Gjest gjest_undrer Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Er innom KG innimellom og sjekker litt på forumet. Synes det er mye interessant her. Men en ting lurer jeg på. I dagbøker, formum osv får jeg inntrykk av at det finnes en gruppe (en ganske store gruppe) som bruker hele dagen sin inne på KG. Det virker som om KG er livet! Hvordan i all verden har dere tid til dette? Ser at Opera på TV, kakebaking og andre "husmorsaktiviteter" er gjengangere, også blant yngre (urovekkende unge brukere av KG). Hovrdan har dere råd til å bruke hverdagen på KG? Jobber dere ikke? MAnge er prøvere, men er dere bare hjemme mens dere prøver? Hjelpes...
Titti72 Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Det er vel mange også som er her inne mens de er på jobben. Jeg er pålogget 8 timer pr. dag men jeg leser/skriver ikke i 8 timer hver dag for det.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Du må jo være her ganske mye selv, siden du har lagt merke til dette. Det jeg har lagt merke til er at her er det uføretrygdede, sykemeldte, fulltidsabeidende, deltidsarbeidende, studenter, skoleelever, mødre, døtre, brødre, fedre, stemødre, bilister, syklister, turgåere, rullestolbrukere, slanke, overvektige, morsomme mennesker, sære mennesker, kjedelige mennesker, kristne, ateister, buddister, hinduister, wiccanere...
tuji Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg er hjemmeværende for tiden (om enn litt motvillig), og har egentlig ikke råd til det. Har en liten frilansjobb, og den utfører jeg ved pc-en. Derfor er jeg mye her inne noen dager.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 JEg føler meg hjemme uansett hvor jeg er, men jeg føler meg sjelden som mor. Derimot passer jeg inn i flere av kategoriene til Bellatrix, selv om hun glemte kategorien kyniske mannsgriser.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Ser at Opera på TV, kakebaking og andre "husmorsaktiviteter" er gjengangere, også blant yngre (urovekkende unge brukere av KG). ← Jeg er langtidssykemeldt, så derfor har jeg mulighet til å være her på dagen. Men at andre mennesker har tid til å bake kaker og andre "husmoraktiviteter" er så overraskende? Selv da jeg jobbet fullt lagde jeg middag hver dag og bakte innimellom. at noen kan se Oprah betyr ikke at de ikke jobber, men kanskje de jobber kveldsvakt? Jeg synes at du i ditt innlegg trekker litt raske konklusjoner. Folk har veldig forskjellige liv, og selv om det ser ut til at de sitter hele dagen på kg er ikke det nødvendigvis slik.
Gjest Labellamia Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Du må jo være her ganske mye selv, siden du har lagt merke til dette. Det jeg har lagt merke til er at her er det uføretrygdede, sykemeldte, fulltidsabeidende, deltidsarbeidende, studenter, skoleelever, mødre, døtre, brødre, fedre, stemødre, bilister, syklister, turgåere, rullestolbrukere, slanke, overvektige, morsomme mennesker, sære mennesker, kjedelige mennesker, kristne, ateister, buddister, hinduister, wiccanere... ←
mallina Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Var dette et problem for deg? Eller var det bare en tanke som streifet? Det er vel mange grunner til at folk sitter ved pcen, også mange grunner til at folk er hjemme. Du klarer vel å tenke deg til di grunnene selv.
Abr@xas Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Her er det såpass mange tusen brukere innom at det ville vært rart om det ikke fantes folk i de fleste kategorier. Noen er hjemmeværende med barn, andre uten barn, uføretrygdede, arbeidsledige, og noen har en fridag - eller sitter her på jobb.
Gjest Skya Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Ikke alle som har en 8-16 jobb skjønner du, og jeg trives med det! De husmoraktivitetene du snakker om rekker vell de fleste hardtarbeidende over og, bare de vil? Og hva er for ungt til det?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Ja, det er mye interessant å lese i de dagbøkene, gitt! Nå skal jeg rydde i kjelleren! Nå har jeg gjort det! Å, så flink du er! Nå skal jeg vaske badet! Nei, jeg må vente litt. Nå har jeg vasket badet OG hengt opp klær! Jadda...
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mai 2006 #12 Skrevet 5. mai 2006 Ja, det er mye interessant å lese i de dagbøkene, gitt! Nå skal jeg rydde i kjelleren! Nå har jeg gjort det! Å, så flink du er! Nå skal jeg vaske badet! Nei, jeg må vente litt. Nå har jeg vasket badet OG hengt opp klær! Jadda... ← Hvorfor leser du dagbøker du synes er kjedelige?
Mossa Skrevet 5. mai 2006 #13 Skrevet 5. mai 2006 Jeg jobber mye på kveldene, og da hender det seg at jeg sitter å glor her på dagtid. Og når jeg var langtidssykemeldt, DA var jeg aktiv her inne. Det begrenser seg selv hvor mange ganger jeg kunne vaske gulvet, klippe plena og skifte på senga...men på kg kunne jeg være ubegrenset! Og jeg regner med at flere har det slik i perioder..og da sier det seg selv at noen har mye tid å tilbringe her inne. I allefall i mens man venter på at folk skal komme hjem fra jobb, så man har noen irl-venner å dra til/få på besøk!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #14 Skrevet 5. mai 2006 Hvorfor leser du dagbøker du synes er kjedelige? ← Man kan vel ikke vite om noe er kjedelig før man har lest det, kan man vel?
Gjest sexycat Skrevet 5. mai 2006 #16 Skrevet 5. mai 2006 dette forumet er jo overbelastet av hjemmemødre. sure, bittre og gneldrete er dem også. det er derfor jeg valgte å bli slettet. jeg vil ikka ta del i noe slikt.
Abr@xas Skrevet 5. mai 2006 #17 Skrevet 5. mai 2006 dette forumet er jo overbelastet av hjemmemødre. sure, bittre og gneldrete er dem også. det er derfor jeg valgte å bli slettet. jeg vil ikka ta del i noe slikt. ← Artig at du tydeligvis er her enda da
Gjest sexycat Skrevet 5. mai 2006 #18 Skrevet 5. mai 2006 Artig at du tydeligvis er her enda da ← jeg er her innimellom for å gi råd og sånt, ja, men det er sjeldent du.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #19 Skrevet 5. mai 2006 Det er nok endel hjemmemødre her, men det er vel ikke så rart når man ser på hva forumet tilbyr av "interesseområder". Mitt inntrykk er at det også er veldig mange andre typer folk her, og at de fleste jobber. Selv har jeg hjemmekontor og bruker kg som avkobling og for å være sosial på en elelr annen sær måte... Skulle ønske jeg klarte å la være å kaste bort tid her (har lett for å bli sittende nokså lenge) , men har ikke viljestyrke nok.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #20 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har vært her i varierende grad i ulike situasjoner. Begynte på Bryllup to år før jeg giftet meg. Da jobbet jeg kvelder og netter, og var her både dag og natt (manglende døgnrytme ved skiftarbeid....) . Siden har jeg gått over til å jobbe bare kveld og helger, siden deltid på dagen. Jeg benytter KG til det jeg har behov for å spørre om, og dersom jeg tilfeldigvis ser at noen lurer på noe jeg kan hjelpe med så gjør jeg gjerne det. Men avhengig, slik jeg var som Bridezilla , det er jeg ikkke lenger. Er ved behov og hvis jeg bare skal slå ihjel litt tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå