Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på om dere lar bilen stå hvis dere føler dere veldig trøtte/slappe, eller ukonsentrert pga spesielle hendelser som har skjedd?

Jeg sliter med søvnproblemer til tider, og sover da maks 4-5 timer. Hvis jeg skulle kjørt bil da, ser jeg for meg at jeg hadde vært en fare i trafikken.

Hvordan tenker dere, klarer dere å innse selv at dere ikke bør kjøre bil?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kjører alltid, men ikke hvis jeg har drukket.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg kjører også alltid såfremt jeg ikke har drukket eller tatt medisiner som er sløvende.

Men hvis man er så utafor at jeg ikke kan kjøre så burde man også holde seg hjemme

Gjest Bite me
Skrevet

jeg kjører aldri hvis jeg ikke har sovet ordentlig. jeg syns det er en skam for samfunnet, men vestkanfruer er tydeligvisen fratatt dette ansvaret?? :redd: :redd:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjører også alltid såfremt jeg ikke har drukket eller tatt medisiner som er sløvende.

Men hvis man er så utafor at jeg ikke kan kjøre så burde man også holde seg hjemme

Så jeg skal være hjemme fra jobb 1-2 ganger i uka? Så mange egenmeldinger har jeg faktisk ikke rett på :overrasket:

Gjest Bite me
Skrevet
Så jeg skal være hjemme  fra jobb 1-2 ganger i uka? Så mange egenmeldinger har jeg faktisk ikke rett på :overrasket:

:hoho::ler::hoho::ler:

Gjest gjest 0
Skrevet
Så jeg skal være hjemme  fra jobb 1-2 ganger i uka? Så mange egenmeldinger har jeg faktisk ikke rett på :overrasket:

Er du virkelig såååå redusert flere ganger i uka??

Gjest gjest1
Skrevet

:klø:

Du kan ikke drikke eller kyle nedpå med hyppere en viss tid før du skal kjøre bil, nei... Tipper en evt fotgjenger du meier ned driter langt i om "det var så godt med øl på morrakvisten" eller "jeg blir så glad og slapp av de pillene"

Gjest Gjest1
Skrevet
:klø:

Du kan ikke drikke eller kyle nedpå med hyppere en viss tid før du skal kjøre bil, nei... Tipper en evt fotgjenger du meier ned driter langt i om "det var så godt med øl på morrakvisten" eller "jeg blir så glad og slapp av de pillene"

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Når var det denne tråden utviklet seg til en tulletråd?

Jeg stiller et seriøst spørsmål om dere er deres ansvar bevisst med tanke på at dere som følge av at dere er i redusert form kan være årsak i ulykker. At en av brukerne her påstår ar man ikke bør la bilen stå før man er sengeliggende er jo skremmende. Selvsagt bør man ikke kjøre bil hvis man er trøtt. Undersøkelser viser at reaksjonsevnen er like redusert ved mangel på søvn som når man er påvirket av alkohol. Og at man i visse tilfeller er i en emosjonell tilstand som gjør at man ikke bør kjøre bil i trafikken er det heller ingen tvil om.

Men hvis ingen av dere i det hele tatt reflekterer over dette før dere setter dere i bilen, tror jeg at jeg for alltid skal la bilen stå. da tar jeg heller toget :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet
Det er på disse dårlige dagene at jeg jakter på syklister med bildøra mi  :sjarmor:

:ler::Nikke::klappe:

Gjest gjest 0
Skrevet
At en av brukerne her påstår ar man ikke bør la bilen stå før man er sengeliggende er jo skremmende. Selvsagt bør man ikke kjøre bil hvis man er trøtt. Undersøkelser viser at reaksjonsevnen er like redusert ved mangel på søvn som når man er påvirket av alkohol. Og at man i visse tilfeller er i en emosjonell tilstand som gjør at man ikke bør kjøre bil i trafikken er det heller ingen tvil om.

Men hvis ingen av dere i det hele tatt reflekterer over dette før dere setter dere i bilen, tror jeg at jeg for alltid skal la bilen stå. da tar jeg heller toget :forvirret:

Så du mener at man burde la være å gå på jobben hvis man er litt sliten? Det er ikke alle som kommer seg på jobb uten bil nemlig... Jeg kjører så lenge jeg klarer å kjøre og jeg har aldri hatt en ulykke fordi jeg var trøtt og sliten.

Gjest gjest1
Skrevet

Er jeg stuptrøtt kjører jeg ikke, men "litt sliten" eller "litt lei meg" holder ikke.

min mor kjørte f.eks. ikke da jeg varalvorlig syk (pluss at hun beroligende av legene)

Skrevet
jeg kjører aldri hvis jeg ikke har sovet ordentlig. jeg syns det er en skam for samfunnet, men vestkanfruer er tydeligvisen fratatt dette ansvaret?? :redd: :redd:

Hvorfor skriver du så ofte i kursiv? Det er moderatorene som skal skrive i kursiv.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg lurer på om dere lar bilen stå hvis dere  føler dere veldig trøtte/slappe, eller ukonsentrert pga spesielle hendelser som har skjedd?

Jeg sliter med søvnproblemer til tider, og sover da maks 4-5 timer. Hvis jeg skulle kjørt bil da, ser jeg for meg at jeg hadde vært en fare i trafikken.

Hvordan tenker dere, klarer dere å innse selv at dere ikke bør kjøre bil?

Jeg har kronisk søvnproblemer, så det betyr vel at jeg egentlig måtte ha solgt bilen min... :sjenert::ler:

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg har kronisk søvnproblemer, så det betyr vel at jeg egentlig måtte ha solgt bilen min... :sjenert:  :ler:

Jeg og...og da måtte jeg i samme slengen sagt opp jobben, for jeg kommer meg ikke dit uten bil....og da kunne jeg i samme slengen solgt huset, for det har jeg ikke råd til å ha uten jobb....

Så svaret på hovedspørsmålet er NEI, jeg lar ikke bilen stå selv om jeg er trøtt...

Gjest baby-E
Skrevet
Hvorfor skriver du så ofte i kursiv? Det er moderatorene som skal skrive i kursiv.

Det er vel valgfritt det

Skrevet

Hvis jeg er så trøtt at jeg sitter og dupper av på sofaen, så ja da står bilen hjemme.

Da gjelder buss, eller venner som skal samme veien.

Gjest lurven
Skrevet

nei på dårlige dager er jeg ute å jakter på syklister med bilen min etter bowling metoden

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, tvert i mot. Er jeg trett eller sliten tar jeg bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...