Gjest Emera Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Noen ganger er det riktig flaut å være fra Trondheim. Nå vil man forby salg av lakris, skumgodt og sukkerspinn fordi det ikke er lange tradisjoner for slikt godteri på 17. mai... I tillegg forsøpler disse tingene tydeligvis mye mer enn hva for eksempel ispapir gjør. Og det er helt åpenbart mye verre å få skumgodter på bunadsskjorta enn ketchup og softis... :klø: Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hadde det vært 1. april i dag, så ville jeg ikke gått på den der... ( Og for min melkeintolerante datter som følgelig ikke kan spise hverken is eller pølse, blir det sannelig ikke mye igjen å kose seg med i byen den dagen).
GakkGakk Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Herlighet. Da kan vel ikke Narvesen eller 7 - eleven selge lakris eller skumgodt heller da.
Gjest Gjest_NinjaTurtle_* Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Begrunnelsen er syltynn når en tar i betraktning at is også kommer innpakket i sølvpapir. Når det gjelder kuleis og softis er sjansene MYE større for bakterielle infeksjoner. Jeg er overrasket over at kommunen har myndighet til dette. Jeg innbiller meg at det er korrupsjon som ligger bak (ingen som tør snakke om slikt i Norge) i liten skala, iskrem og pølseprodusentene øker med dette omsetningen, og det kommer noen ekstra kroner i lomma på byråkrater. Dette burde det bli rettsak av, men byråkratene er nok beskyttet godt i jobben sin. Dersom det virkelig skulle være andre grunner som ligger bak, beklager jeg antakelsene, og nøyer meg med å si at dette er misforstått.
punktom Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Jeg synes de kan forby solbriller på bunadskledde mennesker også. Skal man være 17. mai-nazi så skal man være det. Ketchup og sennep søler veldig mye, så dette bør de også forby. Tross alt må kommunene ta ansvar for at folk søler. Solo og Cola var det lite av i 1814: vekk med dem! Vi bør også ha forbud mot biler og kun rød- og blåruss skal få lov til å vise seg. Er det noe mer jeg har glemt?
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #9 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Er det mulig? Kanskje ikke så rart når fyren som uttaler seg heter Bjørn EKLE Endret 4. mai 2006 av Niko
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #10 Skrevet 4. mai 2006 Piss åff >:--O Er dette bare i trånjæm, sjø?`
skrue Skrevet 4. mai 2006 #11 Skrevet 4. mai 2006 Jaja, man får de politikerene man fortjener gjennom valg. Det gjelder å ha elefanthukommelse (dvs til neste høst) om noen av de forsvarer det de fast ansatte har bestemt.
Gjest Emera Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Nå har man heldigvis grepet inn! Bra det er noen med fornuften i behold her oppe og!
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 Jeg synes de kan forby solbriller på bunadskledde mennesker også. Skal man være 17. mai-nazi så skal man være det. Ketchup og sennep søler veldig mye, så dette bør de også forby. Tross alt må kommunene ta ansvar for at folk søler. Solo og Cola var det lite av i 1814: vekk med dem! Vi bør også ha forbud mot biler og kun rød- og blåruss skal få lov til å vise seg. Er det noe mer jeg har glemt? ← Jenter fikk heller ikke være med i toget de første tiårene, vi bør nok heller holde oss hjemme.... Tv-sendingene fra de forskjellige byene hørte heller ikke med de første 150 årene så ned med tvantennene denne dagen........ Må vi strengt tatt spise is akkurat denne dagen?
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2006 #14 Skrevet 4. mai 2006 Leste artikkelen tidligere i dag og tenkte at Dagbladet sikkert hadde laget en veldig misvisende overskrift, for å forby sukkerspinn, lakris og skumgodter er jo helt tåpelig. Men overskriften var jo ikke misvisende i det hele tatt. Godt at noen har tatt til fornuft i alle fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå