Gå til innhold

Hvor lenge får barna være ute?


Lindis

Anbefalte innlegg

Jeg vil spørre kvinneguidens brukere om dette;

Når er et barn gammelt nok til å være ute alene?

Hvor lenge får dine barn være ute?

Når må de legge seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttungen min er nettopp fylt ni. Han kan være ute til åtte, men da skal jeg helst ha ham i nærheten etter syv. Det er forskjellig når han legger seg vanligvis mellom 21-21.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nu er det jo forskel på de forskellige lande men fik mine først 3 tøsser på island der er man veldig flexi med at lade sine børn være ude, mine var en 4 år da de var ude og lege alene og da skulle de være hjemme igen rundt ved spise tid, da de blev lidt ældre som ca 8-9 år da var ungerne ude til 11 om aften men skal dertil siges at det var sommer og på island er der lyst hele natten også....

nu er jeg flyttet til norge og min samboers søn som er 11 år har helt andre regler, han skal være hjemme senest kl 19.30 på skole dage, og kan få være ude til 21 på weekender i vinter månederne skal han bære reflex så man kan se ham. vi bor også i en lille bitte by havede vi boet i stor by havede jeg nok ikke sendt ham ud efter aftensmade overhovede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre gutter, på 1, 4,5 og 7 år. Her hvor jeg bor må de rundt syv være inne til 18 om vinteren og 19:30 om sommeren, og det synes jeg er grei praksis.

De er tross alt ikke store karene, og det blir tidlig mørkt.

Jeg måtte alltid være hjemme til seks/halv syv da jeg var liten. Husker ikke helt hvor lenge denne praksisen gjaldt, men det var ganske lenge.

Det virker som mange foreldre lar barna være altfor lenge ute. De reker gatelangs, kjeder seg, og finner dermed gjerne på rampestreker.

Foreldre må bli flinkere til å følge med barna sine, selv om energien ikke alltid strekker til i dette hastverkssamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enig med Lindis :)

Mine barn 6 og 8 år trenger mye søvn og får det. De er opptatt av barnetv, så her er de inne til det. Om sommeren kan de gå ut igjen og være ute til 19-1930 og de må alltid være i "ropeavstand".

I helgene kan de være ute lenger - kanskje en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...