Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ferskingen
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med valg av øyesminke (farger)?

Jeg har blå øyne og ønsker å fremheve fargen..... Det går an å gjøre det med sminke, ikke sant??

dersom noen av dere kan hjelpe meg, blir jeg kjempeglad!

Skrevet

Jeg har også blå øyne og bruker ofte brun øyesminke (både øyeskygge, eyeliner og mascara). Brun er den eneste fargen som er "motsatt" av blå, og derfor fremheves øynene bedre med brun sminke. Det funker for meg, i hverfall! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har blå øyne og bruntoner (gjerne med litt gull eller bronse) er fint. Synes også koralltoner og aprikos fremhever det blå, særlig om jeg er litt brun. Jeg har også en vinrød skygge med litt gull som er fin til mine øyne.

Skrevet

om du har litt mørke blå øyne er det faktisk veldig fint med mørkeblå øyenskygge, men du må for all del ikke ha lyseblå om du har denne øyenfargen...

ellers er det fint med blågrønn farge, lilla , rosa og brun for min del iallefall, som har mellom blå øyne....

gå til et parfymeri og spør om hjelp der - det har jeg gjort og er veldig fornøyd med fargene jeg nå bruker!!!!

Lykke til:)

Skrevet

Det er vel orange som er komplementærfargen til blå, ikke brun. Derfor synes jeg at aprikose/korallfargede skygger fremhever blå øyne veldig fint.

Skrevet

alle varianter av brun, lilla og plommefarget

Skrevet

Jeg bruker grønn, brun og brunlilla.

Skrevet
Det er vel orange som er komplementærfargen til blå, ikke brun. Derfor synes jeg at aprikose/korallfargede skygger fremhever blå øyne veldig fint.

Jeg har blå øyne og ønsker også å fremheve dem. Det er mulig det er riktig at orange er komplementærfargen til blå, men ikke i verden om det er en farge jeg kan bruke. Jeg har kalde hudtoner, og jeg beveger meg derfor på litt utrygg grunn hvis jeg bruker aprikos/korallfarger. Det samme med brunfarger med for mye gult. Det er derfor ikke bare øyefargen man må ta hensyn til. Jeg bruker brun, gråbrun (taupe), grålilla, brunlilla og lilla. Det hender jeg slår til med LITT varmere farger, som brun/taupe med litt gull eller bronse. Det er bare fordi jeg synes det er så lekkert mot det blå :)

Gjest Binna
Skrevet

Som rosenrød sier, så er orange komplimentærfargen til blå. Så aprikos/ korall eller gull gjør de blå øynene enda blåere.

Vil du skape blikkfang til det blå kan du bruke skygge / eyeliner i tilsvarende fargenyanse som øynene dine.

Vil du bare fremheve øynene dine kan du gå får f.eks kledlige bruntoner.

Selv har jeg gråblå øyne, og fremhever både det blå og øynene ved å bruke lys, gull og mørkebrun øyeskygge blandet.

Skrevet

Jeg bruker mye lilla, grønt, og lys lys blå. Har faktisk aldri blitt anbefalt å bruke brunt, så det kommer nok litt an på hva slagt "type" man er.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg også bruker bruntoner og kanskje litt lys aprikos. Hvis jeg kun skal se fresh ut er dette penest til mine øyne. Da ser jeg mye mer opplagt ut, og øynene blir mer "åpen".

(Etter lange våkenetter med små snuppa feks :) )

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Velg øyensminke i nyanser av brun, blå, grått, fiolett og sølv. Du kan også bruke blå eyeliner, hvis du har lysebøå øyne

Skrevet

Jeg har selv blåe øyner og synes brunt, gull og kopper fremhever øynene mine.

Skrevet

Henger meg på at gull, bronse og brunt er fantastiske farger til å fremheve blå øyne. Ikke hør på de som sier at brunt ikke funker like bra siden det ikke er likt orange, det er ikke så svart og hvitt! Brunt fremhever veldig bra blå øyne. Bare pass på hvis du har lys hud at du ikke ender opp med å se ut som et lik. Frisk opp huden med rouge i tillegg! :)

Annonse
Skrevet

Jeg har veldig lyseblå øyene og mørk brunt, gråsvart, gull, rosa, plommefarget er veldig fint til mine øyne.

Skrevet

Orange er komplimentær fargen til blå som nevnt over her ja :) Mange melkesjokoladebrune toner har mye orange i seg så jeg syns det er veldig fint :) Men ikke for mørke heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...