Gå til innhold

Hvilken vei skal dorullen henge?

Midnattsol

1. 1. Hvilken vei skal dorullen henge?

• Nei, tørkene må vende innover! (hallo?!?)
      9
    • Spiller ingen rolle!
      5
    • Den MÅ vende utover!!
      45

Anbefalte innlegg

Kom litt inn på dette i en annen tråd, så tenkte jeg skulle lage en liten avstemning.

Hos meg MÅ den vende utover. Det irriterer meg hvis noen henger den feil vei, eller jeg kommer plasser der det er gjort. Nå går jeg selvfølgelig ikke å retter på dette hos andre folk :ler: selv om jeg gooodt kunne tenkt meg til det. (utenom hos en av mine beste venner som med vilje henger den feil vei når hun vet jeg kommer - HMF! :lol: )

Dette har jeg da fått hørt mye gjennom årene også.

Ok, jeg er rar...er du? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah! Endelig en avstemming her inne med virkelig innhold.

Dorull-henge-veien er faktisk et av de store spørsmålene i livet. Nesten på linje med Darwin og de gutta.

Jeg tipper dette kommer til å bli en forrykende diskusjon! Jeg henger meg med glede på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover såklart! Hærregud, jeg bare MÅ snu doruller som går innover mot veggen. Men heldigvis, så er det jeg som bestemmer over dorull-veien her i huset!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud!!!! Den MÅÅÅÅÅ henge UTOVER.. Det er jo ingen annen vei som er fornuftig hehe!

Og JEG bestemmer dassrullens retning her i huset! Bortsett fra at mannen min kan bli litt ertete og snur den.. *klikke*

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeei!!!!!!!!!

Dorulltørkene skal henge innover mot veggen!!

Det er jo da du får den mykeste siden ut når du bretter sammen!!

Hallo, har dere tørna helt, eller?

Jeg er faktisk så rar at jeg snur når jeg kommer på plasser hvor den henger feil vei, jeg, da... :ler: Til mammas og søsters store fortvilelse, da de mener motsatt.... :ler:

Mye man skal irritere seg over her i livet.... :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utoverveien er den eneste veien! Ferdig og avgjort! Jeg MÅ snu på den hos andre som henger den "feil vei" (om ikke annet for å irritere.. hihi...), bortsett fra hos dem som har sånne skikkelig innviklede dorullholdere.. (der har vi jo et annet spørsmål.. hva er det som får folk til å kjøpe skikkelig innviklede dorullholdere.. er de redd noen skal stikke av med dorullen??? Eller er de redd for at skifte - dorull - prosessen skal gå for fort og smertefritt.... eller er det rett og slett fordi de er drittlei av at folk, som meg, kommer og snur på dorullen deres... hmmmmm..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhhh...... utover eller innover? :roll:

Spiller mønsteret på papiret noen rolle her?

Har det noen betydning om man er høyrehendt eller venstrehendt?

Går det mer papir når den henger utover enn om den henger innover? eller vice versa?

Må si at jeg blir glad og fornøyd over at dorullen i det hel tatt henger der jeg da :ler:

Dette burde ha vært en sak for verdikommisjonen før den ble avsluttet..... de burde ha utarbeidet en instruks for hvordan do rullen skal henge.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos oss henger jeg den opp utover, men hvis noen henger den opp innover sår er det ikke akkurat noen krise da.... :ler:

Samme for meg, så lenge det er dopapir der og jeg har muligheten til å rørke meg.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart; dorullen må henge utover! Jeg snur ofte doruller som henger feil vei, jeg :blunke:

der har vi jo et annet spørsmål.. hva er det som får folk til å kjøpe skikkelig innviklede dorullholdere.. er de redd noen skal stikke av med dorullen??? Eller er de redd for at skifte - dorull - prosessen skal gå for fort og smertefritt.... eller er det rett og slett fordi de er drittlei av at folk, som meg, kommer og snur på dorullen deres... hmmmmm

:hoho::hoho::hoho: Fikk noe å lure på der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....jeg skal definitivt få meg en innvikla dorullholder så ingen klarer å snu på rullen hos meg...for jeg skjønner jo nå at det er ikke bare meg som tenker på dette. :ler2: Tror jeg skal få meg en med lås der kun jeg og sambo har nøkkel. (Han er forresten veldig flink, for han vet jeg nesten tørner hvis han setter den i feil vei. :lol: )

Det blir heeeelt feil om den vender innover. Sitte der å fomle etter tørka som er inntil veggen og man ikke får tak i. Nei nei nei....hva er DET da?? Dessuten ser det jo heeelt rart ut!! Ikke pent i det heeele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt fram! :lol:

Sambo henger den bestandig med fliken bak, jeg snur den frem, og han snur den tilbake og slik driver vi på..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorullen skal henge slik at man ikke må krafse på veggen for å ta et tørk. Basta bom. :ler: Og for de som må ha "myke" siden ut eller whatever, det er bare å rotere motsatt vei når du tar papir (eller hva slags teknikk du nå måtte bruke..).

