Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Ser at det er mange her som driver på å slanker seg. Det er bra. Mitt spørsmål til dere: Før dere la om kostholdet deres, hvordan var spisevanene deres da? Ga dere blaffen i alt dere spiste? Hva var de største "syndene"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #2 Del Skrevet 5. mai 2006 for det første var jeg nokså ubevisst ift mat,jeg visste veldig lite,kun det fra barne-skolen om ja-og neimat. de største syndene?ikke spise frokost.svære porsjoner med middag,eks pasta og baguetter til,eller potet og pølse.sjokolade eller noe annet godt nesten hver dag. trimmet aldri,kun lette gåturer og det funker jo ikke.hjertet skal pumpe hardt og man skal bli svett! når jeg tenker tilbake ser jeg hvor daff jeg var.selv om jeg har blitt eldre,har jeg blitt atskillig sprekere.deilig!og det er takket være riktig kosthold og trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 5. mai 2006 #3 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg slanker meg ikke nå. Nå trener jeg for å holde vekten stabil. Tok av 14 kilo i fjor vinter ved å slutte å spise meg stappmett og ved la vær å spise når jeg egentlig ikke hadde lyst på noe. De første ukene spsite jeg nok litt mindre enn vanlig også og var veldig bevisst på hva jeg puttet i munnen. På den tiden spiste jeg mye potetgull og snop på kveldene, bare for å gjøre det, liksom. Dette kuttet jeg helt ut. Jeg begynte å trene en blanding mellom kondisjon og styrke fem, seks ganger i uken. Jeg trener fortsatt mellom to og seks ganger, alt etter hva det er tid til. Som oftes blir det fire ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 5. mai 2006 #4 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg spiser alt som er søtt. Jeg har ingen hemninger. Jeg klarer ikke å handle uten å kjøpe godteri. Jeg spiser sjokoladen som står i hylla ved kassa. Jeg slutter ikke å spise før det er tomt. Jeg spiser til jeg blir kvalm, så drikker jeg kaffe og røyker til det går over og spiser meg kvalm igjen x 4 hver helg. Nå spiser jeg ikke godteri. Brus har aldri vært et problem, men jeg har aldri drukket mye vann. Nå drikker jeg 1-1,5 liter vann hver dag. Jeg er ikke feit eller lubben, men det disser litt her og der. Jeg har kuttet ut godteri bortsett fra noen sjeldne ganger og har gått ned 4 kg. Jeg trener ikke for det er jeg for lat til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #5 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Ser at det er mange her som driver på å slanker seg. Det er bra. Mitt spørsmål til dere: Før dere la om kostholdet deres, hvordan var spisevanene deres da? Ga dere blaffen i alt dere spiste? Hva var de største "syndene"? ← Er faktisk litt sykt faktisk, men jeg la på meg over tid pga jeg spiste for lite og uregelmessig, men den maten jeg spiste var ikke den sunneste. Det gikk som regel i junk når jeg hadde tid innimellom til å spise. Uten om det så var jeg veeeeldig glad i cola! Cola var nok den største synderen min. Jeg gikk over til Tab-xtra og vann med kullsyre, det var ikke det letteste jeg har gjort.... Jeg begynte å spise 4 ganger for dagen, små porsjoner jeg begynte å trene 4-5 ganger i uken begynte å gå tur Unnlot å ta bilen der jeg kunne Byttet ut en del matvarer med lightprodukter kutter ut melkeprodukter, spesielt hvitost. (sjokkerende mange kalorier i 100 gram!) begynte å drikke to liter vann for dagen er sikkert mer jeg gjorde/gjør, men kommer ikke på noe Resultatet er nå 15 kilo mindre på under ett år Pstt, må få sagt at jeg har en hormonsykdom som gjør at det er ekstra vanskelig å gå ned i vekt, så jeg er foreløbig fornøyd med vekttapet mitt Endret 5. mai 2006 av Miss_alexandria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #6 Del Skrevet 5. mai 2006 Ser at det er mange her som driver på å slanker seg. Det