Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #21 Skrevet 12. mai 2006 6 milliarder mennesker dør innen 100 år fra nå. (alderdom)
Caramba Skrevet 12. mai 2006 #22 Skrevet 12. mai 2006 Helt enig i at det er viktig å være kritisk til kilder.... Men når det gjelder global oppvarming virker det på meg som om de fleste har lyst til å gå for strutsetaktikken: "Ingenting er bevist; det kan være at spådommene om "jordens undergang" ikke slår til. Og siden det er myyyye mer behagelig å tenke på at det ikke får så store konsekvenser for meg og mine, så satser jeg på den teorien...." POENGET: Vi har ikke peiling på hva konsekvensene blir av global oppvarming. Og når vi ikke er sikre så bør vi ta utgangspunkt i verst tenkelige scenario. Vi bør handle etter et føre-var prinsipp. ← Så enig, så enig. Har også det inntrykket. Hver gang det er snakk om miljø og klimaendringer så er det å stikke hodet i sanden som gjelder. Man drar frem at det var klimaendringer før også. MEN gikk de så fort som klimaendringene skjer i dag? Var det så mange mennesker på jorden den gangen som måtte tilpasse seg? Neppe... Faktum er at jorden er overbefolket og at alle disse folkene bruker bil og brenstoff, pluss forsøpler og forurenser. Dette er en utvikling som vanskelig lar seg stoppe og man BØR ta innover seg at dette får konsekvenser for oss alle på sikt.
Prinsesse på erten Skrevet 12. mai 2006 #23 Skrevet 12. mai 2006 Verden skulle gå under i bl.a 1997, 2000 og 2001 også, men jeg lever ennå. Vi er litt lettlurte. ← For det første: Mange misforstår rapporter ala FNs klimarapport med at verden skal gå under. Det er ikke det det er snakk om. FNs klimarapport spår en fremtid der verdenssituasjonen vil bli preget av vanskelige forhold for en rekke folkeslag og en mer ustabil verdenssituasjon. Og dette er faktisk dramatisk nok.... For det andre: Tror det kan være lurt å skille mellom seriøs forskning og dommedagsprofetier fra en eller annen religiøs minoritetsgruppering eller annet tilsvarende...
Gjest King James Skrevet 15. mai 2006 #25 Skrevet 15. mai 2006 Verden skal gå under om ca 5 millioner år. Når Solen vokser til en gass kjempe og sluker Jorden. Dette er faktisk vitenskapelig fakta...Så mest sansynligvis har vi forsvunnet lenge før den tid
punktom Skrevet 15. mai 2006 #26 Skrevet 15. mai 2006 Verden skal gå under om ca 5 millioner år. Når Solen vokser til en gass kjempe og sluker Jorden. Dette er faktisk vitenskapelig fakta...Så mest sansynligvis har vi forsvunnet lenge før den tid ← Jeg trodde fem milliarder år var nærmere sannheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå