Gå til innhold

har du mistet en mobil?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har du eller noen du kjenner mistet en mobil i oslo? mobileieren er såvidt jeg forstod utifra smsene en gutt. det er en nokiatelefon. sier du hvilken farge den er og hvilken modell får du den. den ble funnet i oslo på et utested for nesten 2 måneder siden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen nr på mobilen? Prøv å ring et av de (fks "mamma"..) og spør hvem som eier tlf og hvordan man får tak i personen.. :)

Gjest gjest1
Skrevet

man kan vel ringe en av dem som har sendt sms også, og gi beskjed om at man har funnet telefonen... ellers er "mamma" "pappa" "hjem" sikre kort, vil jeg tro.

Hvis ikke telefonen har ladet ut nå i mellomtiden da... ingen som har prøvd å ringe til den heller?

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg ville først søkt på mobilnummeret på mobilen. Det finner du ved å ringe med den til en annen mobil. Om den er utladet og du ikke vil bruke penger på lader kan du sikkert få ladet den hos en eller annen mobilforhandler. Så ville jeg sett gjennom nummerne som er lagret på den, og prøvd å finne ut hvem som eier den på den måten, ved å ringe til noen av dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvorfor har du ikke levert mobilen til hittegodskontoret hos politiet?

Jeg mistet mobilen min for en måned siden, og jeg hendvendte meg til politiet for å høre om de hadde fått den inn der. Men hvis folk ikke leverer inn mobiler/andre verdigjenstander til politiet er det jo ikke rart jeg ikke har klart å få tak i den jeg mistet...

Vet dere virkelig ikke at politiet har en hittegodsavdeling man kan levere inn funnete gjenstander?

Gjest Gjest
Skrevet

trenger simkoden for å få skrudd på mobilen etter at den ladet seg ut. tenkte selvsagt på å levere den til hittegods på politistasjonen men jeg har vært der et par ganger før i andre ærender og alt tar lang tid der og jeg orker ikke å bruke 2-3 timer på å levere en mobiltelefon. tenkte selvsagt på å ringe til noen i adresselista hans men jeg tørte aldri fordi jeg har sosial fobi.

Gjest Gjest
Skrevet
trenger simkoden for å få skrudd på mobilen etter at den ladet seg ut. tenkte selvsagt på å levere den til hittegods på politistasjonen men jeg har vært der et par ganger før i andre ærender og alt tar lang tid der og jeg orker ikke å bruke 2-3 timer på å levere en mobiltelefon. tenkte selvsagt på å ringe til noen i adresselista hans men jeg tørte aldri fordi jeg har sosial fobi.

Sist jeg var på hittegodskontoret på grønland i Oslo var det ingen kø der. Du går nemlig ned i kjelleren, du trenger ikke ta kølapp, siden det kølappsystemet er for dem som skal ha nytt pass. Jeg syntes det var utrolig kjipt å miste mobilen min. Ikke pga pengeverdien av mobilen (sperret jo selvsagt mobilen og telefonen var gammel), men jeg hadde mange nr jeg ikke hadde skrevet ned andre steder. Jeg skulle altså ønske noen hadde levert inn telefonen min på hittegodskontoret, og ikke lot den ligge hjemme :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
har du eller noen du kjenner mistet en mobil i oslo? mobileieren er såvidt jeg forstod utifra smsene en gutt. det er en nokiatelefon. sier du hvilken farge den er og hvilken modell får du den. den ble funnet i oslo på et utested for nesten 2 måneder siden....

Dette er bare tull og dere går på som vanlig :hoho::hoho::hoho::hoho:

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg ville først søkt på mobilnummeret på mobilen. Det finner du ved å ringe med den til en annen mobil. Om den er utladet og du ikke vil bruke penger på lader kan du sikkert få ladet den hos en eller annen mobilforhandler. Så ville jeg sett gjennom nummerne som er lagret på den, og prøvd å finne ut hvem som eier den på den måten, ved å ringe til noen av dem.

Violetta da... hvis den er utladet så har man jo ikke pinkoden så man får slått den på igjen....

Gjest gjest1
Skrevet

kunne jo sendt en sms da, eller funnet nr og sjekket opp hvem den står registrert på, mulighetene er mange - sjansene er mindre for at noen her inne eier den.

Gjest gjest1
Skrevet
Dette er bare tull og dere går på som vanlig  :hoho:  :hoho:  :hoho:  :hoho:

Spiller det noen rolle? En eller annen kan brått komme opp i en sånn situasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...