Gå til innhold

Gutter banker 1 jente

Anbefalte innlegg

Gjest Bajas
Skrevet

I VG ser jeg at noen unge gutter på 13/14 år gir en russejente grisebank, sikkert fordi hun ville "ta" guttene fordi de hadde ketchup på russebilen.

Kjempetøff russejente som våger å løpe etter flere unggutter for å ta de, men hun får juling. Selv en tøff jente har ikke mye å stille opp med mot en guttegjeng, og derfor så underlig at guttene sparket og slo jenta så mye at hun kom på sykehus.

Lærer ikke dagens fedre sine guttebarn at de ikke skal slåss mot en jente, eller er likestillingen kommet så lang at en russejente tror hun er så flink til å slåss at hun forsøker å ta flere guttunger på en gang?

Skal jenter slåss, får dem slåss mot andre jenter, og ikke mot gutter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes hun fikk som fortjent. Øye for øye tann for tann.

Skrevet

Jenter bør forsvare seg, uansett om det er mot gutt eller jente.

Men at det er en guttegjeng, som angriper en jente blir vel litt feil.

Kan være at guttene følte seg veldig truet av denne jenta da.

Og jenta burde visst bedre enn å oppsøke krangel med en hel guttegjeng.

Gjest Gjest
Skrevet

Når det gjelder russen så er de ikke uskyldigheten selv heller.....

Gjest gjest1
Skrevet
Når det gjelder russen så er de ikke uskyldigheten selv heller.....

Ja, det er jo selvsagt helt greit å banke opp ei jente så lenge hun har russedrakt.

:ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig var det det jeg mente.... :ironi:

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg synes nå det er en grei regel at man banker ikke noen, uansett kjønn eller årsak... Det finnes andre, mindre primitive måter å ordne opp i konflikter på.

Skrevet
Jeg synes nå det er en grei regel at man banker ikke noen, uansett kjønn eller årsak... Det finnes andre, mindre primitive måter å ordne opp i konflikter på.

:enig_anim:

Gjest Gjest
Skrevet

synest ikke russejenta fikk som fortjent som "Gjest" sier. saken var vel at jenta ble forbanna på noen smågutter som mobba russejentene og hun løp etter for å skremme dem.

hadde det vært noen ungjenter på 13/14 år, hadde russejentene kanskje banket småjentene litt viss de ble for brysomme.

ikke greit at flere gutter går løs på en jente med spark og slag til hun ligger blodig på bakken. unødvendig å reagere så brutalt mot litt russespøk

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Helt enig, man kan jo kanskje prate ut om tingen(e) om hva som er problemet og arsaken til at man går til det steget?

(dette gjelder gutter som jenter)

Er man fortsatt uenig, hvorfor skal man ty til vold! :forvirra:

Den som blir utsatt for vold, får faktisk mindre respek(inne i sitt eget hodet) enn det overgriperen vil at den/det skal ha.

Komunikasjon er løsningen! Det med vold i et forhold eller vennskap (eller med en du knapt kjenner), fører ikke noe godt med seg, og "løsningen" med vold blir bare utsatt til et annet problem igjen!

Alle vil lide under det, uansett hvordan man vender å vrir på det!

Endret av Miloine
Gjest Gjest
Skrevet

Tåpelig gjort av en russejente å angripe en guttegjeng. Da får hun juling, og det burde selv en halvfull russejente forstå. Få om noen finner det smart alene å angripe en gjeng, det må gå galt. Russejenta får finne seg en annen halvfull russejente å slåss med frem mot 17/5.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

I saken stod det jo ikke at hun gikk for å "ta" dem - dessuten skjønte hun sikkert godt selv at hun ikke ville klare å banke dem, hvis det enkelte poster over hentyder til. Hun gikk vel for å snakke med dem eller skjelle dem ut.

Uansett kan det jo diskuteres om det var naivt av henne å gå alene bort til en gjeng (pøbel-(?)) guttunger og tro at de ville ta i mot kjeft som om det var en barnehage.

Gjest lilletroll
Skrevet

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...