Gjest får det ikke til Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Har fått ny laptop på jobben, og ingen av oss er særlig datakyndig!! Har prøvd å tilkoble den til skriver, går bra med ledning, men hvordan kan jeg klare å få det til trådløst? Med bluetooth? Er dette en programvare som ligger på vanlige maskiner eller kommer det som ekstrautstyr. Om det er på maskinenen hvordan får jeg den tilkoblet til skriver? Takker for svar!
Aldebaran Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Info om hva slags skriver hedd vært kjekt... Men det er vel ikke så vanlig med innebygde trådløse mottakere på skrivere. Så eneste muligheten jeg ser, til å få til trådløst, er om det går an å koble skriveren rett i en nettverksport på en switch/ruter. Om det går, så kan du jo kjøpe en trådløs ruter, og koble skriveren inn i den. Da skal du finne den på nettverket, og det skal ikke være noe problem å skrive ut.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Hva slags skriver er jo helt uinteressant. Spørsmålet blir vel heller om skriveren står tilkoblet et nettverk eller ikke. Og det vel trolig at skriveren står tilkoblet et nettverk ettersom det er på jobben. Hvis den står i et nettverk må du ha et trådløst tilkoblingspunkt til nettverket - og da legger du bare til skriveren som en vanlig skriver - vel og merke hvis skriveren/skriverne i nettverket er delt. Er de ikke delt må du dele dem først. Kan du logge deg på nettverket trådløst med laptopen din? Hvis du bare har en skriver uten noe nettverk kan du jo kjøpe en trådløs printserver og så koble til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå