Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min sambo og jeg har vært sammen i 8 år. Min "svigersøster" sendte en invitasjon på sms om at jeg og samboer og min datter var velkommen. Min datter er forøvrig gode venner med svigersøsters yngste barn de går i samme klasse på skolen. Min samboer er forhindret å komme. Han sa at vi selvfølgelig skulle dra alikevel, men jeg ville bare ha det avklart. Derfor skrev jeg til henne og fortalte dette, og lurte i samme tiden på om jeg og Pia skulle komme alikevel. Fikk svar at: hun måtte nu høre med sin datter, fordi det var jo hennes dag!

Dette er mange dager siden, og jeg har enda ikke hørt noe. Synes det er så merkelig, jeg er jo med på å betale på alle gavene og jeg er også med på andre sammenkomster med de andre familiemedlemmene (selv om sambo ikke er hjemme). Jeg har ikke noe dårlig forhold til konfirmanten, vi prater fint sammen.

Jeg ble egentlig litt betenkt over dette, og kjenner at jeg ikke føler meg velkommen. Fortalte om svaret jeg fikk til sambo. Han ble både irritert og sjokkert. Sa at han skulle sende en sms, han hørtes så irritert ut at jeg ba han om ikke å gjøre det. Vi (jeg og henne) skal ha endel med hverandre å gjøre i mange år fremover, og jeg vil ikke at det skal bli noe vondt blod mellom oss. Jeg liker ikke konflikter. Men jeg vil bare lufte det her inne, er det dumt av meg å reagere på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde også lurt fælt på min rolle i en familie jeg har anset meg som som en del av i 8 år.

Kanskje du skulle ringe din svigerinne og prate med henne i stedet for å sende sms?

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, jeg hadde også lurt fælt på min rolle i en familie jeg har anset meg som som en del av i 8 år.

Kanskje du skulle ringe din svigerinne og prate med henne i stedet for å sende sms?

Jo jeg kunne gjort det. Men jeg tror faktisk ikke det ville gjort noen forskjell, nå er jeg egentlig glad for det. Det hadde ikke vært like lett å ikke vise at jeg ble litt betenkt om jeg hadde fått den beskjeden muntlig. . :)

Skrevet

Hm, jeg hadde også tenkt meg om da ja.

Det smarteste er nok å ringe, eller samboeren din kan ringe, det kan jo være mulig at han får vite grunnen, og at hun kanskje ikke akkurat vil si det til deg?

Skrevet

Sender folk invitasjon til konfirmasjon på sms og nå... :overrasket:

Hadde nok som deg reagert på svaret, etter 8 år er jo du og din datter en del av familien, så det er vel naturlig at dere kommer selv om ikke samboeren din kan!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner typen, dessverre. Nå føler hun seg overlegen og viser sin makt. Det er ikke rart din mann ble irritert. Han kjenner henne sikkert bedre enn deg.

Jeg har ikke annet råd å gi enn at du får sende et kort og takke for innbydelsen og si at dere kommer, og at din mann blir med hvis han har anledning.

Lykke til. Og ikke la deg kue av en slik svigerinne.

Gjest den som starta tråd
Skrevet
Hm, jeg hadde også tenkt meg om da ja.

Det smarteste er nok å ringe, eller samboeren din kan ringe, det kan jo være mulig at han får vite grunnen, og at hun kanskje ikke akkurat vil si det til deg?

Det er ikke noen grunn hun vil fortelle. Annet enn at vi har vært der lite på besøk kanskje. Kan hende de er sure for det. Men de har ikke vært her en eneste gang, annet enn da vi har invitert. Jeg eller sambo har aldrig tenkt på å bli sure for det. Jeg skjønner meg ikke på dette. Om hun savner kontakt så kunne hun i det minste invitere meg sånn at vi ble bedre kjent med hverandre, istedenfor å være sure for at vi ikke er der. Vi er aldrig invitert dit annet enn i bursdag og konfirmasjon. Vi har vært der på besøk utenom, de har aldrig vært hos oss sånn helt av seg selv. Det var også en bursdag som sambo ikke kunne komme i, da var ikke jeg og dattera invitert når sambo ikke kom. Jeg skrev og fortalte at jeg skulle komme med gaven, og fikk sure svar tilbake fordi han ikke hadde hørt fra seg. Den forstår jeg, men hun kan ikke "kjefte" på meg som ikke er invitert engang? Forøvrig sender hun aldrig gave til min sambos datter når hun har bursdag. Skjønner meg ikke på dette jeg :klø:

Gjest Piper
Skrevet

Så du er grei nok å invitere om han kommer, men er ikke velkommen uten? Jeg hadde ikke gått, men ringt konfirmanten og ønsket henne lykke til på dagen. Ville også sagt til henne at hun skulle få presangen, neste gang dere møttes.

Gjest Embla s
Skrevet

Det kan jo hende at hun er sur fordi broren hennes ikke prioirterer konfirmasjonen til niesen sin, og at hun er så opphengt i dette at hun glemmer å være høflig mot deg midt oppi alt?

Skrevet
Det kan jo hende at hun er sur fordi broren hennes ikke prioirterer konfirmasjonen til niesen sin, og at hun er så opphengt i dette at hun glemmer å være høflig mot deg midt oppi alt?

Ja klart jeg kan forstå det. Men jeg synes det er urettferdig at jeg får svi for dette hele tiden. Jeg forsøker bare å være grei. De viser ikke noen interesse for meg eller dattera mi, da synes jeg det blir litt feil at hun blir sur på meg i disse situasjonene. Når hun og broren treffes så er hun veldig kontaktsøkende mot han, blid og glad. Har aldrig sagt at noe plager henne til han?

Gjest Gjest
Skrevet

Må ærlig si jeg lurer på hvorfor du i utgangspunktet spurte om det var greit om bare du og dattera kommer? Jeg hadde tatt det som en selvfølge og ikke tenkt tanken om at jeg ikke skulle komme fordi mannen var forhindret. Kan jo hende hun syns dette er underlig også og ikke vet helt hva hun skal gjøre?

Skrevet
Må ærlig si jeg lurer på hvorfor du i utgangspunktet spurte om det var greit om bare du og dattera kommer? Jeg hadde tatt det som en selvfølge og ikke tenkt tanken om at jeg ikke skulle komme fordi mannen var forhindret. Kan jo hende hun syns dette er underlig også og ikke vet helt hva hun skal gjøre?

Fordi det skjedde sist bursdag, da var ikke vi invitert, bare sambo og vi om han kom, det var helt tydelig. Men denne gangen var det litt utydelig da hun skrev: Dere alle tre er invitert sammen. Ville være sikker på at jeg ikke mistolket og unnlot å komme om hun ikke mente det slik.

Skrevet

Er enig med Mallina her. Syns samboeren din burde ringe. På den annen side, har du vært i famiien i 8 år, burde du kunne ringe og høre med dem selv. Det kan virke rart om du ikke ringer selv. Det kan jo faktisk hende hun har glemt å si i fra til deg.

Skrevet
Fordi det skjedde sist bursdag, da var ikke vi invitert, bare sambo og vi om han kom, det var helt tydelig. Men denne gangen var det litt utydelig da hun skrev: Dere alle tre er invitert sammen. Ville være sikker på at jeg ikke mistolket og unnlot å komme om hun ikke mente det slik.

Jeg spurte ikke om det var greit at vi kom. Jeg skrev: Skal jeg og Pia komme selv om Peter ikke kan være der?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i all verden gidder folk å ta slikt over sms.

Slkjønner godt du ble sur, men synes også det var rart at du spør om slikt (som i vår familie ville vært en selvfølge).

Gjest Gjest
Skrevet

Urk, kjip konflikt. Men du kan jo la være å gå, så slipper du en lang og kjedelig konfirmasjon... jeg skal i konfirmasjon til en slektning av min mann, og jeg gleder meg bare til å få det overstått, hadde hoppet på enhver sjanse til å slippe (og aldri i verden om jeg ville gått alene selv om vi har vært gift lenge)! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Oppklar misforståelsene mellom deg og din svigerinne ! Ring henne, vær så hyggelig du kan og si at du gjerne vil komme i konfirmasjonen. Inviter henne til deg når du er der - kanskje det tar bort noe av usikkerheten mellom dere.

Lykke til

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var noe hyggelig, og jeg hadde ikke møtt opp et sted jeg ikke følte meg velkommen.

Gjest Gjest
Skrevet
Min sambo og jeg har vært sammen i 8 år. Min "svigersøster" sendte en invitasjon på sms om at jeg og samboer og min datter var velkommen. Min datter er forøvrig gode venner med svigersøsters yngste barn de går i samme klasse på skolen. Min samboer er forhindret å komme. Han sa at vi selvfølgelig skulle dra alikevel, men jeg ville bare ha det avklart. Derfor skrev jeg til henne og fortalte dette, og lurte i samme tiden på om jeg og Pia skulle komme alikevel. Fikk svar at: hun måtte nu høre med sin datter, fordi det var jo hennes dag!

Dette er mange dager siden, og jeg har enda ikke hørt noe. Synes det er så merkelig, jeg er jo med på å betale på alle gavene og jeg er også med på andre sammenkomster med de andre familiemedlemmene (selv om sambo ikke er hjemme). Jeg har ikke noe dårlig forhold til konfirmanten, vi prater fint sammen.

Jeg ble egentlig litt betenkt over dette, og kjenner at jeg ikke føler meg velkommen. Fortalte om svaret jeg fikk til sambo. Han ble både irritert og sjokkert. Sa at han skulle sende en sms, han hørtes så irritert ut at jeg ba han om ikke å gjøre det. Vi (jeg og henne) skal ha endel med hverandre å gjøre i mange år fremover, og jeg vil ikke at det skal bli noe vondt blod mellom oss. Jeg liker ikke konflikter. Men jeg vil bare lufte det her inne, er det dumt av meg å reagere på dette?

For det første så synes jeg det er helt på trynet at man sender invitasjon på mobil.

Det var en merkelig beskjed hun ga. Hun burde heller vert lei seg for at samboen din måtte jobbe, men være glad dere kunne komme.

jeg har ikke komt til å ta kontakt med henne før hun selv ga lyd fra seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...