er bra. Hvorfor syns du det er bra at andre slanker seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #7 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvorfor syns du det er bra at andre slanker seg? ← Jo, jeg har sett på vekt og høyde (samt tidligere vaner) på dem som er "medlem" i trådene "Prosjekt kropp" osv., og da synes jeg det er positivt at de tenker i den retningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2006 #8 Del Skrevet 5. mai 2006 javel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aeriana Skrevet 5. mai 2006 #9 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg drakk aldri vann, spiste aldri frokost og stappet i meg sjokolade og potetgull annenhver kveld etter en stor middag Spiste bare hvitt brød og elsket jarlsbergost Nå har jeg fulgt Grete Roedes grunnprinsipper innen kosthold og har gått ned 3 kg på snart 4 uker. Mitt mål er 5 kg, så jeg er der snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 8. mai 2006 #10 Del Skrevet 8. mai 2006 Hmmm... veldig glad i mat. Spiste for store porsjoner, lot det gå for lang tid mellom måltidene sånn at eg var supersulten . Langet gjerne i meg 4 brødskiver m smør og honning...eller brunost eller kyllingkarri salat... fett og søtt. Drakk kaffe latte hver dag, baguetter til pasta og salat, masse oljedressing, potetgull og digg gjerne flere ganger i uka. Snoket i skapene og spiste alt som eg hadde på lur i tilfelle kaffebesøk, drakk masse juice, litt brus, iskrem, klarte aldri holde meg til et kakestykke, måtte alltid ha litt til. Nå har jeg gått over til masse fiber, grovt, grønt og rent kjøtt og fisk... søtsuget er borte, magen fornøyd og klærne blir slakkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sabine Skrevet 11. mai 2006 #11 Del Skrevet 11. mai 2006 Egentlig har jeg alltid vært flink til å spise sunt, men i fjor la jeg på meg noen kilo. Jeg spiste mye sunt, men dessverre en del usunt også. Jeg satt for det meste hjemme og arbeidet, og når det ble litt kjedelig, var det så altfor lett å stappe noe i munnen. Flere måndeder var jeg også syk, så det ble lite trening. Om kveldene ble det ofte også litt for mye "kos". Nå vil jeg prøve å komme tilbake til den vekten jeg hadde den gang favorittklærne som ligger i skapet passer. Hovedsaklig med å øke treningsmengden litt, kutte kraftig ned på søtsaker og annen "kosemat" og ellers spise sunt og lite fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 12. mai 2006 #12 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg tok på meg for mye i år: jeg jobbet 100% ved siden av 100% studier med mye obligatorisk oppmøte. Jobben var psykisk krevende, og dagene ble lange: fra 07:00 - 23:00. Da gikk jeg opp 4 kg. Tror endel av skylden er stress - stresshormoner over lang tid i kroppen er jo kjent for å holde på fett faktisk: og jeg har også tidligere i stressede perioder gått opp litt i vekt. Resten av skylden er at jeg trappet ned på treningen pga jobben: så jeg beveget meg mindre. Men når det gjelder mat, så spiste jeg desidert mye mindre også - og absolutt ikke usunt: jeg var tvert imot nøye på å spise sunt siden jeg trente mindre: men la altså på meg fordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 12. mai 2006 #13 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har alltid spist sunn mat og moderat med mat. Enkelt og greit fordi det er det jeg synes smaker best, og jeg har ikke behov for og spise mer enn nødvendig. Men jeg elsker sjokolade, smågodt og is. Og det var det i kombinasjon med at jeg har vært syk de siste 3,5 årene og derfor ikke beveget meg så mye og ikke kunnet trene. Jeg har gått ned 12 kg på 10 mnd uten trening, og ved og kutte ut godteriet. Har ikke vært så flink i det siste, men nå er det på`n igjen. Jeg har 12 kg til som skal bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå