Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en ok dyne til å ha på gjesterommet? Trenger det å koste fletta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke den trenger. Den brukes såpass sjelden at selv en ganske billig dyne holder seg fin i årevis. Hvis ikke dere har overnattingsgjester hver helg da.

Du får en helt grei helårsdyne til et par hundre kroner på Kid el.l.

Skrevet

Kom plutselig på at vi trenger det, får besøk neste helg. Her har vi ikke Kid, men Princess. Får rusle ned dit en tur, da.

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Det hørtes ut som noe for meg!

Skrevet

De har billige dyner som fungerer helt fint som gjestedyner på JYSK også.

Skrevet

Kjøp i alle fall ikke dun, for gjester tåler ofte ikke sånt... hehe

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bor hundre tusen mil fra Ikea, dessverre!

Skrevet
Kjøp i alle fall ikke dun, for gjester tåler ofte ikke sånt... hehe

Det er en vanlig feiltakelse. Jeg er allergisk mot mange såkalte dundyner, men det er fordi det ikke er ekte dun i dem. De har fjær. Er det ekte gåsedun kan jeg sove søtt som bare det i dem.

Men jeg vil tro at en dundyne med ekte dun koster mye og dermed er en dum gjestedyne.

Skrevet
Det er en vanlig feiltakelse. Jeg er allergisk mot mange såkalte dundyner, men det er fordi det ikke er ekte dun i dem. De har fjær. Er det ekte gåsedun kan jeg sove søtt som bare det i dem.

Mulig du gjør det, men mannen min gjør ikke det... Men som du sier, de er jo uansett ikke i den prisklassen man kjøper gjestedyner i *ler*

Skrevet

Dessuten har gjestene mine både kommet og reist - men jeg trenger fremdeles et par nye dyner, for de jeg hadde å by på var litt flate og kjipe.

Skrevet

Jeg synes nå flat og kjip dyne er helt ok som gjestedyne jeg, er så varm av meg at jeg elsker tynne og flate dyner!

(Men det tar kanskje litt tid før jeg blir innvitert på besøk til deg uanset...)

Skrevet

Bare kom du, så kan du velge mellom flat og kald eller tjukk og alt for varm dyne!

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke kjøpt det aller billigste og dårligste da ;)

Kjøp ei dyne som du selv kunne ha brukt som gjest.

Glemmer aldri den natta hos noen bekjente hvor dyne var ekstremt dårlig og jeg knapt sov fordi jeg frøys.

Skrevet
Mulig du gjør det, men mannen min gjør ikke det... Men som du sier, de er jo uansett ikke i den prisklassen man kjøper gjestedyner i *ler*

Det er blitt meg fortalt at ingen skal være allergisk mot ekte dun, men jeg har ikke akkurat sjekket kilden min;)

Skrevet

Jeg synes gjestedyner og spesielt puter skal være av OK kvalitet.

Verste jeg vet er å få en "flat og tydelig brukt i åresvis av eierene selv før den ble nedgradert til gjestepute-pute". Og ihvertfall hvis jeg skal sove der mer enn en natt.

Vi har helt ok dyner til gjestedyner, men har nye gode høie-puter som gjesteputer. Kjøper på Jysk når de har salg på dem, da koster de ikke så mye uansett.

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn dune og pute pakke av merket Høie på sengetøylageret/jynsk på salg til 250,-

Skrevet
Jeg synes gjestedyner og spesielt puter skal være av OK kvalitet.

Verste jeg vet er å få en "flat og tydelig brukt i åresvis av eierene selv før den ble nedgradert til gjestepute-pute". Og ihvertfall hvis jeg skal sove der mer enn en natt.

Sånn har vi det... :sjenert:

Men det hjelper godt med en runde i vaskemaskinen, da! Forøvrig så har jeg etterhvert funnet ut at det er billigere å kjøpe ordentlige puter som kan vaskes uten å bli en klump, så nå har også gjestene fått det!

Men husk dette da: "Fisk og gjester stinker etter tre dager" - dvs, ikke gjør det så behagelig for gjestene at de blir i evighet. Det er ihvertfall et problem for oss som bor på et typisk feriested.......

Skrevet

Men husk dette da: "Fisk og gjester stinker etter tre dager" - dvs, ikke gjør det så behagelig for gjestene at de blir i evighet. Det er ihvertfall et problem for oss som bor på et typisk feriested.......

Skal memorere denne..... :ler:

jeg liker vedlig godt å ha gjester, men som regel bare noen få dager.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...