Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, jeg vil nå påstå det finnes både thaidamer og thaimenn i Thailand, og ikke kun de som er kjøpt og betalt og giftet bort etter et par uker til en ofte mye eldre mann i et fremmed land.

At noen mener det negaivt kan så være, men det er vel ikke en automatisk oppfatning at ordet "Thaidame" brehøver å være negativt.

Ordet "svenske" kan også være negativt, mye avhenger av blandt annet tonefall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vel, jeg vil nå påstå det finnes både thaidamer og thaimenn i Thailand, og ikke kun de som er kjøpt og betalt og giftet bort etter et par uker til en ofte mye eldre mann i et fremmed land.

At noen mener det negaivt kan så være, men det er vel ikke en automatisk oppfatning at ordet "Thaidame" brehøver å være negativt.

Ordet "svenske" kan også være negativt, mye avhenger av blandt annet tonefall.

Jeg oppfatter det som at de fleste som sier "thaidame" har en negativ baktanke. Ja, det finnes thaimenn og -damer i Thailand, og det finnes brasilmenn og brasildamer, men assosiasjonene til thaidamer er helt spesielle. Det behøver sikkert ikke være negativt, men hvorfor ikke bare si thailender?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Men hvorfor bruke ord som KAN virke nedsettende ovenfor andre.

Det må da være et markeringsbehov.

At KG lot " negerhore" stå er over min forståelse, den kan liksom ikke misforståes.

Gjest Gjest
Skrevet
Men hvorfor bruke ord som KAN virke nedsettende ovenfor andre.

Det må da være et markeringsbehov.

At KG lot " negerhore" stå er over min forståelse, den kan liksom ikke misforståes.

Helt enig med deg. Jeg fatter ikke hvorfor det er så viktig å bruke slike ord.

Skrevet

Jeg synes også Thaidame høres noe nedlatende ut. Det er litt negativt ladet. Jeg har en jente fra Thailand i vennekretsen min og ingen bruker ordet Thaidame om henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...