Hos oss er akkurat det ikke et problem, her er dilemmaet: skal rullen stå på gulvet ret foran doet, eller henge på veggen? Jeg forsøker desperat å overbevise min sønn om at sistenevnte er best.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som flirer over en sak som egentlig burde bli tatt blodig alvorlig.

Det burde være en selvfølge for ethvert menneske å bry seg om topp komfort og å ta praktiske hensyn på do. Dorullen skal henge utover med neste lapp fram.

Dessuten bretter man fliken på rullen pent i en liten spiss (V-formet; flikene vender innover her) etter alle toalettbesøk, slik at det ser delikat ut for neste bruker.

Vibeke :wink:

(snur alltid rullen om den henger feil vei og "signerer" med en V)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dorullen ikke er i en av disse hardplast-holderne fra 1974, med lokk som dekorert med liflige små rosa markblomster, så kan dorullen henge i hvilken retning den bare vil. Hvis den ligger i en slik holder, må faktisk dorullen vende eksplisitt nedover, fordi det mediet, om vi skal bruke det ordet, tvinger den inn i en litt mer låst posisjon. Jeg er faktisk litt stolt over at jeg kan introdusere et alternativ til bakover, og framover.

Det som skjer hvis dorullen henger feil inne i en slik sak, er at den vil begynne å hoppe på en slags småhostende måte.

En litt oversett dimensjon i dorulldiskusjoner, er det der med at dorullfabrikantene virker å være litt rause med limen på det ytterste flaket. Det kan være ganske besværlig å få løst dette legendariske ytterste flaket, og det er bare ganske få fabrikanter som synes å ha tatt konsekvensene av dette, nemlig de som lager de såkalte MAXI-rullene ("Når vi lager doruller, så mener vi alvor!"). De har riktignok ikke utelatt å lime det ytterste flaket ettertrykkelig, men de har altså utstyrt dorullene med såpass mange ekstra flak at disse på en måte kan fremstå som en verdig erstatning for alle de flak som man har mistet i årenes løp.

milo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo?!? Dorullen MÅ henge med fliken fram.....Sambo mener motsatt og så driver vi og snur på den i tide og utide.....Men fliken fram er best :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... en viss orden på ting må det være her i verden. Det minste man må kunne forvente av siviliserte mennesker er at toalett-vanene inneb'rer et minstemål av hygiene.

Dere som lider av den villfarelsen å mene at fliken skal henge inn mot veggen (grøss!!!):

- Tar dere på dere skoene bak/frem også?

- Går dere med t-skjorta bak frem?

Tenker dere ikke på at den som var der før dere kan hahatt et "uhell" - kanskje tok h*n litt for lite papir, eller så gikk det hull i papiret, og så klinte h*n da oppetter veggen med tilgriste fingre for å få fatt i mer papir.

Det er jo OPPLAGT at dersom fliken henger utover og innbydende inviterer deg til å forsyne deg, vil du slippe å ta i annet enn papiret, og slipper å tenke på hva forrige dobruker kan ha hatt for uhell.

Uffameg... folk er gærne... grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig spiller det ingen rolle for meg hvilken vei dorullen henger!

Men jeg har en kjæreste som hyler litt ekstra dersom jeg henger dem "gærne veien" (som ja, betyr inn mot veggen)

Ser man på hoteller etc., så er det vel korrekt også å henge den utover, med v-brettet ende som tidligere er nevnt. Jeg personlig synes disse v-endingene er litt komiske, jeg mener.. hva i alle dager skal man med det til? Jeg har ikke dopapir for å pynte opp badet! (dersom jeg ikke kjøper disse dorullene med ord fra barnemunn, for de syntes jeg var ganske søte! men finner dem ikke lenger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe- det er jo enkelt da ....dem MÅ vende utover så klart :lol: Hvis ikke må man drive å krafse for å få tak i papiret ....klør i fingrene etter å snu ruller som henger feil veg *ler* Utover skal det være : :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...