Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Hvor lang tid tar det fra man søker om sosialstøtte til søknaden innvilges/ikke innvilges? Og hvor lang tid tar det deretter før man får penger på konto?
Kittykat Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hvor lang tid tar det fra man søker om sosialstøtte til søknaden innvilges/ikke innvilges? Og hvor lang tid tar det deretter før man får penger på konto? ← Behandlingstid er ca 2-3 uker. Jeg tror det skal stå dato i vedtaket man får tilsendt når i mnd beløpet skal være på kontoen. Men det tar ikke lang tid fra man får svar og beløpet er på konto hvis man får vedtak. Endret 4. mai 2006 av Kittykat
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Behandlingstid for søknader om sosialstønad skal være på maks 14 dager, og dersom du søker om nødhjelp 48 timer. Pengene blir overført til konto eller man får en utbetalingslapp samme dag som vedtaket fattes.
Brunhilde Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Behandlingstiden kan være inntil 3 uker, lenger hvis dette begrunnes i forvaltningsbrev...
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Virkelig? Hvor i sosialloven finner du det? Eller står det i noen retningslinjer noe sted? Endret 5. mai 2006 av Varg-Menja
liv Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 står vel i forvaltningsloven tror jeg om jeg ikke husker feil.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 da jeg søkte reiste sosialbehandleren min på ferie når søknaden min ble mottatt så jeg fikk ikke hjelp før nesten 2 måneder senere! så ble jeg endelig innkalt til time og da fikk jeg pengene på konto alt neste dag. ellers tar det 2 uker fra du sender inn søknad.
Brunhilde Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Virkelig? Hvor i sosialloven finner du det? Eller står det i noen retningslinjer noe sted? ← Jeg tør påstå at du til tider kan virke noe arrogant... Det står faktisk i Forvaltningsloven, ja, og der står det enda at om saksbehandlingstiden er mer enn en måned så skal det sendes ut forvaltningsbrev. At Forvaltnignsloven kommer til anvendelse når det søkes om sosialhjelp bekreftes i Lov om sosale tjenester, §8-1. Noe mer du lurte på, Varg-Menja?
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Nei, takk for fyldig svar. Og jeg synes også at det er rart at det ikke skal være lov å stille ett ærlig spørsmål når man lurer på noe, uten å bli kalt arrogant...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Nei, takk for fyldig svar. Og jeg synes også at det er rart at det ikke skal være lov å stille ett ærlig spørsmål når man lurer på noe, uten å bli kalt arrogant... ← Det er fint å være ærlig og å spørre om det man lurer på, men av og til kan det være lurt å tenke over ordlyden og se om det kan oppfattes som kritikk eller rett og slett arrogant. Det er mange måter å uttrykke seg på
loffen Skrevet 5. mai 2006 #11 Skrevet 5. mai 2006 Oj, nå må jeg bare blande meg inn selv om det ikke har noe med saken å gjøre. Men skal det virkelig være sånn; at man på passe på ordlyden hele tiden når det er noe man lurer på for ikke å virke arrogant? Det var jo bare et spørsmål, eller? Hvem tør svare på innlegg eller spørre om noe, hvis alt skal være så touch'y? Sorry for at jeg blander meg inn, mener ikke noe vondt med dette, vet det ikke har noe med selve diskusjonen å gjøre, håper ingen hater meg eller hva jeg står for fordi jeg skriver dette, måtte bare spørre..
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2006 #12 Skrevet 5. mai 2006 Oj, nå må jeg bare blande meg inn selv om det ikke har noe med saken å gjøre. Men skal det virkelig være sånn; at man på passe på ordlyden hele tiden når det er noe man lurer på for ikke å virke arrogant? Det var jo bare et spørsmål, eller? Hvem tør svare på innlegg eller spørre om noe, hvis alt skal være så touch'y? Sorry for at jeg blander meg inn, mener ikke noe vondt med dette, vet det ikke har noe med selve diskusjonen å gjøre, håper ingen hater meg eller hva jeg står for fordi jeg skriver dette, måtte bare spørre.. ← Man må alltid passe på ordlyden, det gjelder når man snakker med folk også det. Når VM starta innlegget sitt med "Virkelig?" høres det ut som "Det tror jeg IHVERTFALL ikke på, du bare sitter der og finner på ting, og jeg vet det". Hadde hun droppa bare det ene ordet, så hadde det ikke virka så fiendtlig. Når du prøver å få til en samtale i stedet for en krangel, så er det lurt å ordlegge seg riktig. F.eks er det ikke lurt å si at "du tar aldri oppvaska!" eller "jeg tar alltid oppvaska!" selv om det er det man i bunn og grunn mener, for da setter man motparten i automatisk forsvarsposisjon, og dermed er krangelen i gang. Prøv med noe mer som "jeg føler av og til at jeg vasker opp oftere enn deg. Kan vi prøve å gjøre det annenhver dag?" Jeg mener ikke å høres belærende ut eller noe, men det er en ganske viktig del av kommunikasjonen. Det er ikke bare hva vi sier, men hvordan vi sier det. For ikke å snakke om det vi IKKE sier
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #13 Skrevet 6. mai 2006 Man må alltid passe på ordlyden, det gjelder når man snakker med folk også det. Når VM starta innlegget sitt med "Virkelig?" høres det ut som "Det tror jeg IHVERTFALL ikke på, du bare sitter der og finner på ting, og jeg vet det". Hadde hun droppa bare det ene ordet, så hadde det ikke virka så fiendtlig. Når du prøver å få til en samtale i stedet for en krangel, så er det lurt å ordlegge seg riktig. F.eks er det ikke lurt å si at "du tar aldri oppvaska!" eller "jeg tar alltid oppvaska!" selv om det er det man i bunn og grunn mener, for da setter man motparten i automatisk forsvarsposisjon, og dermed er krangelen i gang. Prøv med noe mer som "jeg føler av og til at jeg vasker opp oftere enn deg. Kan vi prøve å gjøre det annenhver dag?" Jeg mener ikke å høres belærende ut eller noe, men det er en ganske viktig del av kommunikasjonen. Det er ikke bare hva vi sier, men hvordan vi sier det. For ikke å snakke om det vi IKKE sier ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå