Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 En i min omgangskrets har en mann som er veldig fotballinteressert - ser mye sport på tv, går på fotballkamper. Akkurat det er hun vel ikke alene om. Problemet oppstår når hun begynner å kjede seg. Da kaster hun seg over telefonen. Til å begynne med var det bare greit å ta en liten prat, men nå er det sånn at jeg nesten gruer meg for å ta telefonen. Hva skal vi snakke om da - det blir bare tøyseprat. Og det er ikke det at jeg ikke liker å snakke i telefonen - men vi har faktisk andre ting å gjøre også. Kommer hun på besøk er det når sporten starter - går hjem når sendingen er slutt. Jeg har sagt fra om at jeg ikke kan bruke så mye tid i telefonene (en kamp er vel 90 min er den ikke?) og at det ikke bestandig passer å få besøk når tvsporten er på. Det stjeler av fritida vår rett og slett. Og nå har det tatt seg opp igjen - fotballsesongen er visstnok startet - har hørt rykter om fotball vm i hele juni Hjelp hva gjør jeg ?
snøfnugg Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Ordne deg en nummerviser,så slipper du å ta tlfn. El bare si at du har ikke tid. Kommer hun,så dra ut-du vet jo når det er kamp. Til slutt orker vel ikke hun heller enveiskontakt. Endret 5. mai 2006 av snøfnugg
Gjest Embla s Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Hva du skal gjøre? Det samme som når andre ringer og du ikke har tid/ork til å skravle lenge i telefonen. Si at "du, jeg er så sliten nå. Tror ikke jeg orker å skravle mer i telefonen i dag jeg", eller "vet du, vi er midt i middagen, så vi får heller snakkes mer en annen dag". Det burde ikke være så vanskelig å sette grenser for seg selv og hvor sosial man ønsker å være. Klarer du ikke det er det du som har et problem, ikke henne.
Jasmin Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Finn på noe "viktig" å gjøre akkurat når sporten begynner Da har du en god unnskyldning, og du lyver ikke heller...
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Et genialt forslag: Begynn å bli fotballfrelst du også. Har du en mann som ser på fotball, sett deg sammen med han og se på. Kommer hun på besøk og dere ser på fotball, gjør hun det neppe flere ganger. Ringer hun kan du si at dere gjerne kan snakkes en annen gang, for dere har gledet dere til fotballkampen som går på tv nå. Men si hun gjerne kan komme over og se den sammen med dere hvis hun ønsker det....
Abr@xas Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Du må sette grenser, si ifra når det ikke passer - etterhvert vil hun nok ikke ringe til deg så ofte mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå