Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bruke litt av Forest Gump introen i ett innslag, men er ute etter å få fjernet "credits"

Går dette ann, eller må jeg drive å klippe det bort? Blir jo ikke så veldig bra da...

Noen som har ett supert tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

At du vil ha bort teksten som står oppå bildet/filmen som vises under? Det kan bli et skikkelig kjedelig pirkearbeid i tilfelle, for da må du vel egentlig gå inn på hvert enkelt bilde og rette opp... Eller misforsto jeg? Dersom det er nokså grei og enkel bakgrunn til teksten går det an å lage et nytt lag som etterligner det bak, men er gjennomsiktig utenom det som dekker tekstområdet, og legge dette over der hvor teksten var. Eller du kan gjøre sånn som degjør når de intervjuer anonyme; legge en sladd over...

Husker ikke Forrest Gump-introen, jeg, men er det ikke det der med fjæra? Om det bare er blå himmel crediten står på er det jo relativt enkelt å fjerne det sånn dugelig. Hvilket redigeringsprogram bruker du?

Skrevet

Hvis jeg har forstått rett så vil du fjerne teksten som "flyter oppå" filmen i starten av selve filmen. Det er ikke videre lett, for film og tekst er en og samme ting i dette tilfellet. Jo mer komplisert bakgrunnen er, jo vanskeligere er teksten å fjerne. Hvis den er helt ensfarget skal det være enkelt.

Det finnes automatiske programmer som gjør dette for deg, men de er mest men for logoer som NRK og TV3 og slit, oppe i hjørnet. Og selv ikke da blir det perfekt. Hvis det ikke er absolutt nødvendig så ville jeg vurdert alternative løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...