Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Hva gjør dere når ungen har lært å klatre ut av sprinkelsenga. Jenta er snart 3 år og driver meg til vannvidd om kveldene. Jeg legger henne, hun står opp, jeg legger henne, hun står opp, jeg legger henne, hun står opp..... Har aldri brukt babysafe, så det er for sent å begynne med det nå. Legger ungen deres seg bare ned og sover når dere har sagt sunget en sang, kysset gullet på kinnet og sagt godnatt? Hjeeeeeelp!
snøfnugg Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Hei. Du må nok bare ordne en orntli seng til henne. Det gjor vi. Vår begynte å klatre over da hun var 1,5år allerede. Evt.har du senket bunnen i sprinkelsenga?
Tøyseklumpen Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Sette lokk på? Høres slitsomt ut det der. Ny seng er jo en mulighet, men det blir vel ikke akkurat mindre springing da. Er det ungt med tre år å teste ut sånn belønningsskjema med klister for hver natt hun ligger fint i senga si og så en liten premie etter f.eks noen dager? Kanskje noe å prøve?
tuji Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Det ville jeg prøvd. Du må uansett få henne til å skjønne at hun må bli liggende, på en eller annen måte. Kan ikke akkurat sperre henne inne, heller.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Jenta mi lærte seg å klatre ut av senga da hun var i toårsalderen. Jeg har vent henne til at etter nattakos er det svært lite som skjer - hvis hun står opp, stopper jeg henne i soveromsdøra og putter henne rett til køys igjen uten mere snakk eller kos. Etterhvert har hun skjønt at det ikke er så gøy å stå opp igjen Og så får hun selvsagt mye skryt dagen etterpå når hun har vært flink og lagt seg ned uten å stå opp igjen
Furstina Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Om jenta är 3 år skulle jag rekommendera en ny säng, kanske en växa-säng eller en vanlig säng. Visst kommer ni få slita någon vecka med att få henne att ligga kvar, men det gäller att vara bestämd. Står hun upp lägger ni henne ner igen. Vissa kvällar behöver jag fortfarande sitta brevid sängkanten en stund och klappa sonen (2 år 4 mån) på ryggen men oftast säger vi godnatt och lägger honom i sängen (och lägger tillbaka när han går upp).
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Må si at jeg syntes det er helt utolig at et barn på 3 ÅR sover i babyseng??! (ikke for å hakke altså - for gjort er gjort, men: Gi barnet en ny seng - og gjør litt ekstra ut av det ala "Nå er du blitt så stor..". ) Sprinkelseng er for barn som er så små at de kan falle ned trappa el.l. Våre barn har begynt med vanlig seng når de ble 2 år. Det har fungert kjempefint.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Ja, nå tror jeg nå ikke jenta vår har fått psykiske skader av å ligge i en babyseng da. Problemet vårt er at vi har så lite et soverom at vi ikke har plass til en stor seng. Driver å bygger ut, så snart får hun større rom og ny seng. Prøver å stanse henne når hun åpner soveromsdøra. Sier ingen ting til henne, bare legger henne ned i senga. Men hun vet jo at nede sitter storesøster og storebror, så hun vil jo gjerne være oppe hun også. Begynner jeg å legge meg sammen med henne til hun sovner gjør jeg jo meg selv en bjørnetjeneste. Kunne jo ha prøvd med klistermerker. Blir 3 år i juli så hun skjønner det kanskje. Andre tips?
Furstina Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 prova med en växasäng/utdragssäng kanske? En sån barnsäng som man kan dra ut? Den vi har är 80 cm bred och 135 cm lång i kortaste läget. 200 cm lång i längsta. Se vad IKEA har till exempel. Oavsett säng så tror jag på en stunds sällskap, följa henne tillbaka till sängen. Kanske kan lite musik eller eventyr på CD hjälpa få henne att koppla av i sängen själv?
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Vi brukte reiseseng med ,madrass oppi. Mye glattere på siden. Og mye vanskeligere og komme ut av.
Amanlis Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Snu senga på hodet. Det gjorde mine foreldre med meg, og jeg har ikke tatt skade av det
Amanlis Skrevet 5. mai 2006 #13 Skrevet 5. mai 2006 Hva? Som et bur? Nei, det ville jeg ALDRI gjort. ← Jepp som et bur. Må man så må man. Jeg dro på vandretur ute en natt, så jeg skjønner dem godt jeg.
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #14 Skrevet 5. mai 2006 Herregud. Da er det bedre å prøve med reiseseng eller seler eller noe.
Amanlis Skrevet 5. mai 2006 #15 Skrevet 5. mai 2006 Herregud. Da er det bedre å prøve med reiseseng eller seler eller noe. ← Funka ikke. Jeg hoppa ut av reisesenga og tok av meg selene. Alt annet var prøvd.
tuji Skrevet 5. mai 2006 #16 Skrevet 5. mai 2006 Funka ikke. Jeg hoppa ut av reisesenga og tok av meg selene. Alt annet var prøvd. ← Hva var du for slags drittunge da
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #17 Skrevet 5. mai 2006 Min lillemann hoppet også ut av sprinkelsenga, selvom han var bare halvannet (han gikk da han var ni mnd) og selvom jeg hadde skrudd bunnen helt ned. Så jeg satte rett og slett hele senga inn i køyesenga til datteren min. Hun sov oppe, og hele sprinkelsengen stod oppi underkøya, med overkøya som tak. Det var genialt! Det tok tre fire dager. Siden hadde vi aldri det problemet
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2006 #18 Skrevet 5. mai 2006 Min lillemann hoppet også ut av sprinkelsenga, selvom han var bare halvannet (han gikk da han var ni mnd) og selvom jeg hadde skrudd bunnen helt ned. Så jeg satte rett og slett hele senga inn i køyesenga til datteren min. Hun sov oppe, og hele sprinkelsengen stod oppi underkøya, med overkøya som tak. Det var genialt! Det tok tre fire dager. Siden hadde vi aldri det problemet ← Så han sov i et bur? Bare å feste en plate på toppen av sprinkelsenga, da for de som ikke har køyeseng.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #19 Skrevet 5. mai 2006 Han sov i et bur, dvs han sovnet i et bur... jeg flyttet jo ut hele sengen så snart han hadde sovnet så klart
tuji Skrevet 5. mai 2006 #20 Skrevet 5. mai 2006 Likte bedre den formen for bur enn den som ble nevnt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå