niese nærmer seg (slutten av mai). De er 10 og 11 år og vi strever litt med å finne på noe å gjøre mens de er her. Selvsagt trenger vi jo ikke å ha fullt program, men vi liker å gjøre turen spesiell og de koser seg alltid her. En dag på Tusenfryd blir det selvsagt, og kanskje en tur ut til Gressholmen også. Ellers er vi tom for ideer. Vi hadde planlagt en tur til et badeland på Gardermoen, men tror du ikke gutten brakk armen for et par uker siden og med gips er bading utelukket. Vi har tidligere vært på Teknisk Museum og Reptilparken. Det meste av andre museer er egentlig utelukket, altfor kjedelig. De er for store til Hoppeloppeland. Er det noen som har gode forslag?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 For store til Hoppeloppeland??????? Vi voksne har det jo gøy der, sammen med barna som nå er 3-14 år. Går ikke an å bli for stor til Hoppeloppeland. Ellers hva med Frognerparken eller Barbekunstmuseet?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 For store til Hoppeloppeland??????? Vi voksne har det jo gøy der, sammen med barna som nå er 3-14 år. Går ikke an å bli for stor til Hoppeloppeland. Ellers hva med Frognerparken eller Barbekunstmuseet? ← Eh... Mente Barnekunstmuseet. Også er det kjempespennende på museene på Bygdøy! Både folkemuseet, Fram og Vikingskipene. Hva med Hjemmefrontmuseet på Akershus?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Eh... Mente Barnekunstmuseet. Også er det kjempespennende på museene på Bygdøy! Både folkemuseet, Fram og Vikingskipene. Hva med Hjemmefrontmuseet på Akershus? ← Også glemte jeg en ting til: Opplevelsessenteret på NRK
Arkana Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2006 Ok, jeg trodde kanskje Hoppeloppeland var for små barn, men hvis det tydeligvis ikke er det kan vi jo vurdere den. Hvilken Hoppeloppeland er best? Ellers takk for gode tips, skal lufte dem for ungene. :-D
Arkana Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2006 Forresten, er det noen av aktivitetene på Hoppeloppeland som voksne kan være med på også?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Her er noen bra hjemmesider: Aktiv i Oslo Oslo Puls Lykke til!
Arkana Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2006 Takk for linker og gode tips! Må jo ha tips til de neste årene også. Jeg tror det blir Opplevelsessenteret på NRK i allefall, det virker interessant for både store og små. Ellers var det en god idé om å bevege seg ut av byen. Vi tenkte på en tur på Gressholmen, har hørt at det er mange tamme kaniner der, og hvilke unger liker ikke kaniner! Men, det kunne jo være en god idé med en tur i marka også, hvis det er fint vær. Ta med engangsgrill og kose oss. Hvor langt klarer barn på den alderen å gå egentlig, før de blir lei? Jeg regner med at Frognerseteren - Sognsvann er en grei lengde? Jeg er ikke så vant til å gå i marka rundt Oslo. Har bare gått ovennevnte rute samt Tonsenhagen - Lilloseter (og 1,5 mil er garantert for mye for barn, jeg synes det var tungt selv!). Så er det kanskje noen som har forslag til en fin rute som passer for barn og hvor det er fine plasser å ta en pause og evt grille litt? Må bare få si hvor fint det er å kunne spørre om ting her på KG! Det er alltid noen med gode forslag og erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå